Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 12-12-2004, 20:21   #31 (permalink)

Standaard

Jah uuh, harde geluiden verbieden slaat toch nergens op :P
Dat zou echt zoiets zijn voor van die oude mensen die het allemaal niet meer zo goed aankunnen enzo. Net zoals mijn oma, dat is ook zon antihardegeluiden-iemand
Raptor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2004, 20:24   #32 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Punt is gewoon dat het gros er niet netjes mee omgaat. Misschien zou het wat helpen als vuurwerkbloopers niet meer door de ziektekostenverzekeraars vergoed zouden worden, dan zou het probleem zich op termijn aardig weten op te ruimen.
Oud 12-12-2004, 20:39   #33 (permalink)

Standaard

Ik ben al onverstandig genoeg als ik aan de champagne, bier, jägermeister, enz. ben geweest, maar dan blijft het nog grappig en gezellig altijd. Vuurwerk vind ik super om naar te kijken, maar 't is en blijft niet veilig.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2004, 20:57   #34 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Ik hou het ook fijn bij kijken aangezien ik al eens bijna iets mis heb zien gaan.
Met vrienden, bier, sterke dranken enz. heb ik veel meer lol enz. dan dat ik no time voor een x pleuro de lucht in schiet.
Oud 12-12-2004, 21:44   #35 (permalink)

Hellfish's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raptor
Jah uuh, harde geluiden verbieden slaat toch nergens op :P
Dat zou echt zoiets zijn voor van die oude mensen die het allemaal niet meer zo goed aankunnen enzo. Net zoals mijn oma, dat is ook zon antihardegeluiden-iemand
Het gaat niet om de knal.. het gaat om de hoeveelheid kruit, hierdoor krijg je een harde knal.. Punt is gewoon dat die dingen gevaarlijk zijn, een astronaut, kun je zo in je hand af laten gaan, wil je dit ook met een betonstrijker doen dan ?
Hellfish is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2004, 21:48   #36 (permalink)

Standaard

Als iemand zijn hand moedwillig wil verspelen laat dat me echt volledig koud. Het gaat mij er vooral om dat een deel van de bevolking geen rekening wenst te houden met de rest.
Oud 12-12-2004, 22:10   #37 (permalink)

Standaard

Wat ik ga doen is redelijk wat vuurwerk afsteken, veel eten(oliebollen oa) en met mate drinken.

Ik ben de laatste tijd nogal bezig met vuurwerk. Als ik posts van de mensen hier zie merk ik hoe weinig de meeste mensen er eigenlijk vanaf weten. Als er ongelukken gebeuren is dat altijd door de gebruiker zijn fout. Maar de media maakt het er ook van dat het levensgevaarlijk is. Dat is het ook tenzij je het verantwoord gebruikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uzuri
Als iemand zijn hand moedwillig wil verspelen laat dat me echt volledig koud. Het gaat mij er vooral om dat een deel van de bevolking geen rekening wenst te houden met de rest...
Over het rekening houden met andere mensen het is maar een dag per jaar dat er echt geknald wordt. Gun het dan ook eens anderen om een dagje plezier te hebben van hun hobby die al zo streng geregeld is in Nederland Denk dat je buurman die 's middags een dutje doet het ook niet prettig vind als je in de tuin met je dremel in je kast staat te zagen?

Dit moest ik even kwijt

Mag ik iedereen trouwens alvast een Prettige Kerst wensen en een Gelukkig Nieuwjaar?
Of is dit Topic daar niet voor...
ModBo3rtje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2004, 22:12   #38 (permalink)

Standaard

Als ze zichzelf ermee verwonden is het hun eigen probleem.
Maar stel dat iemand een lawinepijl als voetzoeker gaat gebruiken ( En ja ik ken iemand die zo gek is ), daar kan je anderen mee verwonden... En daar zit naar mijn mening het probleem.
Persoonlijk vind ik al dat vuurwerk prachtig, ik steek ook mijn aandeel lawinepijlen en sierpotten op, zolang het maar daar bij blijft en niemand gevaar loopt.
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2004, 22:14   #39 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Als er voor elke knaller die niet in de gedoogperiode afgestoken werd een euro naar het goede doel zou gaan zouden er heel wat goeie dingen voor dat geld gedaan worden. Het is gewoon jammer dat bepaald tuig nu al loopt te knallen en er op uit is vuilnisbakken, postbussen en telefooncellen te terroriseren. Die verknallen het dus zelf voor de rest!

Bah
Oud 12-12-2004, 22:18   #40 (permalink)

Standaard

Ah zo dan heb ik jullie misschien verkeerd begrepen >/ Vuurwerk is voor nieuwjaar en om ervan te genieten. Ik erger me er inderdaad ook erg aan dat het soms verkeerd gebruikt wordt aangezien iedereen er eigenlijk de dupe van wordt. Zowel voor vuurwerkliefhebbers(steeds strengere regels)als iedereen die belasting betaald voor die vernielde dingen en noem maar op.
ModBo3rtje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2004, 22:25   #41 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ModBo3rtje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uzuri
Als iemand zijn hand moedwillig wil verspelen laat dat me echt volledig koud. Het gaat mij er vooral om dat een deel van de bevolking geen rekening wenst te houden met de rest...
Over het rekening houden met andere mensen het is maar een dag per jaar dat er echt geknald wordt. Gun het dan ook eens anderen om een dagje plezier te hebben van hun hobby die al zo streng geregeld is in Nederland Denk dat je buurman die 's middags een dutje doet het ook niet prettig vind als je in de tuin met je dremel in je kast staat te zagen?

Dit moest ik even kwijt

Mag ik iedereen trouwens alvast een Prettige Kerst wensen en een Gelukkig Nieuwjaar?
Of is dit Topic daar niet voor...
Leuke hobby, handen van mensen afblazen...Ook zoiets, dieren lastigvallen en mishandelen met vuurwerk! Van zulke mensen walg ik.
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-12-2004, 22:31   #42 (permalink)

Standaard

Waarom rijden jullie dan nog auto?
Dat is nog gevaarlijker, en je heb ook veel tuig wat geluidsoverlast en wat allemaal niet veroorzaakt.

Ik weet ook heus wel hoe ver ik kan gaan, en ik pas helemaal op met illegaal vuurwerk, maar je blijft natuurlijk ook mallote houde die niet na denken!
TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-12-2004, 00:14   #43 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het niet met autorijden (wat tevens wel legaal is op bepaalde voorwaarden) willen vergelijken. Illegaal vuurwerk valt in 80% van de gevallen in de handen van mensen die er niet mee om weten te gaan. Dosering van de explosieve stoffen is iets wat de vuurwerkfabrikant doet, en de Nederlandse regering heeft besloten wat voor de samenleving toegestaan is af te steken.
Helaas past de bovengenoemde 80% de dosering na aankoop aan, of koopt men illegaal spul waarbij de dosering vele malen groter is, waardoor het geen vuurwerk meer te noemen is maar in het rijtje van C4 gezet kan worden.

Geef mij maar gewoon een pakje sterretjes, welke ik volgens de bijsluiter veilig afsteek. Wil jij het risico lopen je handen of andere ledematen te verliezen, ga je vrolijke gang maar. Doe dit alleen niet bij mij in de buurt, als je weet wat goed voor je is.
Oud 13-12-2004, 00:26   #44 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daffy_Duck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YGkremer
Veeel vuurwerk! Hoe illigaler en hoe harder hoe beter. Dat is het mooist. Mensen eens goed laten weten dat je het jaar wiol afsluiten.
Ik koop zeker geen vuurwerk en bovenstaande is de belangrijkste reden.........Illegaal harde klappen en vooral niet denken aan dieren en mensen die er bang voor zijn.

Ik zou een enorme voorstander zijn van alles wat klappen geeft of lawaai maakt te verbieden. Scheelt ook weer behoorlijk in de ziektekosten.
Wie ben jij om te bepalen dat ik het naar dieren en mensen gooi/smijt/flikker whatever
Wij staan gezellig in met de buurt om een voetbalveld heen en leggen/gooien/smijten potten en ander vuurwerk in het midden. Niets dat er kan gebeuren. Jij zegt nu dat al het illigale vuurwerk naar verkeerde objecten word gegooid maar ik zal je vertellen dat een vriend van me vorig jaar ook een voetzoeker van een 250 grams siervuurpijl wou maken (die pijlen zijn bijna 2 mtr hoog een20 cm doorsnee kop)
Ik hem 'm een paar knallen verkocht(vuist dan ) en die rotzooi weggegooid. Dat gaat veel te ver natuurlijk. Net als valse beschuldegingen uitdelen enzo!

Maar van vuurwerk kan ik niet vanaf blijven. Zelf nu niet, na zoveel jaar. Er is iets met vuurwerk dat het interessant maakt ofzo, en mooi natuurlijk. De hardste knallen zijn geweldig. Maar dat betekent niet dat ik er niet verantwoordelijk mee om ga >/
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-12-2004, 12:07   #45 (permalink)

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daffy_Duck
Citaat:
Veeel vuurwerk! Hoe illigaler en hoe harder hoe beter. Dat is het mooist. Mensen eens goed laten weten dat je het jaar wiol afsluiten.
Ik koop zeker geen vuurwerk en bovenstaande is de belangrijkste reden.........Illegaal harde klappen en vooral niet denken aan dieren en mensen die er bang voor zijn.

Ik zou een enorme voorstander zijn van alles wat klappen geeft of lawaai maakt te verbieden. Scheelt ook weer behoorlijk in de ziektekosten.
Wie ben jij om te bepalen dat ik het naar dieren en mensen gooi/smijt/flikker whatever
Wij staan gezellig in met de buurt om een voetbalveld heen en leggen/gooien/smijten potten en ander vuurwerk in het midden. Niets dat er kan gebeuren. Jij zegt nu dat al het illigale vuurwerk naar verkeerde objecten word gegooid maar ik zal je vertellen dat een vriend van me vorig jaar ook een voetzoeker van een 250 grams siervuurpijl wou maken (die pijlen zijn bijna 2 mtr hoog een20 cm doorsnee kop)
Ik hem 'm een paar knallen verkocht(vuist dan ) en die rotzooi weggegooid. Dat gaat veel te ver natuurlijk. Net als valse beschuldegingen uitdelen enzo!

Maar van vuurwerk kan ik niet vanaf blijven. Zelf nu niet, na zoveel jaar. Er is iets met vuurwerk dat het interessant maakt ofzo, en mooi natuurlijk. De hardste knallen zijn geweldig. Maar dat betekent niet dat ik er niet verantwoordelijk mee om ga >/
Ik geloof niet dat ik ergens heb gezegd dat jij dat deed, dus zou je aanraden matig je toonzetting. Illegaal vuurwerk is niet voor niets verboden en zolang het zo is dat als jou hand eraf wordt geblazen je verzorgd moet worden en hersteld. Helaas is het zo dat dat dan ook van mijn geld gebeurd en daar vind ik zijn betere bestemmingen voor. Ik gun een ieder zijn of haar plezier zolang daar anderen niet mee worden gehinderd.
Ten aanzien van eerdere opmerkingen over het rijden in auto's......wordt nergens verboden. Ja het zou tijd worden dat de overheid iets gaat doen aan auto's met open uitlaten etc etc. Dit is namelijk verboden elke aanpassing aan een auto welke niet is toegevoegd aan de eisen van type goedkeuring maakt het voertuig op dat moment zonder kenteken. Dit geldt ook voor opgevoerde scooters etc........oplossing de schrootpers. Ook als iemand met een dremel op zondag in zijn tuin gaat staan houdt die blijkbaar geen rekening met de buren.
Kortom het wordt tijd in dit land dat normen en waarden terugkeren en dat burgers hun burgerlijke plicht gaan doen en anderen wijzen op hun weinig sociale gedrag.

Vandaar dus ............. En nogmaals illegaal vuurwerk is niet voor niets verboden en mensen die dat soort vuurwerk afsteken zijn mede verantwoordelijk voor elke keer weer aanscherping van de regels. Dus verpesten het voor burgers die normaal gekeurd vuurwerk bij de winkel kopen. (
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.