| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik word er zo langzamerhand schijtziek van. Mensen die je altijd om 11 uur uit je bed bellen met een vaag technisch probleem en of je nu meteen kan komen om ze te helpen. Dat het 11 uur in de avond is maakt ze niets uit, dat je dan 8km door de regen moet fietsen ook niet en al helemaal niet dat je morgenochtend naar school moet. En als je er dan komt, dan blijkt hun PC onder de spyware en virussen te zitten. Maar zelf een virusscanner kopen? En spyware removal tools te installeren? Hallo, niet zo technisch hoor! Gewoon een greep uit de afgelopen week. Zondag 6 februari. Yay, iemand in de familie is jarig en we gaan er met zijn allen naartoe. Na een uurtje rijden komen we aan op de plaats van bestemming. Ik ben nog geen 5 minuten binnen of de eerste persoon die rondloopt stapt al op me af met een technische vraag. Ey, ik hoorde dat jij wel wat van PC's afweet, en nu heb ik een laptopje bij me die niet meer opstart kan jij misschien windows installeren? Nou ja, uit pure beleefdheid doe je dat dan maar. Je loopt met iemand mee naar zijn auto, krijgt een crappy P2 laptop in je handen geduwt en een paar kabeltjes en succes ermee. Wat, een windows-CD? Hoezo? Die heb jij toch wel zeker bij je? Gelukkig had degene waar we op visite waren een windows-CD liggen en ik mocht boven in de studiekamer wel windows gaan installeren. Er zouden kinderen komen en dan zou het niet slim zijn om met een laptop bij de rest van de familie te zitten. Dus daar zit je dan, op een tergend langzame leptop die voor de helft al niet meer werkt zit je 3 uur windows te installeren. Toen ik klaar was liep ik naar beneden, liet zien dat de laptop het deed en "Ow okee, bedankt, ik moet nu naar een andere verjaardag gaan, doei he!". En weg was ie. Vaag ken ik de man van een eerdere verjaardag en de manier van zaken staat me niet aan. Zou ik nu windows hebben geinstalleerd voor iemand anders? Dat hij de laptop gewoon daarna als verjaardags kadootje weggeeft? En me daar niet eens een colaatje voor aanbied? Nou ja het zal wel. Na nog een halfuurtje beneden gezeten te hebben gaan we weer richting huis. Dinsdagavond 8 februari, omstreeks 19:00 uur. De telefoon gaat over, toen ik hoorde dat het voor mij was wist ik meteen al dat me dit een avond ging kosten. Aan de andere kant van de lijn hoor ik een jochie van een jaar of 10 die ik zou moeten kennen van een oude buurman en die nu een probleem heeft met zijn computer. De boel is vreselijk vastgelopen en morgen moet hij zijn verslagje voor school inleveren. Of ik meteen kon komen helpen want dit was vreselijk belangrijk. Dit was me gewoon te vaag. Ik moest naar Hoofddorp toe gaan (is ongeveer 9km fietsen) voor iemand die ik niet ken om een crappy verslag te redden van de ondergang. Ik had er ook helemaal geen zin in, dus ik zei terug dat ik druk bezig ben met een presentatie die ik morgen op school moest laten zien. Dat was niet zo, maar als je zegt dat je geen zin heb zijn ze helemaal boos. Zegt ie terug, ja dat had je dan eerder moeten voorbereiden. Alsof ik nu in de fout zat! Dus ik leg uit dat als ie op zon manier iets wilt bereiken je het wel kan vergeten. Boos hang ik op. Donderdag middag 10 feb. Ik kom thuis van stage, niemand is thuis en ik ga ff lekker harde muziek draaien. Paar minuten later gaat de telefoon, ik dacht dat het de buren waren over de harde muziek. Deze keer was het de vader van iemand waarmee ik op de middelbare school in een klas zou hebben gezeten. Ja, ik heb een vraagje, ik hoorde dat jij nogal into computers bent en ik zoek een kopietje van Windows server 2003 pro. Ik wist dat die CD ergens op mijn stage in een laatje lag en meteen kwam de vraag of ik voor morgen ff een kopie kan draaien. Ik moet nu dus mijn werk/opleiding op het spel zetten om iemand die ik niet ken een kopie te kunnen geven waar ik geeneens geld voor kan vragen. Nee, en dan vind je het raar dat ik dat niet doe. Vrijdag avond, 11 feb. Net nadat het eten op is, wil ik naar boven lopen naar mijn PC. Totdat de telefoon over gaat, mijn ouders stonden af te wassen dus ik pak hem op. Nog voordat ik mijn naam kon zeggen krijg ik al een heel verhaal aan te horen dat de virusscanner het niet doet en dat internet ook niet wil werken maar email wel en of ik nu langs kan komen. Ik had ook zoiets, als je internet niet goed is dan bel de je ISP op of de maker van de virus-scanner en dan vraag je hun maar wat je kan doen, ik ben geen helpdesk. Dat drong niet echt door en al snel kwam de vraag of ik niet langs zou kunnen komen. Nou het komt niet echt uit, ik ben bezig met een verslagje. Ow, maakt niet uit, morgen kan ook! Weer uit beleefdheid doe je een toezegging om langs te komen, maar dan wel voor vrijdag middag ergens. Zo laat mogelijk in de middag, 5 uur, de meeste mensen gaan eten rond 6 uur dus ben je hooguit een uurtje kwijt. Nou weet ik nu al dat het dus een dik virus of adware is dat de PC loopt te verklooien, en dat je dus eigenlijk de rotzooi van een ander opruimt. De user is te dom om zelf de ad-aware en virusscanner te draaien en op te letten op internet, dus komt het gewoon op neer dat jij moet komen op de rommel virtueel op te ruimen. Nou kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier last van heeft. Hoe ben jij afgekomen van dit soort mensen? Of heb je er juist veel last van?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Gaat dat elke week zo ? Enige wat ik eigenlijk heb meegemaakt zijn wat telefoontjes van een klasgenoot die niet altijd even slim met zijn pc omgaat.Soms vroeg hij om software (virusscanner, windows) en dan verwees ik hem gewoon door naar een gratis scanner en aangezien ik hier nog een gecrackte XP had liggen mocht hij die ook wel lenen... En dingen die ik origineel had en hij wilde heb ik gezegd dat hij daar maar op een andere manier aan moest komen. Ik zou echt harde grenzen stellen. Als je mensen niet kent hebben zij ws ook nog wel andere kennissen die dit kunnen. Ik denk dat ik na zo'n week meteen zoiets zou hebben als post dan maar iets op een pcforum of wordt lid van de HCC!hulp oid. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Je laat ze om te beginnen al bij jou komen, en ze hebben een week wacht tijd, d.w.z. over een week is de pc klaar. Dan komen ze m zelf ook weer aan de deur ophalen. Mocht er erg veel tijd in zitten, kan je geld vragen, voor niets gaat de zon op. In ieder geval eerlijk zeggen hoe je er over denkt, en dat ze niet hadden moete bellen. Mss een online hulp dingetje voor 2,50 per vraag, die mail je dan terug. Beetje groots aangepakt, maar werkt wel goed imo.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 februari 2005
| Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad, en ben gelukkig ook geen nerd, maar ik wordt wel af en toe op msn gevraagd van: Hey mijn grafische kaart doet het niet, of hey ik heb geen geluid. :P
__________________ ØÑΓỳ GóĐ çáŊ ĵúđĝę MЗ |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Daar heb ik d'r ook nog wel een paar leuke van: Mensen die Windows 98 draaien op een P2 266, 32 mb geheugen: Hey Ruben, we hebben vanmiddag een digitale camera gekocht. De meneer bij de MediaMarkt zei dat hij het moest doen met Windows 98, maar we krijgen het stekkertje er nergens in. Ohw jah dan moet je even terug naar de MediaMarkt en een usb kaartje kopen. Paar uurtjes later: Hey Ruben, ik heb het usb kaartje ingebouwd, maar als ik de camera aansluit gebeurt er nog steeds niets. Ik even kijken, hangt het usb kaartje gewoon los (dus niet in een pci slot) te bungelen, met 1 schroefje vastgemaakt aan de backplate. Telefoon: Hey Ruben, m'n pc gaat niet meer aan. Ik: Gaat die niet meer aan of start'ie niet op? Hoe bedoel je? >D En voor de spy-ware bommen: Inpakken die handel, en mee naar huis. Kan een weekje duren hoor mevrouw. 30 euro, kassaaaah! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Duckstad
| Oplossingen: Zeg nee...... Help mensen het zelf te doen, dus speel voor leraar kost even tijd en moeite maar scheelt later erg veel van je tijd. Zorg voor intelligente familie, vrienden en bekende scheelt al heel erg veel hahahha. :P
__________________ To catch me, you gotta be fast...To find me, you gotta be smart... But 2 be me.......... damn you must be kidding !!! |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
Dit soort dingen komen niet elke week 4 keer voor, soms zijn er weken dat er niets gebeurt (vakantie) en als het hoogtij is dan bijna elke dag wel. De meeste mensen die ik help ken ik
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Ik heb hier ook wel vaak last van. Mijn tante weet van geen toeten of blazen of van een pc, dan vraag ik al bij mezelf waarom heb je dan zo'n ding, maar ja... Meestal krijg ik er wel voor betaald en dat is toch wel lekker meegenomen maar ja meestal ben ik wel de hele avond bezig. Gemiddelde pc die ik maak is een P3. Waar ik echt moe van wordt zijn de mensen die internetten met IE en alles accepteren als ze een prompt schermpje tegen komen. En dan zeuren dat de pc traag wordt of niet meer doet. Dan krijg je wel moordneigingen moet ik zeggen :P Meeste mensen waarvan ik de pc maak die vol zit met spy- en adware instaleer ik FireFox. Sindsdien hebben ze bijna geen troep meer op de pc. Hun tevreden, ik tevreden, Mozilla Foundation tevreden ![]() Spread the word baby :P Vorige week zat ik op een LAN belde er iemand mij die zijn pc niet meer aan de gang kreeg met Windows 98SE. Hij had zijn disk geformateerd en geen startup disk gemaakt voor Win98 SE. Ja doh zei ik dan moet je ook eerst nadenken voordat je wat gaat doen en als je het niet begrijpt ga dan niet zelf klooien. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 januari 2005
| Gewoon naar je toe laten komen en er geld voor gaan vragen, dan denken ze wel 3 keer na voordat ze weer gaan lopen z**ken. Als ze het nog een keer doen dan gewoon een briefje maken met een beschrijving erop van "Dit niet doen". Aangezien je al zei dat de meeste mensen bij jou 65+ zijn. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2004 Locatie: Gent => België
| Doe ik ook zo , ik zeg steek die zooi is binnen , met de case alleen heb ik genoeg krijg dan zo'n 20 euries om de pc weer ordelijk te krijgen ! Levert op na een aantal pc's! Ach ik help de mensjes graag , alleen moete ze me niet storen alsik heerlijk aant msnen ben of de zoveelste casemod aan het bekijken ben!Duz gwn geld vragen ... ![]()
__________________ Amd Athlon 64 2800+,MSI Neo2,512 DDR PC3200 Twinmoss,Ati Radeon 9200,Lite-On DVD-speler,Asus Externe CD-writer,Q-Tec case+Q-Tec voeding 350watt,Samsung SyncMaster 710v TFT,Logitech X-230 speakers,Logitech UltraX ToBo , Logitech MX510 mouse,Philips Webcam |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| De kamer van een gemiddelde Casejunk? | peddro | Area 1337 | 45 | 24-03-2005 17:09 |
| [Nerd clothing] Waar kopen? | FireWurX | Area 1337 | 94 | 17-02-2004 16:07 |