| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 oktober 2002 Locatie: Rotterdam
| Het is weer zover. De 3de dinsdag van september, prinsjesdag. De dag waarop de koningin de troonrede voorleest. Net als vorig jaar weinig goeds te voorspelen, bezuinigen is het thema! Het is nu kwart over 1 en ik zit met grote ogen te kijken naar de poppenkast die zich voordoet op TV. Volwassen mannen in pakken die stammen uit de tijd van de VOC, een gouden koets en handjes gezwaai van het koninklijk-onbenul. Zoveel dingen worden wegbezuinigd, uitkeringen worden gekort en iedereen mag tot zijn 65ste 40 uur per week gaan werken. Waarom zien we dit niet terug op prinsjesdag? Waarom wordt de koningin niet gekort op haar "magere" uitkeringje? In totaal kost het onderhoud van deze mensen ons per jaar meer dan 7,5 miljoen euro belasting. En dat zijn dan alleen de uitkeringen van Beatrix, Willem-Alexander, Maxima, Juliana en Bernard bij elkaar. In totaal kost deze familie ons 67.520.000 euro per jaar. Ben ik de enige die dit belachelijk vindt? Hoe lang houden we deze achterlijke traditie nog in stand?
__________________ Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Tja ik vind ook dat ze achterlijk veel verdienen voor wat ze doen. Een beetje reizen, een beetje zwaaien, hier en daar een gebouw openen. Die bezuinegingen vind ik ook onzin. De regering laat ze wel moedwillig een beetje naaien met die HSL die niet nodig was en veel te veel heeft gekost terwijl ze dat van te voren al wisten en vervolgens moet het volk maar weer lekker zorgen dat die kut zalm weer genoeg geld in de kas heeft. En dan die Balkenende met ze normen en waarde, maar hij gaat mooi wel zelf 3x op vakantie van ons belasting geld :/ Maargoed ik heb iig mijn bijdrage weer geleverd aan het opkrikken van de economie (en het spekken van de kas met die debiel hoge btw) want ik heb net een mooie x800 gekocht.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Persoonlijk vindt ik dat die ontsteking in balkenende z'n poot gerust naar z'n kop mag trekken en dat ie erin mag blijven. Het hele kabinet heeft het volk goed bezeikt, tijdens de verkiezingen mooi weer spelen en vervolgens als de buit binnen is het andere gezicht laten zien. Normaal ben ik zeer gematigd met uitspraken op het forum aangaande dergelijke discussies, alleen zit dit me net als meerdere HARDWERKENDE nederlanders momenteel dusdanig hoog dat ik het niet kan laten om te reageren. Overigens zal ik me wel weer op glad ijs begeven met deze uitspraken over bak elende aangezien vrijheids van meningsuiting tegenwoordig niet meer is zoals het hoort te zijn. Het wordt tijd voor een nieuwe Pim Fortuyn, niet dat ik al zijn standpunten steunde, maar hij durfde wel z'n bek open te doen en uit te komen waar hij voor stond. Dat slap geouwe**** zet geen zoden aan de dijk en kost ons belastingcenten !
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| Heb je al die hoedjes gezien? Ik vroeg me net af wat dat wel niet moest kosten, plus die bijpassende pakjes die eronder zitten.. Natuurlijk allemaal nieuw en naar de laatste 'mode' dus het zal op z'n minst wel 500 € per pakje hebben gekost... En dan moeten wij een stapje terug doen! >o En het wordt trouwens niet tijd voor een Pim, maar voor een regelrechte revolutie ala 17zoveel te Frankrijk, 't wordt tijd dat het echte volk weer de macht in handen neemt in plaats van die prietpraat figuren daar in Den Haag! >/
__________________ "When the beat drop..." |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Hoelang prinsjesdag bestaan blijft? Ik hoop dat het snel vorbij is met de monarchie in Nederland, zodat we fijn onze president kunnen kiezen. Belachelijk gedoe allemaal, dat klauwen vol geld kost. In een democratie hoort een koning of koningin niet thuis. In feite heeft ze zo weinig te maken met de bestuuring van ons land, dat er echt geld wordt weggesmeten. Dat ze die snoepreisjes maar verloten onder de HARDWERKENDE Nederlanders. ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Nah een president vind ik niks, je zal maar zo'n oetlul als balkenende krijgen als president (hij is ook gekozen als premier dus het zou me niet verbazen als er genoeg zo idoot zijn om een soort balkenende als president te kiezen) en een koning/koningin is ook wel leuk vind ik. Het probleem zit bij dat bagger kabinet.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| Prinsjesdag? Was da vandaag? En met die bezuinigingen: waarom doen ze heel die toeters en bellen erom heen? Ben je imo goedkoper af als je ieder huis in NL een kopie er van stuurt...
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ze zeggen wel bezuinigen maar zelf bezuinigen ze nog geen 1 eurocent als je het mij vraagt, maar wij moeten wel bezuinigen ? Zij met hun dure hoedjes en alle poes pas erom heen , gewoon belachelijk.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 mei 2004 Locatie: 127.0.0.1, Kerkrade, Limburg
| Ja idd waarom moeten ze al die dure auto hebben een golf rijdt toch ook , en waarom moet de koningin een "hoed", als d'r haar niet goed zit kan ze toch ook een pet opzetten das toch ook leuk :P. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Het wordt hoog tijd voor nieuwe verkiezingen, moet je eens kijken wat er overblijft van het CDA. De regering moet toch een afspiegeling van het volk zijn? (of iiig een volksvertegenwoordiging) Zoals ze bezig zijn komen we er allleen nog maar slechter van af dan ooit!!! Terwijl de omringende landen wel investeren in de toekomst, zakken wij steeds verder weg. Wat als er nog een 9/11 plaatsvindt? Dan zakken wij als eerst door de stront. >D frustrerend!!!
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 juli 2003 Locatie: Earth
| Citaat:
ook niks aan toe te voegen | |
| | |