| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juli 2003 Locatie: Blitterswijck
| Ok het volgende. Ben eens aan het zoeken geweest naar hoe een koelkast werkt enzo op how stuff works staat het mooi aangegeven maar in de werkelijkheid is het toch wel wat anders. Het is dus me bedoeling om 2 lades in me bureau om te toveren in een koelbox voor een kratje bier ofzo. interne grote is dus kratbier. Maar dan zit ik met hoe krijg ik die isolatie zo goed dat hij gaat koelen en hoe gaan we de overdracht rondom brengen? >/ nu kan ik nog steeds genieten van lauwe cola of andere exoten |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als isolatie kan je gewoon piepscuim gebruiken: goedkoop, makkelijk te verwerken en het isoleert prima Om te koelen kan je waarschijnlijk het beste een peltier gebruiken met 2 grote heatsinks er aan (1 om de lucht in je la af te koelen, de ander om de warmte aan de lucht buiten de la af te geven)EDIT: een hele krat bier koelen is denk ik niet mogelijk, maar als je die van tevoren koud hebt staan in de koelkast kan je hem wel een dag koel houden met bovenstaand systeem.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| ok kan in 1337 op zich kwam er achter dat het ook wel in cooling kon, maar wat ik me dus af vroeg als ik 2 van peltiers er aan hang dan moeten dat hele flinke zijn willen ze een krat koelen en als ze dat kunnen dan vreet dat stroom als een gek Kan je niet zelf een koelkast zo'n klein model uit elkaar slopen en dan nieuw vorma maken en dan herbouwen in ander omhulsel? |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Citaat:
| |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik denk nog steeds dat je beter het bier koud kan leggen in de koelkast en dan een wat lichtere peltier om het koud te houden. Een lauwe krat bier afkoelen in je la gaat stroom vreten, ook als je een phase-change achtig iets gebruikt (autokoelboxen gebruiken trouwens ook gewoon peltiers)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Zoiets bouwen is één, maar afvullen met R413-a of ander koelmiddel moet gebeuren door een STEK gecertificeerd persoon, denk dat dat erg duur gaat worden ![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Hemm heb nu zo'n half hoge koelast staan. met een beetje buig en wrik werk moet het wel mogelijk zijn om alles in die la te vijzen, maar zo'n vapo chill unit hoeveel power kan die leveren? want eigenlijk dijn dat gewoon koelkassies |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Koelkast cooling | N!ck.nl | Cooling & OC Junkies | 22 | 14-06-2006 19:45 |
| Zelf Case Bouwen | Timmah | Casemod Junkies | 14 | 23-05-2006 21:22 |
| LCD laptop in PC bouwen | bram2202 | Casemod Junkies | 2 | 18-11-2005 13:49 |
| XBoX bouwen | Airethilien | Area 1337 | 17 | 5-12-2003 23:13 |
| koelkast case | whocarez | Casemod Junkies | 12 | 8-08-2003 13:40 |