Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 13-02-2005, 13:13   #31 (permalink)

Standaard

Ik ben eigenlijk wel naar goeie oplossingen benieuwd in plaats van wat we zouden doen als iemand zegt: "Dat had je eerder moeten voorbereiden..."

Dus ik zou et erg relex vinde als we ontopic gingen, ook al ben ik geen mod of admin ofzo hiero.
Oud 13-02-2005, 13:52   #32 (permalink)

Standaard

Hoe herkenbaar is dit topic...

Ik heb dan een tante voor wie ik ut graag doe, krijgik ook een klein presentje

Kheb ook vrienden bij wie ik langskom.. Die denken serieus dat ik 2 + uur achter een computer zit voor me lol om hun problemen op te lossen. En dan ga ik naar huis, en dan krijgik "Bedankt" naar mijn hoofd. En dan komje daar de volgende keer een biertje drinken.. komt die vader op je afstormen met een Usb camera voor de PC van het Nichtje die ut niet doet.. Of ik er even naar wil kijken (oude P2 rammelbak met windows 98....Fuck) Kheb maar vriendelijk doei gezegt
Alvilon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-02-2005, 15:04   #33 (permalink)

Standaard Re: Het leven van de gemiddelde computer-nerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the widow maker
Donderdag middag 10 feb.
Ik kom thuis van stage, niemand is thuis en ik ga ff lekker harde muziek draaien. Paar minuten later gaat de telefoon, ik dacht dat het de buren waren over de harde muziek. Deze keer was het de vader van iemand waarmee ik op de middelbare school in een klas zou hebben gezeten. Ja, ik heb een vraagje, ik hoorde dat jij nogal into computers bent en ik zoek een kopietje van Windows server 2003 pro. Ik wist dat die CD ergens op mijn stage in een laatje lag en meteen kwam de vraag of ik voor morgen ff een kopie kan draaien. Ik moet nu dus mijn werk/opleiding op het spel zetten om iemand die ik niet ken een kopie te kunnen geven waar ik geeneens geld voor kan vragen. Nee, en dan vind je het raar dat ik dat niet doe
Kaartjes printen met onderstaande gegevens en zeggen dat ze daar gratis illegale kopies kunnen bestellen:
BSA Nederland:
Postbus 1170
1000 BD Amsterdam
Email: infoNL@bsa.org

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the widow maker
Vrijdag avond, 11 feb.
Net nadat het eten op is, wil ik naar boven lopen naar mijn PC. Totdat de telefoon over gaat, mijn ouders stonden af te wassen dus ik pak hem op. Nog voordat ik mijn naam kon zeggen krijg ik al een heel verhaal aan te horen dat de virusscanner het niet doet en dat internet ook niet wil werken maar email wel en of ik nu langs kan komen. Ik had ook zoiets, als je internet niet goed is dan bel de je ISP op of de maker van de virus-scanner en dan vraag je hun maar wat je kan doen, ik ben geen helpdesk. Dat drong niet echt door en al snel kwam de vraag of ik niet langs zou kunnen komen. Nou het komt niet echt uit, ik ben bezig met een verslagje. Ow, maakt niet uit, morgen kan ook! Weer uit beleefdheid doe je een toezegging om langs te komen, maar dan wel voor vrijdag middag ergens. Zo laat mogelijk in de middag, 5 uur, de meeste mensen gaan eten rond 6 uur dus ben je hooguit een uurtje kwijt. Nou weet ik nu al dat het dus een dik virus of adware is dat de PC loopt te verklooien, en dat je dus eigenlijk de rotzooi van een ander opruimt. De user is te dom om zelf de ad-aware en virusscanner te draaien en op te letten op internet, dus komt het gewoon op neer dat jij moet komen op de rommel virtueel op te ruimen
PC mee naar huis, Hitmanpro installeren, filmpje in de DVD en na afloop 40 euro rekenen omdat je 2 uur 'bezig' bent geweest
Oud 13-02-2005, 16:39   #34 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vorige week nog een PC gefixt voor een bevriend gezin.. maar die mensen staan altijd ook voor ons klaar als ze ons ergens mee kunnen helpen en dan heb ik er weinig moeite mee om zoiets te doen. Bovendien weet ik van die mensen dat ze mijn tips om het systeem schoon en veilig te houden, dus dat het werk niet voor niets is. Maar als een of andere vage kennis aan de deur staat met een kapotte PC, dan bedank ik vriendelijk >/ Sowieso vragen dat soort mensen het meestal aan mijn ouders en die heb ik de instructie gegeven om de boot zoveel mogelijk af te houden
Oud 13-02-2005, 17:18   #35 (permalink)

Standaard

Ik heb denk ik 1 keer in de 2 weken zo'n geintje, en over het algemeen is het dan gewoon rond de 10e per uur, PC bij mij langs brengen. Voor goede kennisen en familie kom ik wel gezellig een avondje langs, maar dan wel als het mij uit komt. Biertje erbij, ff gezellig bijkletsen.

ik heb er dus nooit echt problemen mee, en als het minder vrolijk is vang ik er een mooi zakcentje mee .
Oud 15-02-2005, 00:21   #36 (permalink)

Standaard

Whahaha, wat heb ik me rot gelachen bij het doorlezen van deze thread
Ik heb dit soort problemen bijna nooit. Het enige is mijn oma van 84 jaar oud, maarja voor haar doe ik het wel.

En ik ken trouwens iemand, op wie ik echt jaloers ben dat hij dit soort vragen krijgt. Mensen betalen hem soms 90 euro per uur! En gemiddeld zit het zo rond de 30 euro per klus geloof ik.
henry86 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-02-2005, 12:01   #37 (permalink)

Standaard

Ik ken het probleem, alle pc's van mijn vrienden hebben een retourtje langs mij gehad omdat ze geen USB poort kunnen installeren, en die moet dan ICT opleiding doen, pfff .
Verder heb ik er niet zo'n probleem mee om een computer te maken als ik er zelf ook nog iets van leer. Uiteraard wel onder betaling .

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-02-2005, 18:43   #38 (permalink)

Standaard

Hoe herkenbaar....
Ik (en mijn vader ook) krijgen wel regelmatig telefoontjes van kennisen of we hun pc wel ff willen fixen.
Ik heb ook al bij enkele vrienden hun pc's gerepareerd maar bij mijn vrienden gaat het altijd dat zij dan eerst vragen wat ik ervoor wil hebben en ze als ze de pc komen ophalen een fles blue curacou of een andere lekkere alcohol houdende drank meehjebben genomen voor mij maar als ze een keer een vrijdagavond bij mij zijn het zelf opzuipen :/ (we komen eens in de zovele tijd bij elkaar voor een dvdavondtje enz
Oud 16-02-2005, 20:45   #39 (permalink)

Standaard

Hoe herkenbaar:
hint: -zeg op voorhand dat je het niet voor niets doet, zelfs tegen familie(is hard, maar doet het wel)
-beginnen met 25 € voor het eerste uur, gevolgd door 10 € per verder minuut
-zeg wildvreemde gewoon in hun gezicht:"En als het je niet pleziert, ga dan even langs de pc winkel.

Doet het altijd.
Oud 18-02-2005, 15:48   #40 (permalink)

Standaard

Natuurlijk is dit herkenbaar. Ik hoor iedereen hier zeggen, vraag geld etc. Bij minder bekende mensen is het geen prob, maar bij goede kenissen durf ik zoiets niet altijd te vragen.
De overbuurman had Wireless van de Aldi gekocht maar het lukte niet, en hij vroeg mij om te helpen. Ik heb het gedaan, en met plezier, want ik vond het best leuk om met wireless te spelen. Als dank heb ik een boekenbon van €20 gekregen. Dat vind ik nou leuk, het waren aardige mensen etc, en hij komt de volgende dag met een boekenbon an de deur.
Wat ik zelf ierritant vind is altijd op verjaardag zo van "Heey Alexander, ik hoor de dat je een eigen bedrijfje hebt, vertel" en vervolgens probeer je deze mensen van erg laag computer niveau uit te leggen wat webhosting en domeinregistratie is
Mijn oma,. 75, is weduwe en verveelt zich soms, en ze heeft onze oude P2 gekregen. Ik heb haar wat basis dingetjes uitgelegd van win99, en inbelaccount opgezet. Maar ik moet zeggen, ze kan het goed (voor iemand van 75). En wat ik erg leuk vind, is dat ze het ook wil leren. Ze gaat zelf op een cursus, en koopt een boek Windows voor Senioren, dat is echt leuk.
Maar het kan ook erg vervelend. Jongetje die ik kan, 14, "Ja ik heb mijn eigen pc, maar altijd problemen mee, ding van de AH, daar ligt het aan. Ik vraag wat er aan mankeert, "er komen soms heel veel reclame dingen en in internet explorer zitte heel veel search dingen". m.a.w., spyware.. zucht... en nog eens zucht. "ik klik nooit op ja ofzo"...
Of de baas waar ik vakantie werk deed adsl aangelegd. Computer 1 puinhoop.. maar firewall? wat is dat? Virusscanner? Dat kan toch zo niet meer? En zoals widow al zei, gelijk afhaken omdat het te lastig klinkt. Als je wilt computeren, toon dan wat inzet.
Ik vind het niet altijd erg, vaak is het voor familie ofzo, die zijn er dan erg blij mee, maar soms is het echt vervelend. Gelukkig dat ik thuis de pc beheer Mijn moeder kan wel internetten, emailen, typen etc, wordt ook wat "digitaler" zoals "Mail dat gewoon" , maar dingen ozlas minimaliseren een taakbalk, dat snapt ze niet :/
Genoeg geklaagd, ik overleef het wel
Alexander Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-02-2005, 08:45   #41 (permalink)

Standaard

:/ Ik kan mij nog herinneren dat toen ik een topic wou starten met deze title.
Dat dat niet mocht omdat mensen zich aangesproken voelen!!!
Toen heb ik een waarschuwing gehad van lampje
waarom mag het nu dan wel?
ik vind het nogal lullig
--== BlackGear ==-- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-02-2005, 10:34   #42 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Ik zou niet weten wat er in het verleden afgesproken is rondom jouw idee een soortgelijk topic te openen. Ikzelf heb geen problemen met dit topic, daar het uitermate geschikt is voor Area 1337. Graag hier weer ontopic. Verdere discussie via PM.
Oud 26-02-2005, 09:21   #43 (permalink)

Standaard

ik heb dat ook.
Alleen soms nog erger.
Dan moet ik ze helpen met casemodden.
Als of ze het niet kunnen.
Man leer toch met een dremel omgaan.
Als ik ze geholpen heb krijg ik meestal iets van 50 euri (ligt er aan).
Kan ik weer veder met mijn nieuwe CM(blijft nog geheim :P)
Oud 27-02-2005, 17:21   #44 (permalink)

Standaard

Ik heb mijn reputatie als pc nerd groot en deels weten geheim te houden voor familie/vrienden en kennisen.

Ik had er al rekening mee gehouden dat ik er geen zin aan had dat ze bij me zouden komen met hun 'probleempjes'.

Verder heb ik 1 x me buurman geholpe maar was k in 15min klaar.
GoTMoRe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-03-2005, 16:14   #45 (permalink)

Standaard

Van de week nieuwe hardeschijf in me tante's pc gezet en er meteen ff windows opgezet, bij elkaar miss 15 a 20 min werk (pc hier bij mij thuis gebracht, lekker spelletje spellen tijdens de instalatie). 25 euro gevangen... ik weer blij tante weer blij, wat wil je nog meer ?

Maar, het kan soms erg irritant zijn mensen met spyware/virussen op de computer en dan elke 2 maanden zeuren dat de pc weer langzaam is :/

Grtz Crep8
crep8 is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De kamer van een gemiddelde Casejunk? peddro Area 1337 45 24-03-2005 18:09
[Nerd clothing] Waar kopen? FireWurX Area 1337 94 17-02-2004 17:07

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.