| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Eej, Als ik dit jaar mijn diploma haal dan wil ik naar de ICT opleiding van het ROC in leiden. Nou is een klasgenoot van me daar vandaag geweest om een dag mee te lopen (Ik was het vergeten). Nou zegt ie net dat je daar de 1e 2 jaar alleen maar zooi zoals word, excel en powerpoint. Nou vraag ik mezelf af.. WTF is dat voor opleiding? Die vriend zij dat je pas in de 4e echt leert proggen en met 3d gaat werken en dat is nu juist wat ik wil leren. Powerpoint enzo rukken me echt geen reet. Is dit nou bij elke ICT opleiding zo of legt het gewoon aan de school? /me heeft namelijk geen zin om zichzelf eerst 2 jaar te gaan ergeren aan een stelletje n44bs dat niet met word kan werken.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Doe de zelfde opleiding en zit nou nivo 2 klas 2 eerste jaar leer je idd vrij weinig We zijn nou bezig met beetje klote in dos. Denk dat je in nivo gewoon nog niet zo veel leer zeker als je thuis al wat doe aan pc sleutelen leer je vrij weinig.
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
) en nog 2 jaar houd ik denk niet uit ![]()
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Ik doe multimedia academie ook aan ROC alleen in Amersfoort 2de klas niveau 4. Bij ons geven ze alleen niveau 4 les. Je doet wel degelijk nuttige dingen daar hoor maar op niveau 2 is er inderdaad niet veel te beleven volgens mij. Enne in ICT is er niet echt veel werk meer te vinden... |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| 1e jaar : basis dingen over hardware en software, je mag zelfs een computer uit elkaar halen, en proberen weer in elkaar te zetten ( en dus die M$ troep )2e jaar : je krijgt cisco ( netwerk professional ), projectdingen en wat meer ingewikkelde dingen ( nog steeds simpel imo ) 3e jaar : stage en daarna een simpel semester er achteraan, sql en cisco, ook beetje programmeren 4e jaar : verder op programmeren en ingewikkelde netwerkproblemen enz, stage om de opleiding af te ronden Zo gaat et bij mij op et ROC schagen.... |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik wil niet icter worden zoals bv netwerkbeheerder ik wil later bij een game studio gaan werken (weet dat het een klein wereldje is) en dan moet ik toch vooral kunnen proggen of 3d. Maar zover ik weet zijn hier niet echt apparte opleidingen voor. Wat ze wel zeiden is dat je dan na ICT een prog opleiding kan doen.
| | |
| | #9 (permalink) |
| Word eerst mbo en dan hbo. Nog 2 jaar middelbare school gaat niet werken, en 4 jaar ict lijkt mij makkelijker dan 2 jaar havo.
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Ik zou eens denken als ik jou was over een andere opleiding, klinkt stom, waarom 4 jaar vergooien? Maar kijk wat ik doe... Ik heb nu straks 4 jaar vmbo afgerond. Doe 2 jaar MBO nivo 2 electro (hulp monteur) daarna 2 jaar nivo 3 1ste monteur (verdien je goed + eigen verandwoordelijkheid...) Daarna in 1 jaar omscholen naar ICT... en ik kan in bijde dingen gewoon werken.. Plus ICT is bijna geen werk in te vinden. Vooral niet als je van zo´n school afkomt, wand in princiepe weet je dan nog niks... Voor mij is zo´n ICT opleiding gewoon niks omdat ik al tijden lang netwerken aanleg, servers instaleer confugireer werkstations werkklaar maak etc. Oftewel dat leer ik daar niet meer...
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik zou goed nadenken of je echt wel ICT wilt gaan doen, want over 4 jaar is er volgens mij echt geen werk in te vinden. Misschien mag je dan al blij zijn als je een baan kan vinden bij een of andere crappy helpdesk, ask Thadeez. Ik doe zelf nivo 4 electro, en ik zit met 20 andere gasten in een klas, en daar is maar één klas van. Vroegâh toen er nog geen PC's waren, waren er makkelijk 5 a 6 klassen met 30 leerlingen electro, en dan heb ik het over 30 jaar terug. ICT klinkt wel leuk, maar er zit echt geen toekomst in meer imo. Je moet ook denken aan je marktpositie straks, er zijn duizenden ICTers die over 4 jaar hun afleiding af hebben, en er is dan totaal geen vraag meer naar. Electro is een uitstervende tak, steeds minder mensen vinden het intresant om te doen en daarom is juist die ene jongen die weet hoe het zit over een paar jaar onbetaalbaar.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2003 Locatie: Dordrecht
| Net wat T-Mug en TWM zeggen. Ik doe dit jaar ook eind-examen van het VMBO, en ik ga gewoon naar MBO electro. Daar leer je nieuwe dingen, zoals schakelingen en zo. op ICT leer je dat dat een Videokaart is en dat een voeding, en dat compaq de berste computers zijn. In ICT zit ook totaal geen toekomst, het was ff leuk dus ging iedereen er heen. Nu zijn er veel te veel mensen met een ICT opleinding, dus is er bijna geen werk voor ze. De opleiding MBO elco bestaat al tientallen jaren, en er is nog steeds rete veel werk in te vinden!Conclusie: ICT sux0rs :P |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| mja ik heb dus de stomme fout gemaakt om het verkeerde profiel te kiezen... om wo te kunnen gaan doen (niet dat ikd at van plan was) ik had eik NG of NT moeten doen ipv dast zaaaaie EM.... dus moet ik wel HBO gaan doen... (en dan nog geluk hebben dat ik er bij mag omdat ik dat kut profiel heb...) maar miss ga ik idd electro oid doen... ik weet nog niet pcies.. moet nog beetje uitpluizen wat je ermee kan... en heel miss is dit hierboven helemaal niet nodig... ik ben namelijkg evraagd om een demo cd op te sturen (ik ga het gewoon helemaal maken als DJ :P of als producer of als zakenman ofzow hehe) maar ikg a zowieso men vwo afmaken zodat ik als het op nix uitdraait nog een vak kan gaan leren hehe
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Tja, ik weet nog niet wat ik ga doen, eerst m'n Gymnasium afronden en dan zie ik wel. Klopt wel van die ICT, ik zou daar volgensmij ook geen kl**t leren, alleen een stukkie papier halen. En tja, Systeembeheer, doe ik nu ook al. Geen idee wat ik eigenlijk ga doen, mischien ICT, systeembeheerder bij een wat groter bedrijf lijkt me ook zo'n gave job! Als dat er is, WO Electrotechniek lijkt me ook wel leuk! |
| | |