| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #46 (permalink) | |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Citaat:
Ik krijg over het algemeen ook wel wat, rijk zal ik er niet van worden maar toch... Heb mijn broer geadviseerd voor de aanschaf van een pc en dat ding volgezet met zinvolle software enzo, kreeg een cadeaubon van 15 euro. De buren van mn broer, uiteindelijk wel lang bezig geweest, toch 15 euro gekregen. En van mn zus na een verse reinstall van hun pc (hier thuis uitgevoerd) een goeie cd-map gekregen. Bovendien nog lol gehad omdat ik nu serieuze spelletjes tegen mn broertje kon spelen... (Die heeft normaal een P2, dan houdt het met Age of Empires en Red Alert (van beiden versie 1 en 2) wel op)
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #47 (permalink) | |
| Geregistreerd: 9 mei 2005 Locatie: Hoorn
| Citaat:
). 's Avonds weiger ik meestal, of vertel ze telefonisch hoe ze de PC kunnen opschonen (Hitman Pro 2.0 bijvoorbeeld), wil een hoop problemen oplossen/voorkomen. Mocht het dan nog niet goed gaan dan wil ik best langskomen, mits ik niet iets anders te doen heb, anders zeg ik gewoon nee ![]() edit: en dit is ook vervelend: klacht: pc start niet meer op sn: *********** oplossing: Aantal pinnetjes van de CPU staan scheef (doh) | |
| | |
| | #48 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 augustus 2003 Locatie: Appelscha
| Hey een vraag hoe komen al die mensen aan jouw telefoon nummer ???
__________________ AMD AM2 6000 | Asus M2N-SLI Deluxe | 4GB OCZ 800Mhz Mem | 2x Asus 8800GTX SLI | HP W22 22" TFT | Logitech G15 | Logitech MX1000 | Logitech G25 | |
| | |
| | #50 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 augustus 2003 Locatie: Appelscha
| Ja maar dan nog ik werk ook in een pc shop maar ik geef mijn prive nummer niet aan klanten.
__________________ AMD AM2 6000 | Asus M2N-SLI Deluxe | 4GB OCZ 800Mhz Mem | 2x Asus 8800GTX SLI | HP W22 22" TFT | Logitech G15 | Logitech MX1000 | Logitech G25 | |
| | |
| | #51 (permalink) | |
| Citaat:
(kennissen, vrienden, familie etc.) | |
| | |
| | #52 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2004 Locatie: lichtenvoorde
| Ik ben ook wel eens aan de beurt om bij familie en vrienden de computer fixen. Maar meestal kijk ik gewoon wanneer ik tijd heb. Dus dan help ik ze pas morgen ofzo, tenzij het goede vrienden zijn. Dan wil het meestal nog wel eens eerder gebeuren. Maar dat licht ook aan de persoon hij/zei het vraagt :P en wat het oplevert
__________________ Uti, non Abuti |
| | |
| | #53 (permalink) |
| Och, bij mij levert het meestal niets op. Gelukkig hebben die mensen over het algemeen wel wat kennis van de Nederlandse taal , dus weet ik ook precies wat ze bedoelen.
__________________ Project Echoes - 75% Project LookThrough - 20% |
| | |
| | #55 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 februari 2004 Locatie: ZH
| Dinsdag lag ik met mijn vriendin op mijn kamer. we waren schaars gekleed, en lagen een film te kijken. klopt m'n moeder op de deur, "telefoon voor je". ![]() Dus ik trek een shirtje aan, neem de telefoon aan. Is het mijn tante. "jah, hoe kan ik okal weer mijn internet verbinding inschakelen? Ik weet dat er dan zo'n icoontje was, waar je dan op kunt klikken, en dan in/uit schakelen, maar waar was dat???" Dus ik dat weer uitleggen enzo, ik heb nog steeds geen vergoeding gehad voor het aanleggen van ADSL, terwijl ze me dat wel zou geven ![]() Op mijn werk (winkel) moet ik ook altijd de pc klusjes opknappen. punt is alleen dat het allemaal dichtgeslipte rotbakken zijn (p333mhz enz en een server welke er nogal eens uitknalt. Ik kan daar niets aan doen, maar mijn baas staat dan wel telkens zo van "waarom ken je dat niet maken???" Zo heeft het netwerk een vage ip range, waardoor ook die server er wel eens uit vliegt geloof ik. Maarjah, ik kan dat moeilijk allemaal veranderen, want dan hebben we geen kassa Backup's worden er ook nooit gemaakt omdat hij niet met de tapestreamer om kan gaan. En een backup naar dvd fikken gaat ok niet zomaar als de datebase in gebruik is.... |
| | |
| | #56 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 juni 2005
| Ik heb ook wel eens last van die leuke mensen. Ik wil ze best wel helpen maar dan moeten ze niet eisen dat ik gelijk kom en vooral niet op zondag als er eens formule 1 is (*verslaaft aan formule 1). De mensen die het hards schreuwen help ik meestal ook als laatste. Als die computer dan zo belangrijk is waarom slopen ze hem steeds dan ![]() |
| | |
| | #58 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 augustus 2003 Locatie: Roosendaal
| Ik heb dat probleem ook vaak. Nog niet eens zo heel vaak met de pc. Ik denk meer met andere electronica omdat ik daar ook aardig wat vanaf weet. Voor familie en goede bekenden vindt ik dat nooit zo'n probleem, daar krijg ik ook meestal wel een aardigheidje van. Ook goede bekenden geven me altijd wel genoeg geld, het zijn meestal kleine klusjes die in een kwartiertje klaar zijn, maar als het over de pc gaat duurt het meestal wat langer. Je moet gewoon leren om nee te zeggen inderdaad, het is jou probleem niet dat hun pc het niet doet. En geld vragen aan vreemden is ook niet zo gek. Als een vreemde mij iets vraagt te maken voor hem dan vraag ik meteen wat dat oplevert .Voor familie en bekenden is het inderdaad moeilijker om zomaar geld te vragen. Wat wel goed werkt is als ze je bedanken als grapje zeggen dat je de rekening wel stuurt. Meestal snappen ze dan wel dat je er iets voor terug wilt zien ![]() |
| | |
| | #59 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 oktober 2003 Locatie: Internet
| Wat een bekende verhalen.. Zeker 2x per week mee te maken.. Het is alleen erger want op school komt de systeem beheerder mij nogal eens opzoeken.. 1x raden waarom... Ja goed geraden!! Er ligt weer wat in de soep en hij is er al weer 2 uur mee bezig zonder resultaat.. Heb mijzelf al eens afgevraagd wat zo'n persoon dan als systeembeheerder doet.. Maargoed ik geef eerlijk toe dat ik er MEESTAL wel achter kom omdat het weer van die leuke hacks zijn om dingen te bypassen of om wat verder in het netwerk te komen enzovoort.. Helaas betaald de school nog steeds niet voor dat werk.. Terwijl er wel geist wordt dat mijn schoolwerk af is en dat die pc's weer draaien.. moeilijke keuze.. ![]()
__________________ I'm BACK!!!!!! There is ONE DJ to rule them all !! |
| | |
| | #60 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2003 Locatie: Nispen
| Ik leef met je mee! Loopt ook een heel mooi draadje ergens op got over ![]() Maargoed ik heb dit echt uiterst makkelijk opgelost. tot een jaartje terug zat ik hier ook allemaal mee, heb mezelf de pleuris getrapt op die fiets... Nu doe ik het makkelijk, als ik een vraag voor re-install oid krijg zeg ik: "je kan hem langs komen brengen met al je originele cdtjes en het kost je 25€" Nou zal je misschien zeggen: "Wat een rat, vraagt er nog geld voor ook", maar ik heb zoiets van voor niets gaat de zon op en in de winkel vangen ze der het 10voudige voor... Ook qua illegale software, tot vorig jaar reed ik met een mapje met illegale software rond terwijl ik op mijn eigen pc een legale xp pro met legale office 2k3 pro draai, heb zoiets van voor kwaliteitssoftware mag best betaald worden. Mensen hebben altijd zoiets van: "maak ff een kopietje voor me wil je", daar begin ik dus niet meer aan. Als ze komen voor een re-install kunnen ze of hun eigen legale windows xp meegeven of ze krijgen de keuze linux/kopen van een windows cdtje via mij. Als ze bellen met een mail probleempje zal ik ook iedereen altijd helpen, pas nog een half uur aan de lijn gehangen met een oude man die mij via via kent omdat hij zijn digitale camera niet aan de run kreeg op zijn pc. De kerel was daarna zo blij dat hij een dag later 25 km op de fiets heeft afgelegd om bij mij een bak bier thuis af te komen geven :P
__________________ Cmodding ruled |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| De kamer van een gemiddelde Casejunk? | peddro | Area 1337 | 45 | 24-03-2005 18:09 |
| [Nerd clothing] Waar kopen? | FireWurX | Area 1337 | 94 | 17-02-2004 17:07 |