| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Hoi, Ik heb 1,5 maand geleden een 19 inch CRT scherm van yakumo( ) bij norrod gekocht (in plaats van een grotere tv :P ). Nu begon dat ding strepen en vage kleuren te vertonen, dus ik hop in de auto naar norrod. Daar hebben ze hem ingenomen voor RMA. Er zit 3 jaar on site garantie op dat ding dus ik dacht ik krijg zo een nieuwe mee. Nee hoor, als ze de klacht vinden bij norrod kan ik hem weer op komen halen en dan komen ze hem bij mij thuis van yakumo omruilen, vage toestand. Dus ik denk bijmezelf, als ze dat probleem nu niet vinden dan. Ik ff gevraagd, dan sturen hun hem op naar yakumo en ben ik hem op z`n minst 6 weken kwijt. Lekker dan, zit ik met mijn 14" kristallen bol >o . Nu mijn vraag: is dit acceptabel en wat valt er aan te doen? Alvast bedankt
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Kijk eens na in de voorwaarden wat de "on site" garantie inhoudt, wijken ze daar van af hoef je het zeker niet te pikken !
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 april 2003 Locatie: Haarlem
| Ze zijn over het algemeen niet verplicht je een nieuwe monitor te geven. Ze moeten in de gelegenheid zijn het mankement op te sporen en te repareren. Dat kan bij het bedrijf zelf of bij de fabrikant/importeur/leverancier zijn. Als bij mijn werk een defect apparaat terug komt en alles zit erbijen netjes verpakt dan kunnen we hem meestal omruilen als dat artikel op voorraad is. Anders sturen wij hem ook ter reparatie/vervanging op naar de fabrikant. Daar staat dan inderdaad een reparatietijd voor van tussen de 4 en de 6 weken. Dit zijn over het algemeen de algemene voorwaarden van veel bedrijven wat betreft ruilen.
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Dat klopt, zo werkt RMA bij ons op de zaak ook, maar als ik een artikel verkoop met on-site garantie wordt het ter plekke bij de klant gerepareerd of vervangen, en dat is dus de meerprijs die je bij aanschaf betaald voor de on-site service, anders kan ik net zo goed een carry-in garantie nemen die een stuk voordeliger is. Dus daarom adviseer ik om de voorwaarden door te spitten.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Belangrijk zijn de garantie voorwaarden. Op mijn 17"TFT zit bijvoorbeeld next business day replacement. In de voorwaarden staat: Volgende werkdag omruil. En de algemene voorwaarden van onsite zijn 5 business day repair op lokatie. Dus omruil van de monitor. Dus jouw voorwaarden door lezen. Zeggen dat ze moeten opschieten als jij gelijk hebt. Vragen naar de manager, of directeur. En anders dreigen met de cosumenten bond.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Houdt zo'n gesprek welop een vriendelijke, doch dwingende toon als je in je gelijk staat. Als je duidelijk zegt dat je in je recht staat en hierbij uiteraard netjes blijft (zakelijk) haal je vaak de beste resultaten, scheldpartijen tussen winkel en klant verstarren vaak in keihard wederzijds onbegrip en is het bij voorbaat verloren. Gewoon wijzen op hun eigen voorwaarden, 'dreigen' met consumentenbond, computervakblad, hakbijl etc. zijn laatste redmiddelen. Probeer in een zo'n vriendelijk mogelijke sfeer de zaken af te handelen, hier heb ik zelf de beste ervaringen mee bij conflicten met een leverancier.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Nou dit is ook weer lekker, ik had niks van norrod gehoord dus hop er ff langs. Zeggen ze dat ze de klacht niet hebben kunnen vinden en ik hem maar weer mee moet nemen .Nou ja als er geen rare dingen meer zijn neem ik hem maar weer mee, sluit ik hem thuis aan op men pa z`n pc, ja hoor percies het zelfde verhaal op men eigen pc idem. Hier wordt ik dus echt ziek van . Heb van de week een lannetje bij spike dus ga daar ook maar eens ff testen.
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 december 2003 Locatie: Emmen
| Citaat:
Die jongens lullen ook maar wat, laatst was er ook een man die een HDD wou kopen, en met de vraag of het wat uitmaakt of de HDD geluid maakt (gewoon het geluid met zoeken enzo...) toen zei die verkoper: Dan is hij meestal wel aan z'n einde... dus...Dan moet ik elke dag een nieuwe HDD gaan kopen ![]() | |
| | |
|
| « Pics Hosting
|
lanparty » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| beeldscherm: out of range | G-force | Hardware Junkies | 15 | 7-12-2007 15:19 |
| Ruilen: TFT beeldscherm | Anonnymous! | Recycle Junkies (V&A) | 4 | 20-10-2007 08:56 |
| Beeldscherm spuiten | flupke | Casemod Junkies | 25 | 10-08-2006 09:39 |
| Beeldscherm vraag | CraXz | Hardware Junkies | 5 | 9-04-2005 22:45 |
| Zou dit weken als window? | SaphuA | Casemod Junkies | 9 | 30-03-2004 19:09 |