Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 24-08-2003, 10:30   #31 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crep8
Waar gaat het bij gelid nou om ? om die stomme bass die je in een discotheek krijgt die niet lager gaat dan 50 hertz ? of het mooie zuivere geluid van een echt goede set 5.1 boxen die van (met subwoofer) 20 a 25 hertz to 20 khz gaat ? bij mij toch degelijk om het laatste (geloven jullie me niet ga maar vragen in een echte goede hifi zaak (glas hifi zutphen smit arnhem) die stomme bass is wel leuk maar is echt sucky.
eeuhm.. ff voor de duidelijkheid... dit plaatsen wij de laatste tijd veel in discotheken... het liefst voor grote ruimtes 4 stuks...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBL SITE
Type: Dance3
Frequency Range (-10 dB): 45 Hz - 18 kHz
Frequency Response (±3 dB): 60 Hz - 16 kHz

Transducers:
Low Frequency: 2x 2226H, 380 mm (15 in) dia., 100 mm (4 in)
edge wound ribbon voice coil
Nominal Impedance: 4 Ohms
Power Rating: 1200 Watts AES, 4800 Watts peak
Sensitivity1: 100 dB SPL, 1W @ 1m (3.3 ft)
Calculated Maximum Peak SPL: 137 dB SPL @ 1m (3.3 ft)

Mid-Frequency: 1x CMCD-81H, 200 mm (8 in) dia., NDD, 2x 76
mm (3 in) edge wound ribbon voice coil
Nominal Impedance: 8 Ohms
Power Rating: 350 Watts AES, 1400 Watts peak
Sensitivity1: 108 dB SPL, 1W @ 1m (3.3 ft)
Calculated Maximum Peak SPL: 139 dB SPL @ 1m (3.3 ft)

Dimensions (H x W x D): 540 mm x 889 mm x 502 mm
(21.25 in x 35 in x 19.75 in)
Net Weight: 56.8 kg (125 lb)
deze zijn dus puur voor de bass.... :P:P:P:P:P dan worden daarnaast nog de SX2374RS erbij geplaats.. gaan tot 21khz... en dat voor 1200 watt bij 4 Ohm.. :P:P per speaker //\\//\\aster

There is ONE DJ to rule them all !!
DJD xtreem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-08-2003, 11:11   #32 (permalink)

Standaard

En toch blijf ik erbij dat jij met je ''disco'' boxen lang niet zo mooi zuiver hoge en lage tonen weer kan geven als dat je met een mooi setje elac boxen op een dikke yamaha dsp a1 versterker doet (of een andere goede natuurlijk) en je kan me een rijtje specs geven van jbl boxen maar ik weet uit ervaring (en van andere mensen die ze aan een 5.1 versterker hebben (de zuillen dan) dat die jbl niet zo heel goed klinken. Mijn pa heeft dus elac's op een normale stereo versterker hangen van 2 x 120 watt en een setje elac's op 4ohm max vermogen 160 watt als je dat aanzet klinkt het gewoon mooi en ook nog eens behoorlijk hard.

Daar komt nog eens bij dat die platen/cd's in een discotheek toch niet goed zijn opgenomen als je die op zo'n set zal draaien dan gaan ze ruizen als je het geluid hard zet of de zooi gaat vervormen door de low-kwaliteit. (koop maar eens een goede cd en speel die op een goed setje af (geen house/trance/pop das allemaal slecht opgenomen) maar gewonen relax muziek (niet mijn smaak hoor) zoals gregorian masters of chant chapter II en speel die af je hoort meteen het grote verschil. Je kan ook naar een hifi shop gaan en daar een keertje gaan luisteren (elac's openhuis in huize te voorst is ook cool)

Grtz crep8
Oud 24-08-2003, 11:14   #33 (permalink)

Standaard

hmm dat ruizen dat klopt op zich wel... maar dat is als je er géén cross over tussen doet... ik heb er wel een tussen en het zaakje klinkt nog beter dan door men harman/kardon...
Oud 24-08-2003, 11:42   #34 (permalink)

Standaard

Vind je het gek het is geen harman/kardon maar herman karton )))

Grtz crep8
Oud 24-08-2003, 11:45   #35 (permalink)

Standaard

en behalve dat.. tegenwoordig wordt bij ons zelfs het geluid uitgemeten. gefilterd en op maat gemaakt door een speciale processor.. dit zorgt echt voor mooi en puur geluid.. ...

(is zelfs mogelijk om het in de kerk te laten klinken alsof je thuis zit... het enigste is dat je in een disco geen dolby nodig hebt.. dus 3 weg is genoeg.. dat is dan ook meestal wat we doen.. samenwerkend met zeer zware versterkers die iig niet vervormen... en ook kan ik een schuif voluit gooien zal ik geen ruis of brom horen... hiervoor zorgt de processor dat dit allemaal netjes wordt geregeld.. zodat je alleen maar muziek uit de set kunt pompen.. vervormen regelt hij natuurlijk ok...

maar niet om het een of ander.. maar we gaan een beetje ver offtopic... gaat om computer speakers.. geen disco instalaties.. :P

SO BACK ON TOPIC !!!!!!!!!!

Oud 24-08-2003, 12:01   #36 (permalink)

Standaard

btw @ crep8 die gasten zullen dan wel geen proffesionele apparatuur gehad hebben als het zo ruisde enzo.. of gewoon illegale stuff, ik heb hier een kleine 400 legale cd's/singles...

en die klinken als smeltende boter die over een pan reest...
Oud 24-08-2003, 12:31   #37 (permalink)

Standaard

@ me boomblaster >D
Oud 24-08-2003, 13:04   #38 (permalink)

Standaard

Ik ben al een tijdje bezig met Visaton Atlas DSM MkII speakers te bouwen.
De behuizing is klaar, maar nu moet ik nog een paar speakers kopen (zijn nogal duur, ik koop steeds een paartje als ik geld over heb) Er zitten totaal 5 speakers per box in het systeem (Sub-low =400mm, low =250mm, mid-low =200mm, mid-high =Dome 50mm en high = Dome 25mm). Eerst ga ik ze nog passief filteren (met het originele Visaton filter) maar later worden ze actief gefilterd en aan gestuurd (elke speaker eigen versteker, gefilterd voor de versterking). Voor de versterking maakt ik nu gebruik van 2 Yamaha AX-730 geintergreerde verstekers.

De afmetingen van de speakers zelf zijn 202cm hoog, x 60 diep x 45 breed, ze zijn gemaakt van verschillende diktes HDF (=High Density Fiber in tegenstelling tot MDF (=Medium Density Fiber). De materiaal dikte van de verschillende panelen is: front 45mm dik, linker zijkant 22mm, rechter zijkant 21mm en de achterzijde 24mm dik.
Doordat alle panelen verschillende diktes hebben, heb je geen last van 'staande golven' of te wel interne resonanties.

Ow ja, ze wegen (leeg - zonder speakers) zo'n 85 Kg per stuk, dan komt er nog zo'n 35 liter zilverzand in een compartiment onderin (voor het ontkoppelen van de speakers van de grond) en alle speakers, dus het totaal gewicht wordt iets van 130kg per speaker uiteindelijk.

Pics kan ik wel maken voor de liefhebber, maar de speakers zijn nog 'in progress'
Oud 24-08-2003, 14:12   #39 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Banaan
Ik ben al een tijdje bezig met Visaton Atlas DSM MkII speakers te bouwen.
verhaal..........
.....

Ow ja, ze wegen (leeg - zonder speakers) zo'n 85 Kg per stuk, dan komt er nog zo'n 35 liter zilverzand in een compartiment onderin (voor het ontkoppelen van de speakers van de grond) en alle speakers, dus het totaal gewicht wordt iets van 130kg per speaker uiteindelijk.

Pics kan ik wel maken voor de liefhebber, maar de speakers zijn nog 'in progress'
gees.. 130 kilo.... op de eerste LAN maar een heftruck regelen???

Pics moeten we natuurlijk wel ff zien van deze 'heavy' Speakers...

Oud 24-08-2003, 14:13   #40 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Ik heb op de afgelopen HCC dagen het volgende setje aangeschaft:

was en is nog steeds 60 euro, lekker goedkoop en werkt lekker. Verwacht geen warme vibes uit de subwoofer als in de Z680, maar het surround effectje zit er lekker in
Oud 24-08-2003, 14:13   #41 (permalink)

Standaard

pics pics pics, kan je iets meer uitleggen over zelfbouw want ik wil er ook wel eens eentje gaan bouwen... maar om nu meteen superduur ding te maken...
Oud 24-08-2003, 14:27   #42 (permalink)

Standaard

Ik heb hier alvast de bouw-aanleiding van deze speakers. De mijne hebben wel een 'aanpassing', namelijk een compartiment extra in, onderaan in de box, welke gevuld gaat worden met die 35 liter zilverzand.

De bouw-handleiding & technische gegevens zijn hier te vinden: http://www.visaton.de/english/artikel/art_550_2.htm
Pics coming up.....

[edit] PIC!! [/edit]

Oud 24-08-2003, 15:00   #43 (permalink)

Standaard

cristus... waar wil je dat gaan bergen? maar visaton zijn wel de speakers
Oud 24-08-2003, 16:00   #44 (permalink)

Standaard

onder zen bed? hehhe een massage bed zonder dat je ervoor betaald, massage+ muziek tegelijk
Oud 24-08-2003, 16:23   #45 (permalink)

Standaard

QuincMan, hebje ene pic van jouw kamer??? Brute setup, zeker fijne speakers voor feestewn, JBL

enneh, Gizmo, NAD si toch DUUR??? :P wat was je kwijt voor jouw setje? de boxen die ik wil gaan kopen (niet eens zuilen ) zijn al 300 per stuk namelijk! (euros ja)
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het "ratelt jouw nb ook bij het scrollen" - topic Spike Cooling & OC Junkies 30 5-02-2005 13:02
wat zijn jouw stroom kosten en wat doe je er aan? whocarez Area 1337 8 6-06-2004 20:56
Het grote HOE VEEL GELUID MAAKT JOUW PC topic Ice T Area 1337 37 14-09-2003 04:11
Wat zijn de specs van jouw systeem? Quoctrung Area 1337 35 9-09-2003 23:34
Het GROTE wat is jouw CPU temperatuur met deze hitte topic the widow maker Hardware Junkies 20 9-09-2003 03:36

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.