Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 4-01-2005, 17:55   #31 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Dat ze je aanhouden omdat je zonder licht fietst midden in de nacht vind ik op zich wel terecht, ik vond het vroeger ook altijd gezeur, maar sinds ik m'n rijbewijs heb en zelf wel eens in het donker auto rijd heb ik altijd mijn licht aan zodra de straatlantaarns aan gaan. Fietsers zonder licht zijn echt slecht te zien, vooral als die persoon ook donkere kleding aan heeft.
Oud 4-01-2005, 18:00   #32 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Het is al jaren bekend dat het aangeraden is een legitimatiebewijs bij je te dragen als je de deur uit gaat. Dat er nu een boete op staat als je het niet bij je hebt is alleen nieuw.

Ik vind zelf dat je jezelf altijd moet kunnen identificeren, hoe moeilijk is het nou een papiertje in je porto mee te nemen? En wat het zeuren over de aanschaf van deze papieren betreft... Vroeg of laat heb je zowiezo een legitimatiebewijs nodig, bij een grote aankoop, of het afsluiten van een bankrekening o.i.d.

Bezitters van een rijbewijs moeten al helemaal niet zeuren >(

Ik wil hier alleen nog even melden dat als ik hier enige vorm van ruzie of geflame bespeur, ik dit topic voorgoed de vergetelheid in schop Het is prima om een discussie te voeren, maar houd het wel gecontroleerd.
Oud 4-01-2005, 18:13   #33 (permalink)

Standaard

@ daffy_duck: Veel bejaarden komen toch nooit het huis uit en moeten nu opeens allemaal een id bewijs gaan kopen, plus dat de 'doelgroep' waarvoor ze deze wet hebben gemaakt zijn geen mensen van boven de 60.. En de politie kent zelf lang niet alle wetten, dus ze kunnen niet van mij/ons verwachten dat ik/wij het complete wetboek uit mijn/ons hoofd gaan leren! En daarnaast vind ik het veel uitmaken waar je zonder licht rijd, als dit bijvoorbeeld midden in de nacht midden in amsterdam is of op een weggetje tussen de weilanden!
En ik heb eigelijk alleen als ik ga werken nooit m'n portomonnee niet bij me. (waar standaart een id in zit) Maar ik ga er nu wel aan proberen te denken!

En om Common Sense nog ff te kweauten:
"why do you need ID to get ID?
If I had ID, I wouldn't need ID!"
Oud 4-01-2005, 18:30   #34 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Niet zeuren en/of klagen, volgens mij wonen we ondanks die ID-plicht toch nog altijd in een van beste landen op deze aardkloot!
Oud 4-01-2005, 19:10   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Niet zeuren en/of klagen, volgens mij wonen we ondanks die ID-plicht toch nog altijd in een van beste landen op deze aardkloot!
Ze zijn er anders hard mee bezig het bij de slechtere te laten horen
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-01-2005, 19:11   #36 (permalink)

Standaard

Ja nog wel. Ik denk dat NL nogsteeds wel een goed land is maar met al die regels die erbij komen worden mensen nou niet bepaald vrolijker, vooral ook omdat 99% van die regels totaal geen nut heeft. De regering bedenkt steeds meer regels om ons geld of te trogellen en vervolgens mogen we niet meer gaan verdienen ook, maar balkie zijn salaris mag wel omhoog, want die 100.000+ euro per jaar kan je onmogelijk van leven. Als die dan nog wat goed zo doen, oke, maar het is een ramp op 2 benen die man.
Oud 5-01-2005, 00:31   #37 (permalink)

Standaard

Ik heb al jaren elke dag mn ID papieren op zak.
Oud 5-01-2005, 22:03   #38 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al jaren mijn ID altijd op zak.
Ik kan het best wel begrijpen dat sommige mensen het niet meenemen omdat ze bang het kwijt te raken of dat het misschien word gestolen.
Ik denk niet echt dat dit ons land veiliger maakt.
De politie moet zich met belangrijkere zaken bezighouden, bijvoorbeeld moslimterrorisme en veelplegers.
Deze mensen maken ons land onveilig, deze mensen moeten achter slot en grendel of het land uit.

Maare verder heb vind ik het niet erg dat het verplicht is, maar ja je zou maar net je porto vergeten... >/
Oud 6-01-2005, 00:29   #39 (permalink)

Standaard

Ik heb meestal wel een Id bij me, maar stel al ga ik skaten wil ik niet met een portomonee in mijn zak gaan skaten want het enige wat die kan doen is eruitvallen (zelfde geld voor een los id)

Ik denk dat we ons beter kunnen afvragen wat het NUT nouw is. Zet de voordelen tegenover de nadelen en je komt er op uit dat je alleen je volk aan het naaien ben.
Alvilon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-01-2005, 10:17   #40 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tongue_of_colicab
Ja nog wel. Ik denk dat NL nogsteeds wel een goed land is maar met al die regels die erbij komen worden mensen nou niet bepaald vrolijker, vooral ook omdat 99% van die regels totaal geen nut heeft. De regering bedenkt steeds meer regels om ons geld of te trogellen en vervolgens mogen we niet meer gaan verdienen ook, maar balkie zijn salaris mag wel omhoog, want die 100.000+ euro per jaar kan je onmogelijk van leven. Als die dan nog wat goed zo doen, oke, maar het is een ramp op 2 benen die man.
Toch zou ik voor 100k per jaar niet die verantwoordelijkheid over een heel land willen hebben! Directeuren van grote bedrijven hebben naar mijn mening minder verantwoordelijkheden, maar verdienen wel (soms heel veel) meer dan ministers. Dus wat dat betreft vind ik dat de mensen wel wat meer respect mogen hebben voor de ministers.
Overigens denk ik niet dat deze identificatieplicht veel helpt tegen georganiseerde misdaad (die lui hebben immers meestal goed vervalste papieren zoals eerder gezegd) maar juist voor tasjesdieven, voetbalhooligans, hangjongeren etc zal het waarschijnlijk wel helpen. En daar heb ik in het dagelijks leven eigenlijk veel meer last van dan van drugsbaronnen.
Oud 6-01-2005, 13:05   #41 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
maar juist voor tasjesdieven, voetbalhooligans, hangjongeren etc zal het waarschijnlijk wel helpen.
Wat voor? zij die overlast veroorzaken of zij die alleen met elkaar praten en geen andere plek hebben om naar toe te gaan?
Oud 6-01-2005, 13:34   #42 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaozz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
maar juist voor tasjesdieven, voetbalhooligans, hangjongeren etc zal het waarschijnlijk wel helpen.
Wat voor? zij die overlast veroorzaken of zij die alleen met elkaar praten en geen andere plek hebben om naar toe te gaan?
Uiteraard het soort dat mensen irriteert Hangfiguren die verder niemand kwaad doen daar heb ik niks op tegen..
Oud 6-01-2005, 13:49   #43 (permalink)

Standaard

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat je je alleen hoefde te identificeren wanneer je iets fouts/verdachts doet, niet als je zomaar over straat loopt...
Ultima is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-01-2005, 17:16   #44 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ultima
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat je je alleen hoefde te identificeren wanneer je iets fouts/verdachts doet, niet als je zomaar over straat loopt...
Ik ben gisteren toevallig aan gehouden op mijn brommer, reed gewoon (toevallig :P) rustig en hield me aan de regels. Ik moest certificaat+verzekerings papieren tonen. Nadat dit goed was moest ik ook nog mijn identiteitskaart tonen, ik had niks fouts gedaan (dat gaf die agent ook aan) en toch moest ik het tonen, ik had de identiteitskaart overigens wel bij en mocht na het te laten zien gewoon door rijden.
Je wordt gewoon geacht om het bij je te hebben, of je nou wel/niks fout doet.
Oud 6-01-2005, 17:20   #45 (permalink)

Standaard

Als je me niet gelooft:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=32603
Ultima is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.