Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 14-07-2004, 12:09   #1 (permalink)

Standaard mixsetje

Hey luitjes.

Ik heb mij eens een avondje bij iemand in zn privé huisstudio staan uitleven op zn draaitafel (groot mengpaneel + 2x platenspeler (dure varianten ). Dit vond ik zo leuk (tuurlijk ), en wil zelf ook eens wat doen.

Wat kan ik het beste kopen ?

Budget: 600€

moet bevatten:
- mengpaneel incl. schuif
- 2x idem platenspelers voor scratchen
- 2 goede boxen

heb zelf geen flauw idee waar het te halen. (conrad lijkt me trouwens een beetje duur. PCstuff is daar meestal duur namelijk)
Youri_HL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-07-2004, 12:54   #2 (permalink)

Standaard

Scratchen wordt moeilijk voor dat geld, maar ik zal eens wat zoeken voor je

Hiero

Voor 600 euro alles... No way... Dat lukt je nooit.. Actieve speakers beginnen bij 350 per stuk [van een beetje kwaliteit].. En passief heb je ook nog een versterker nodig en dat red je dan al helemaal niet...

1 tip als je apparatuur gaat kopen, scratchen: NEEM DIRECT DRIVE!.. Met snaaraangedreven, dan gaatje motortje slippen en fok je je motor zwaar mee op.
tip 2: Als je een leuk stereosetje hebt, met een aux in, prik daar de output van je mengpaneel in. Hoef je geen speakers te kopen

hier nog een forum waar je veel zooi kan vinden:
www.new-line.nl/forum/default.asp

Edit: als je conrad al duur vind, begin er dan niet aan... Conrad verkoopt het goedkoopste van het goedkoopste en 9 op 10 keer zijn dat pisbakken :P [sorry dat ik het zo rauw zeg.. Maar het komt er in theorie wel op neer] OK ze zijn sinds kort een beetje redelijk spul gaan verkopen [1 a 2 maand geleden is de laatste keer dat ik gecheckt heb wat ze verkochten.]

Edit 3, als je bij die desbetreffende site die ik hierboven noemde je set haal, LAAT DIE SPELING VERWIJDEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!! je zal er alleeen maar profijt aan hebben. En weet je zeker dat je wilt gaan scratchen? Of versta je onder dj'ing scratching? Want dan moet je echt nog VEEL gaan lezen... DJ'ing is niet scratchen alleen... Scratchen is een bepaalde tak van dj'ing genaamd Turntablism.
Oud 14-07-2004, 13:17   #3 (permalink)

Standaard

Wordt lastig, denk dat je een iets hoger budget nodig hebt.

Maar je kan het volgende nemen:

Dap mc-15 15"woofer 109euro http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5448

Dap p700 vintage 2x 250watt rms 8ohm rond 200euro http://www.musik-service.de/ProduX/P...um_P700_EN.htm

Draai tafels zou ik echt niet weten, en voor een mixer verwijs ik je door naar dit topic:

http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=8342
GoTMoRe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-07-2004, 13:19   #4 (permalink)

Standaard

GoTMoRe, voor 600 euro red je het niet om fatsoelnlijke draaitafels + mixer + versterker + speakers te halen.

Draaitafels zal je uitkomen in belt drive assortiment... En nadeel van belt's heb ik in mn vorige post verteld...

Het beste kan je gewoon zo'n setje nemen als ik net noemde en je geluid uit je stereosetje halen.
Oud 16-07-2004, 14:38   #5 (permalink)

Standaard

anders 2de hands kopen
om te scratchen direct drive kopen
voor je mengpaneel heb je niet meer dan 2ingangen nodig das genoeg behalve als je nog cdspeler ofzo wilt aansluiten
versterker en boxen kopen anders een versterkte mengpanneel kopen maar dat is onmiddelijk met 11ingangen denk ik of versterkte luidsprekers
om te beginnen kan je mss een hifi versterker kopen dat gebruik ik en dat gaat nog goed

voor 600 euro kan je niets deftigs 1ste hands kopen
een geode draaitafel direct drive) komt al rond de 300 350 euro stuk uit
Oud 16-07-2004, 15:25   #6 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Ik heb misschien nog wel wat interessants voor je. Neem maar even contact met me op via PM, MSN of mail.

Je komt voor 600 euro niet aan een setje tafels en een mengpaneeltje hoor, en dan moet je de speakers nog hebben. 2ehands kan de oplossing zijn als je kosten wil drukken.
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.