Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-08-2003, 14:47   #31 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Stallone
wat n hufters....
je zou toch denken dat MS genoeg verdiend?????
en dan nóg geld vragen.....
is die bill gay van plan de wereld over te kopen of wat
Oud 30-08-2003, 15:15   #32 (permalink)

Standaard

mjah, wat ik er nu van snap, is dat M$ niet zo blij is dat anderen geld verdienen aan clients die op hun netwerk draaien.
dus passen ze het netwerk aan zodat je er niet meer met oudere clients op kan.
strax passen ze ook het TCP/IP protocol aan zodat je er alleen mee kan werken als je er voor betaald hebt (TCP/IP is van M$)
kunnen we weer terug naar IPX/SPX (hoera voor Novell!)

het is eigenlijk net zoals het volgende voorbeeld:
M$ is een schroevenfabrikant, die een bepaalde schroef maakt, en niemand anders maakt die schroef. (markt al verzadigd, dus niet winstgevend)
MSN Messenger is een moer voor die schroef.
de moer komt met allerlei nutteloze zooi (verpakt per stuk in een jewel-case en een koffer, met daarbij een potje handengrip zodat je de moer zelfs vast kan zetten met je handen, een flesje deodorant met geur hondenpoep zodat je jezelf daarmee kan bespuiten na het harde werk van het vastdraaien van de moer, handleiding, een plaat waar je de schroef ik kan draaien, enz enz)
dan komt er een fabrikant die ook die moer gaat maken, maar dan gewoon per 100 in een zak. Niets nutteloos/overbodigs, lekker makkelijk geen koffers en doosjes meer openen. Zak open, pak moer, draai vast.
dan gaat de schroevenfabrikant de schroef aanpassen, haalt de oude uit de markt, en de nieuwe schroef heeft een trucje dat er geen andere moeren meer op kunnen dan hun eigen en je meot er ook nog extra voor betalen.
toch wil jij als grootverbruiker al die zooi niet want dat schiet gewoon niet op.
lekker per 100 in een zak is veel fijner.
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-08-2003, 19:48   #33 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FireWurX
mjah, wat ik er nu van snap, is dat M$ niet zo blij is dat anderen geld verdienen aan clients die op hun netwerk draaien.
dus passen ze het netwerk aan zodat je er niet meer met oudere clients op kan.
strax passen ze ook het TCP/IP protocol aan zodat je er alleen mee kan werken als je er voor betaald hebt (TCP/IP is van M$)
kunnen we weer terug naar IPX/SPX (hoera voor Novell!)

het is eigenlijk net zoals het volgende voorbeeld:
M$ is een schroevenfabrikant, die een bepaalde schroef maakt, en niemand anders maakt die schroef. (markt al verzadigd, dus niet winstgevend)
MSN Messenger is een moer voor die schroef.
de moer komt met allerlei nutteloze zooi (verpakt per stuk in een jewel-case en een koffer, met daarbij een potje handengrip zodat je de moer zelfs vast kan zetten met je handen, een flesje deodorant met geur hondenpoep zodat je jezelf daarmee kan bespuiten na het harde werk van het vastdraaien van de moer, handleiding, een plaat waar je de schroef ik kan draaien, enz enz)
dan komt er een fabrikant die ook die moer gaat maken, maar dan gewoon per 100 in een zak. Niets nutteloos/overbodigs, lekker makkelijk geen koffers en doosjes meer openen. Zak open, pak moer, draai vast.
dan gaat de schroevenfabrikant de schroef aanpassen, haalt de oude uit de markt, en de nieuwe schroef heeft een trucje dat er geen andere moeren meer op kunnen dan hun eigen en je meot er ook nog extra voor betalen.
toch wil jij als grootverbruiker al die zooi niet want dat schiet gewoon niet op.
lekker per 100 in een zak is veel fijner.
hahahahaha, de Bob de Bouwer way-of-uitleg :P
Oud 30-08-2003, 20:40   #34 (permalink)

Standaard

mjah misschien wel BdeB, maar dan snappen mensen het beter.
Oud 30-08-2003, 23:25   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
JE vergeet een ding Trillian wordt officiel ook geld voor gevraagd
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-08-2003, 00:50   #36 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleppuhstein
Citaat:
JE vergeet een ding Trillian wordt officiel ook geld voor gevraagd
en Trillian .074D dan?
die is toch echt gratis
Oud 31-08-2003, 11:23   #37 (permalink)

Standaard

he
wees slim als jij die bill gates was geweest had je hetzelfte gedaan teminste ik wel
  Met citaat antwoorden
Oud 31-08-2003, 21:44   #38 (permalink)

Standaard

met het blaster virus heeft m$ hun servers op linux/unix servers gezet, omdat die dat ene lek waar het blastervirus mee werkte niet had
en wat ik dan ook weer niet snap, dat er mensen zijn die dat blastervirus willen verwijderen van hun systeem... daarmee werd juist m$ aangevallen!
(die gates mag nog wel moeite doen om zijn kip met gouden eieren te houden) hoewel ik eigelijk niet weet of dat virus nog andere dingen deed op je eigen systeem...

oplossing: zelf besturingsysteem maken dat met alles kan communiseren en alle extensies herkent en mee kan werken (m$ en Apple) en zo supegebruiks vriendelijk is dat iedereen er mee WILT werken...

edit: bericht 666 (sorry voor gelovige mensen)
Oud 31-08-2003, 22:29   #39 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaozz
met het blaster virus heeft m$ hun servers op linux/unix servers gezet, omdat die dat ene lek waar het blastervirus mee werkte niet had
en wat ik dan ook weer niet snap, dat er mensen zijn die dat blastervirus willen verwijderen van hun systeem... daarmee werd juist m$ aangevallen!
(die gates mag nog wel moeite doen om zijn kip met gouden eieren te houden) hoewel ik eigelijk niet weet of dat virus nog andere dingen deed op je eigen systeem...

oplossing: zelf besturingsysteem maken dat met alles kan communiseren en alle extensies herkent en mee kan werken (m$ en Apple) en zo supegebruiks vriendelijk is dat iedereen er mee WILT werken...

666 is slechts een getal.... dat sommigen er iets aan verbinden is weer wat anders.
7 is het getal van de volheid, dus iemand die zich daar aan zou houden zou dan daarbij kappen met posten....

en btw, er is een kruising tussen windows en Linux! namelijk Lindows!
niet dat dat nou optimaal werkt ofzo, maar das weer wat anders....
Oud 1-09-2003, 01:09   #40 (permalink)

Standaard

ik gebruik ook trillian 0.74D en ik krijg die melding ook heel irritant als je je windows opnieuw opstart
LightStar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-09-2003, 11:19   #41 (permalink)

Standaard

Citaat:
Citaat:
...bladiebla...

666 is slechts een getal.... dat sommigen er iets aan verbinden is weer wat anders.
7 is het getal van de volheid, dus iemand die zich daar aan zou houden zou dan daarbij kappen met posten....

en btw, er is een kruising tussen windows en Linux! namelijk Lindows!
niet dat dat nou optimaal werkt ofzo, maar das weer wat anders....
de nieuwe voetbalpagina op teletext staat ook op 666 en dat vonden een paar voetbalchristenen nie tof! en omdat we hier een bepaalt 'nivo' nastreven...
Oud 1-09-2003, 20:54   #42 (permalink)

Standaard

Citaat:
ja maar als je computer om de haverklap uitgaat en herstart.. of je computer intens gaat bezeten is ook niet leuk.. dan wil je er graag af... dus als je zoeis wilt doen moet je het ook goed doen.. maak iets waar de mensen verder geen last van hebben...

want je richt het per slot van rekening naar microsoft......

There is ONE DJ to rule them all !!
DJD xtreem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-09-2003, 21:00   #43 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soort 5279
Citaat:
...bladiebla...
hoewel ik eigelijk niet weet of dat virus nog andere dingen deed op je eigen systeem...
ja maar als je computer om de haverklap uitgaat en herstart.. of je computer intens gaat bezeten is ook niet leuk.. dan wil je er graag af... dus als je zoeis wilt doen moet je het ook goed doen.. maak iets waar de mensen verder geen last van hebben...

want je richt het per slot van rekening naar microsoft......
ik wist dus niet of het virus ongein met het systeem waar het op staat uithaalt.
ik had begrepen dat het een update server van M$ aanviel...
Oud 1-09-2003, 21:38   #44 (permalink)

Standaard

TCP/IP is gemaakt door Berkley Software. En is een officiele Open Standaard, dus vrij toegankelijk. Als er ooit een bedrijf (bijvoorbeeld Microsoft) deze standaard opkoopt word het internet niet meer gratis en zullen alle besturingssystemen licenties van microsoft moeten kopen, waardoor het internet duurder word; dus er komen kosten BOVEN op de normale internet kosten.

Microsoft draait intern op linux en tot op een paar jaar geleden volledig op linux, maar hun externe servers zijn over gezet naar windows 2000; echte tijdens de blaster virus periode zijn een gedeelte van de servers weer terug verhuist naar linux. immiddels zijn de externe servers weer windows 2000

EDIT: Story by DaRaptoR
Oud 2-09-2003, 19:52   #45 (permalink)

Standaard

die -BLAAT!- gebruiken niet eens hun eigen besturingsproggies... zeker bang voor bsodees...
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Microsoft Surface mr.stijntje Hardware Junkies 18 13-06-2007 11:07
Microsoft Palladium johan Software Junkies 1 5-07-2003 09:49
Microsoft mailing casejunkies. Kagar Area 1337 38 21-05-2003 15:25
Wat Wil Microsoft Nou Weer... T-Mug Area 1337 11 12-02-2003 15:34

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.