| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Ik kon geen topic hierover vinden dus heb ik er een gemaakt... Ik kan voor ongeveer 400 euro een digitale camera kopen, maar nu weet ik echt niet welke goed is en welke niet. Ik heb al op verschillende sites voor de voor mij bekende merken gekeken: canon, hp. kodak en sony. Ik weet echt niet welke camera er beter is als andere en of het een goede prijs/kwaliteit verhouding is. Morgen gaan we weer naar de computer winkel om de computer te 'bestellen'... Dus ik zou graag wat info/tips willen voor die tijd als jullie ze willen geven. Ik wil graag een camera waar je gewoon goede foto's mee kan maken en waar ook wat functies op zitten. En ik wil zeker een schermpje erop waar je je foto's op kan zien en dus door je gemaakte foto's heen kan bladeren. En is het zo dat optische zoom beter is als digitale zoom, dat digitale dus slechter is? Ik wil in iedergeval wel goed kunnen zoomen enzo, dus gewoon kwaliteit foto's maken en (hele) goede kwalitiet... Alvast bedankt!
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Zegt de site kieskeurig.nl je misschien iets?? Ja het is erg lastig om een goede camera te kiezen, ik ben er zelf ook erg lang mee bezig geweest. Na lang afwegen heb ik toen toch gekozen voor de canon powershot a60. Dit omdat bijna alle reviews (ook die van gebruikers) erg positief waren er veel functies op zitten, met een groot gebruikersgemak. Maar als onder de 400 pleuro wilt blijven moet je ongeveer na een camera van 325 euro gaan kijken, want je heb ook nog een pak oplaadbare batterijen nodig (a 35 eur en geheugenkaartje, die afhankelijk van de capaciteit en formaat (compact flash e.d.) ook pas beginnen vanaf een 40 euro. O ja en nog een tip, kijk je niet scheel op de megapixels, maar maakt dat je camera een goede lens heeft. Daar heb je echt veel meer aan dan aan 1 Mpixel meer. Als je een normaal formaat foto's afdrukt heb je aan 2 Mpixel genoeg. Nog veel succes ermee!
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Reviewtjes van digicams? http://www.dpreview.com/ echt een van de betere reviewsites die vooral wat diepgang in de tests stoppen!
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Oja, voor uitgebreide tests en demofoto's kun je nog ff stevesdigicams.com checken. http://www.steves-digicams.com/
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Masterdam
| Mijn keuze is iig gevallen op de sony dsc-v1..... maar das boven jou budget
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 september 2003 Locatie: Zeist
| minolta dimage f300 is een heel erg strak ding =D en voor wat meer toeters en bellen kan je voor de Z1 gan, die is ook mooi.. beiden zijn ze tegen de 400 euris
__________________ Battlefield 1942 roelt de bergtop |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| Canon Ixus 2 (heb ik, en ben ik meer dan tevreden over). Een erg lekkere camera (lekker klein) en veel opties. Lekker scherpe foto's, ook met macro stand. Ik zou je de Ixus 400 willen voorstellen, want dat is gewoon een van de beste tot nu toe, maar die is wel effe wat prijziger. Ik geloof dat de Ixus 2 her en der voor 375 in de winkel ligt. Hier de eerste foto die ik ermee maakte, met en van de camera Let niet op de scherpte, het is de eerste foto die ik ooit gemaakt heb met een digi cam, dus niks had ik nog ingesteld ![]() Op http://www.dcresource.com kan je alles vinden over alle camera's.
__________________ Dus... |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 november 2003 Locatie: Vlaardingen
| de canon A80 is echt een goed ding en je kan alles als je wilt handmatig instellen en is 4,1mpixel er zit ook een auto functie op hoor. kijk anders eens op www.dpreview.com en dan bij de canon A70 review. het verschil zit hem in het aantal megapixels. suc6 met je keuze. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: hulsberg city
| olympus c350 zooooom. die heb ik ook, is echt een fien dingetje, met heeeeeel groot display. maakt ook hele heldere foto's zelfs bij nauwelijks licht!!! stelt alles automatisch in als je de ontspanner half indrukt. kortom perfect dingetje!!! voor rond de 400 euro. dus in jouw budget. [edit] mn oom is proff. fotograaf, en werkt bijna alleen maar met olympus, niet dat dat veel boeit, maar volgens hem kun je t beste een merk nemen dat vroeger ook al fotocamera's maakte, zoals olympus. dit omdat de fabrikant dan al jarenlange ervaring ermee heeft.[/edit]
__________________ Peugeot Speedfight 2 lcdd ownage! Incl. Snelle Malossi setup :w |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 september 2003 Locatie: Zeist
| ok, nu heefd iedereen gezegd welke hij/zij de beste vind, maar is er geen test ergens? dan kan je vergelijken, misschien een consumentengids ofzo, ik zal morgen ff kijken of ik een testje kan vinden greetz Sven
__________________ Battlefield 1942 roelt de bergtop |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 24 november 2003 Locatie: Vlaardingen
| Citaat:
| |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Heel erg bedankt allemaal! Ik voel me nu al weer wat wijzer in de wondere wereld van de digitale fotocameras! Ik ben vandaag naar een camera winkel geweest en heb heel veel op internet gekeken. Ik heb daar de Fujifilm FinePix S5000 in me handen mogen houden: ik vind het een mooie camera, maar wat aan de dure kant! Hij is namelijk boven de 450 euro. Ik vind de Canon A serie ook wel mooi, maar dan als 'huis, tuin & keuken' camera. Ik weet niet of ik of ik (nu al) zo'n dure camera wil kopen maar ik ben wel geïnterreseerd in het maken van mooie foto's als hobby. Dus ik moet nog maar ff nadenken. Ik heb toch nog een paar dagen omdat de computer winkel nog niet gebeld heeft wat ze zouden doen als ze info hadden of TFT schermen met tv-in... Nogmaals heel erg bedankt!
__________________ www.defecto.nl |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Digitale Fotocamera | Pawiro | Area 1337 | 3 | 6-06-2007 20:42 |
| Digitale schuifmaat aanbieding | the widow maker | Area 1337 | 27 | 20-07-2004 17:31 |
| Digitale klok | NecroCide | Elektronica Junkies | 15 | 31-03-2004 13:07 |
| digitale camera | cuda | Area 1337 | 4 | 18-02-2004 13:11 |