Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-09-2004, 19:46   #1 (permalink)

Standaard Waarom kost een grote Lian Li 240 euro?

Waarom kost een grote Lian Li 240 euro, dit is toch in commercieel opzicht veel te veel geld. Ik wed dat de kostprijs nog geen 30 euro is voor zo'n kast, er zit geeneens een voeding in! Wat een kapitalisten zijn die Chinezen zeg. En waarom gaan er geen bedrijven concurreren met aluminium bigtower kasten
PeaceMaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-09-2004, 19:51   #2 (permalink)

Standaard

Bij Lian Li zal het zeker zo zijn dat je voor de naam betaald, maar de kwaliteit is heel goed - en dan bedoel ik HEEL goed. Ik heb er een, en ik zal nooit geen andere kast meer kopen dan Lian Li tenzij er mooiere en/of beter kasten komen (die ik tot nu toe nog niet ben tegengekomen.)

Overigens, bij alternate.nl zijn ze 200 (De PC-71 dan)
Oud 30-09-2004, 19:57   #3 (permalink)

Standaard

Ja maar er zijn toch wel bedrijven die de kwaliteit kunnen benaderen als coolermaster, alleen zijn hun producten gericht op premod cases. En ik zocht naar de Lian Li 7077 :P. Lijkt net of Lian Li een soort monopolie heeft met hun alu cases . En het kan toch niet zo zijn dat je voor een kleine Lian Li 120 euro betaald en voor een grote 240. Voor dat kleine stukej aluminium meer. >/
Oud 30-09-2004, 20:06   #4 (permalink)

Standaard

Als je voor een duppie op de eerste rang wilt zitten moet je gewoon niet bij Lian zijn. Kwaliteit kost nou eenmaal geld en je betaald ook voor de naam en de reputatie. Verder komt Lian Li niet uit China maar uit Taiwan...
Oud 30-09-2004, 20:07   #5 (permalink)

Standaard

Als een Lian Li maar 80 euro zou kosten, zou iedereen wel een Lian Li kopen en dan is het 1337e van een Lian Li eraf.
Strakke-Wappie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-09-2004, 20:15   #6 (permalink)

Standaard

Lol dit kwam ik op marktplaats tegen:

Citaat:
€ 199,95
Beschrijving: Ik heb hier 75 nieuwe ATX kasten staan. Ze zijn van het merk MBO en zijn gloednieuw. Ze komen van de veiling.

47x MBO kast
28x MBO kast zonder merkje en plaatje erop.

Het is dus dezelfde kast maar de een heeft een plastic stuk ervoor.

Ik doe de hele partij weg voor maar 200 euro. Dat is dus Euro 2,60 per kast.

Ze zijn af te halen in Emmeloord.
2,60 euro, das al beter
Oud 30-09-2004, 20:19   #7 (permalink)

Standaard

Die lian-li dingen zijn overhyped vind ik. Zal best dat ze goede kwaliteit zijn maar ik zie echt geen verschil in kwaliteit tussen een chieftec van 100 euro met voeding of zo'n dure lian-li. Persoonlijk vind ik die kasten niet eens zo mooi.
Oud 30-09-2004, 20:23   #8 (permalink)

Standaard

Pas op dat dit topic niet de verkeerde kant opgaat want dan is de lol snel voorbij . Als geheugensteuntje een quote uit onze policy:

Citaat:
Zaken die wij niet willen zien op ons forum zijn:
................
- onnodig onzinnige discussies opstarten (AMDvsINTEL, PREMODvsMOD enz.)
...........
Oud 30-09-2004, 22:05   #9 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Waarom kost een Mercedes veel meer als een Fiat Panda
Waarom kost een soepje vooraf in een restaurant minimaal 5x zoveel als een heel blik soep bij Appie Heyn

Zo kun je er zelf ook nog wel een paar verzinnen. In ieder geval bepaalt vraag en aanbod uiteindelijk de prijs. Ook de presentatie, het imago en specifieke keuzes van de aanbieder zijn van invloed op de prijs. Als bezitter van een paar Lians kan ik je in ieder geval zeggen dat de kwaliteit second to none is en dat ik nog nooit spijt heb gehad voor het feit dat er een stevige prijs voor Lians betaalt moet worden.
Oud 30-09-2004, 22:14   #10 (permalink)

Standaard

Je moet ook eens nadenken hoeveel geld erin gestoken is om zo'n kast te ontwerpen
Vergelijk et maar eens met muziekcd's
Et kost geen reet aan productie
Maar aan rechten en aan het ontwerpen van muziek kost veel gekd
KAMIKAZE-FREAK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-09-2004, 22:14   #11 (permalink)

Standaard

Betekend dat als de kwaliteit second to none is niet gewoon dat de kwaliteit kut is?
Oud 30-09-2004, 22:21   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eXistenZ
Betekend dat als de kwaliteit second to none is niet gewoon dat de kwaliteit kut is?
Nee het betekent letterlijk dat de kwaliteit 2e van geen enkele andere is. Oftwel het beste.
Oud 30-09-2004, 22:28   #13 (permalink)

Standaard

Het was de eerste goede PC kast die ik kocht, alleen dan de miditower. Vind tot nu toe alles prima eraan, alleen had ik zelf ook graag de bovenplaat met thumps gezien. Volgende kast wordt er misschien weer een, alhoewel de opzet van de stacker mij ook erg goed bevalt.

Maar het is idd deels ook het creeeren van exclusiviteit. Het is net wat PO zegt, een Ferrari Enzo is kwalitatief echt niet gigantisch veel beter dan een sportwagen van 3 ton, maar toch kost hij er 9 :P

Wees dus eigenlijk blij dat de verhoudingen bij kasten niet zo liggen
Oud 30-09-2004, 22:42   #14 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Als de stacker klaar is stap ik weer terug naar een Lian of ga ik voor de Akasa Eclipse (SavRow), ik denk dat ik door die paar Lians erg verwend ben en dat de stacker me daarom toch ietwat tegenvalt .... maar dit is natuurlijk puur persoonlijk.
Oud 1-10-2004, 10:22   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Waarom kost een Mercedes veel meer als een Fiat Panda
Waarom kost een soepje vooraf in een restaurant minimaal 5x zoveel als een heel blik soep bij Appie Heyn

Zo kun je er zelf ook nog wel een paar verzinnen. In ieder geval bepaalt vraag en aanbod uiteindelijk de prijs. Ook de presentatie, het imago en specifieke keuzes van de aanbieder zijn van invloed op de prijs. Als bezitter van een paar Lians kan ik je in ieder geval zeggen dat de kwaliteit second to none is en dat ik nog nooit spijt heb gehad voor het feit dat er een stevige prijs voor Lians betaalt moet worden.
Dit ben ik het zeker niet met je eens, als je mijn bovenste berichten goed gelezen hebt weet je wel waarom.
Een Mercedes is duurder omdat er een duurdere motor in zit en luxer interieur. Een soepje in een restaurant kost veel duurder omdat het voor je warm gemaakt wordt, geserveerd wordt en vervolgens afgewassen wordt. Maar bij een Lian Li is de kostprijs misschien 15% van de verkoopprijs.
But its all about the brand.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MDF, wat kost het tegenwoordig? Niels van de Poll Casemod Junkies 13 27-10-2007 15:08
Wat kost me dit aan onderdelen? performa Elektronica Junkies 12 11-04-2006 23:51
waarom -12V op LCD RA-ART Elektronica Junkies 10 29-06-2005 18:22
bergje IDE kabels.. krijgt veel kost een beetje ReseTTim Area 1337 28 2-10-2003 08:52
het grote verneukte lian li topic fredo Area 1337 30 9-07-2003 14:12

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.