Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 20-08-2003, 09:45   #31 (permalink)

Standaard

wij hebben ook meen maglite... een mag lite die de cops ook gebruiken... met een accu dus die is nog sterker dan die 6 cellen... en ong even lang ding weegt 1,5 kg... komt wel hard aan maar je kan er het halve dorp mee uitlichten...
Oud 20-08-2003, 10:11   #32 (permalink)

Standaard

Klein dorp zeker? :P
Oud 20-08-2003, 10:13   #33 (permalink)

Standaard

:P oostburg nee hoor dat was bij wijze van spreken...

je kan er iig 1000 meter ver weg (wow wat ver ) iets zeer fel laten oplichten... verder zal ook wel gaan maar dat hebben we niet geprobeerd... ik gebruik hem als ik snachts de hond ga uitlaten... booeahaa vet lachen... heel dat pad opgelicht...
Oud 20-08-2003, 11:39   #34 (permalink)

Standaard

okay breik van de 6d is dus 500 meter volgende fabriek en heeft ongeveer 40 branduren.

Die charger die de cops gebruike is geen 1,5 kilo en niet even lang scheelt ongeveer 20 cm is wat handzamer :P maar nog wel als knuppel te gebruiken
whocarez is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-08-2003, 12:14   #35 (permalink)

Standaard

Die maglite van mij gebruikte ik op campzone om mijn haringen van de tent de grond in te rausen altijd handig 4d btw en ik wil nog wel een groene
Oud 20-08-2003, 12:28   #36 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Banaan
Je mag ze gewoon hebben hoor, die smeris lult maar wat. De mijne werd weliswaar in beslag genomen maar dat was omdat ik hem gebruikte als slagwapen, tijdens een beetje uit de hand gelopen vechtpartij. Ik heb de volgende dag weer een nieuwe gekocht, want het zijn gewone handige zaklampen, en niks anders. maar ja die agenten denken dat ze je hun eigen wetje mogen voorschrijven. Denk jij nou heus dat er in de nederlandse wet een paragraaf is opgenomen waarin uitdrukkelijk staat : 'Zaklampen met 6 D-cell batterijen zijn te gebruiken als slagwapen, en daarom verboden' ?? Nee dus, dus die agent maakt ff ter plekke zijn eigen wetje, en als hij hem in beslag neemt, moet je het voor de rechter laten komen, dan krijg je die zaklamp gewoon weer terug!
volgens mij had je toen een bmw verbouwd van een paar crimineeltjes he :P
Oud 20-08-2003, 13:05   #37 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mojo^PowaH
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Banaan
Je mag ze gewoon hebben hoor, die smeris lult maar wat. De mijne werd weliswaar in beslag genomen maar dat was omdat ik hem gebruikte als slagwapen, tijdens een beetje uit de hand gelopen vechtpartij. Ik heb de volgende dag weer een nieuwe gekocht, want het zijn gewone handige zaklampen, en niks anders. maar ja die agenten denken dat ze je hun eigen wetje mogen voorschrijven. Denk jij nou heus dat er in de nederlandse wet een paragraaf is opgenomen waarin uitdrukkelijk staat : 'Zaklampen met 6 D-cell batterijen zijn te gebruiken als slagwapen, en daarom verboden' ?? Nee dus, dus die agent maakt ff ter plekke zijn eigen wetje, en als hij hem in beslag neemt, moet je het voor de rechter laten komen, dan krijg je die zaklamp gewoon weer terug!
volgens mij had je toen een bmw verbouwd van een paar crimineeltjes he :P
Criminelen hebben altijd Mercedessen uit 1997 oid....
Oud 20-08-2003, 13:58   #38 (permalink)

Standaard

als ze illegaal zijn waarom kan je ze dan bij de gamma halfords en bij C*nr*d halen?
Oud 20-08-2003, 23:52   #39 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Nu wapens te koop op laupro??

http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=361
Oud 21-08-2003, 00:07   #40 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Nu wapens te koop op laupro??

http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=361
Vrijdag begint de echte IA Kweet niet of ik er 1 koop, ze zijn erg mooi en handig ( ), maar ik heb al zoveel geld tekort dus ja.....
Oud 21-08-2003, 15:19   #41 (permalink)

Standaard

toch maar een van je villa's/ferrari's verkopen?
Oud 21-08-2003, 16:47   #42 (permalink)

Standaard

wapens?? Zodra er MP40's worden verkocht zijn het pas wapens :P
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-08-2003, 17:29   #43 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuincMan
toch maar een van je villa's/ferrari's verkopen?
Goed idee! Doe ik ff
Oud 23-08-2003, 18:39   #44 (permalink)

Standaard

Heb het even aan de proffessionals gevraagd en dit was het antwoord:

Citaat:
Voor zover ik weet is een is een Mag-Lite met 6d cellen niet met name genoemd in de Wet Wapens en Munitie. Dus zou het onder normale omstandigheden niet als wapen in de zin van deze wet worden aangemerkt.

Echter:

Wet Wapens en Munitie

Artikel 1
10°. dragen van een wapen: het op de openbare weg of andere voor het publiek toegankelijke plaatsen bij zich hebben van een wapen anders dan voor vervoer in de onder 9° bedoelde zin;

Artikel 2 lid 1
Wapens in de zin van deze wet zijn de hieronder vermelde of overeenkomstig dit artikellid aangewezen voorwerpen, onderverdeeld in de volgende categorieën:
.....Cat I.....Cat II.....Cat III......
Categorie IV
.....sub 1,2,3,4,5,6.......
7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.

Artikel 27
1. Het is verboden een wapen van de categorieën II, III en IV te dragen.

Met andere woorden, een Mag-Lite kan in sommige gevallen onder Cat 4 WWM sub 7 vallen, en als die Mag-Lite daarbij wordt "gedragen", dan is dat wel strafbaar. Dit is lang niet altijd het geval.
Hieronder een voorbeeld waarbij een Mag-Lite een wapen is en het strafbaar zou zijn:
"Het is een zonnige dag, midden in de zomer. Je bent een Ajax supporter. Samen met een groepje vrienden heb je afgesproken om naar Rotterdam CS te gaan, alwaar een groepje Feyenoord supporters jullie heeft uitgenodigd om je een lesje vechtsport te geven. Slim zoals je bent, denk je dat je met je Mag-Lite een paar klappen kunt gaan uitdelen. Deze hang je dan ook aan een daarvoor bedoelde ring aan je riem. En jullie vertrekken.
Aangekomen op station Rotterdam CS worden jullie door de politie, die op de hoogte van jullie bedoelingen is, aangehouden."
Het is overduidelijk dat je je Mag-Lite niet bij je hebt om ergens op te schijnen of om iets te verlichten. Nee, je hebt enkel de bedoeling daarmee op iemand uit te halen. Op dat moment onder die omstandigheden valt de Mag-Lite onder Categorie 4 WWM en je draagt hem, dus ben je strafbaar volgens die wet.

Noot: In het voorbeeld is niets bedoeld ten nadele van welke supporters dan ook, ben immers zelf ook voor Ajax. Het dient enkel als een willekeurig voorbeeld.
originele draad: http://golf.messageboard.nl/3488/viewtopic.php?t=234

Oud 24-08-2003, 06:44   #45 (permalink)

Standaard

Oke dan Lampje!! Perfect uitgezocht ey.... En nu is de discussie ook meteen afgelopen cker?

BTW, heb geen mag-lite zelf maar verkoop ze op het werk al vanaf het begin. Klanten komen alleen terug voor een nieuw lampje. Perfecte lampen. Ik heb zelf trouwens een LED lampje van ongeveer 2x2cm rond en zeeeer super fel!!! Makkelijk als je dronken (o.i.d. B_B ik ook :P:P ) bent.... Mag-Lite is echt gewoon SUPER!!!
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe sta jij tegenover (illegaal) downloaden? Jamba Area 1337 43 18-09-2007 16:45
Cooldrive Lite R@mon News & Review Junkies 4 23-02-2005 09:03
Kazaa Lite ++ defecto Software Junkies 17 3-04-2004 23:15
Kazaa lite prob Dj Tw@n Software Junkies 16 3-05-2003 13:11

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.