| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 augustus 2003 Locatie: Rijen
| Beste mensen, ik heb hier nu al een tijdje een surround setje aan mijn computer hangen. Nu heb ik gehoord dat je subwoofer op de grond moet staan voor het beste geluid. Is dit waar? Ik kan op internet niets vinden over de "ideale" surround opstelling. De sub staat nu op mn bureau, naast mn monitor. ff een "professionele :P" tekening: front left op bureau -- Monitor met bovenop center speaker op bureau-- subwoofer op bureau -- front right op bureau rear left op cd rek (+/- 80 cm) ----- rear right op kast (+/- 1,70 m) zijn er "verbeteringen" mogelijk voor deze situatie? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Het is idd beter om de Sub op de vloer te zetten, want dan voel je de Bass beter, en dat voegt toch weer wat toe aan de belevenis. het is een slecht idee om het te doen als je mot hebt met je buren :P waar de Sub precies op de vloer staat is niet echt interessant aangezien een mens heeeeeel slecht de bron van lage geluiden kan lokaliseren. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| dus ik kan die sub gewoon overal zetten waar ik wil? en over die buren: die beginnen op zaterdag om 21:00 nog de voordeur te repareren, dus daar neem ik het niet zo mee :P Ik zal eerder mot krijgen met mn ouders ![]() nog ff een vraagje: weet iemand waar ik mooie beugels kan vinden om mn rear en front speakers mee aan de muur te "mounten :P"? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 november 2003 Locatie: Assen
| O ja, nog ff wat over die beugels. probeer eens bij een EP: bij je in de buurt. die zijn meestal wel goedkoop. en als je vlakbij Assen woont. moet je daar zeker heen gaan. groningerstraat 71 te Assen en dan naar de elektronica afdeling gaan. ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| assen is een beetje te ver weg ,woon nl. in een gat vlakbij tilburg / breda (ze noemen het ook wel Rijen :P) Ik zal wel eens op zoek gaan naar een EP in de buurt of ik ga wel een keer langs de Ikea. Ik weet nog niet helemaal waar ik de sub woofer nu ga plaatsen, dit zien we na Sinterklaas wel weer (die regelt voor mij die beugels ) |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Bij de Logitech Z640 (en andere logitech surround setjes/sets) zitten er al beugels aan alle (5) speakers! Echt handig. Kan ze ook 'omdraaien' zodat ik ze aan de muur kan hangen.. En eraf halen.. Maar maakt het nog wat uit waar de rear (achter) speakers staan? In het boekje staat dat je de front speakers zo ver uit elkaar moet zetten als de afstand als dat ze van je af staan (gelijkzijdige driehoek dus). Maar geld dat dan ook voor de rear speakers? |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Bij tv surroundsets is het zo dat je de left - center -right front speakers op 1 lijn moet zetten, en de surroundspeakers schuin achter je zitplaats op ong. oorhoogte. Ik denk dat de ideale opstelling van je pc daar niet zoveel van verschilt, alleen kun je bij je pc het geluid afregelen als 1 speaker iets verder staat. En het maakt echt niet uit waar of hoe je sub staat, alleen als ie dichter op je stoel staat, voel je hem misschien iets meer trillen, (heb ik ook :P) goed voor je gamesensatie ![]()
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Surround Systeem | Area 1337 | 11 | 22-01-2007 14:00 | |
| Winamp surround 6.1 | Dark Wanderer | Software Junkies | 3 | 7-11-2005 14:38 |
| Geen surround via digitale uitgang. | Raptor | Hardware Junkies | 8 | 1-08-2005 21:54 |
| Zalman Theatre 6 surround headphones | InsaneKitty | Area 1337 | 7 | 12-09-2003 16:40 |