Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 8-06-2003, 18:47   #1 (permalink)

Standaard Words

Storen sommige afkortingen of dialectische woordjes zoals NI ipv NIET en DA ipv DAT, en stoort ipv ook in plaats van IN PLAATS VAN?
Waar ligt de grens?

See ya
sOlAr is offline  
Oud 8-06-2003, 18:57   #2 (permalink)

Standaard

Ik ondervind er zelf geen hinder van, zolang het nog te lezen is. Alleen als er echt continu met afkortingen word geschreven zodat het echt niet meer te lezen is of dat er een verhaal in dialect word geschreven heb ik er moeite mee. Daar ligt dus de grens.
Komt bij dat ik zelf ook vaak van die afkortingen gebruik
Oud 8-06-2003, 18:58   #3 (permalink)

Standaard Re: Words

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sOlAr
Storen sommige afkortingen of dialectische woordjes zoals NI ipv NIET en DA ipv DAT, en stoort ipv ook in plaats van IN PLAATS VAN?
Waar ligt de grens?
Komt dit topic door mij in hardware junkies? Het ging mij eerst meer om de vele enters die je gebruikte en je manier van typen, maar toen viel dat 'ni' en 'da' ook op. Ik vind ipv wel kunnen omdat dat een afkorting is en iedereen weer dat het voor in plaats van staat, net zoals bij andere afkortingen. Halve woorden daarintegen vind ik niet echt kunnen (ni, da, etc.), maar het kan ook aan mij liggen...
Oud 8-06-2003, 19:04   #4 (permalink)

Standaard

Maakt me ni zoveel ui. Want als je snel leest merk ik t niet eens meer. Moet af en toe wel ff kijken als ik weer nieuwe tegenkom. Maar das ni erg want dat tikt veel sneller en maakt de post (en ook msn texten) een stuk kleiner en overzichtelijker.

MAar das mijn mening,

Greetz From tha Raven
Oud 8-06-2003, 19:04   #5 (permalink)

Standaard

Ni en DA zijn geen officieel erkende woorden. Ni verwijst zelfs naar het natuurkubdig elemant Nikkel. En IPV staat zelfs in de dikke van dale, zie hier
Fleppuhstein is offline  
Oud 8-06-2003, 19:05   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleppuhstein
Ni en DA zijn geen officieel erkende woorden. Ni verwijst zelfs naar het natuurkubdig elemant Nikkel. En IPV staat zelfs in de dikke van dale, zie hier
Dus dat is 1-0 voor mij :P
Oud 8-06-2003, 19:17   #7 (permalink)

Standaard

De dikke van dale is dus nog NIET dik genoeg.

See ya
sOlAr is offline  
Oud 8-06-2003, 19:19   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik meld dit topic ff in junkies modjes, als we over de dikke van Dale gaan praten is dat wel erg off-topic Ik denk dat iedereen hier een andere mening over heeft en als je 2 woorden toelaat krijg je weer gezeur met andere woorden. Je kan natuurlijk ook zelf een Limburg's woordenboek maken
Oud 8-06-2003, 19:25   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hummel-X
Citaat:
Ik meld dit topic ff in junkies modjes, als we over de dikke van Dale gaan praten is dat wel erg off-topic Ik denk dat iedereen hier een andere mening over heeft en als je 2 woorden toelaat krijg je weer gezeur met andere woorden. Je kan natuurlijk ook zelf een Limburg's woordenboek maken
ff komt ook niet in de dikke van dale voor, althans niet online.
Oud 8-06-2003, 19:30   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Japse
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hummel-X
Citaat:
ff komt ook niet in de dikke van dale voor, althans niet online.
Kijk: bij ff, idd, iig, dat soort dingen, daar weet iedereen waar je het over hebt, dat zijn afkortingen, maar gewoon 1 letter weglaten van een woord is wat anders, dan krijg je zulke dingen: ma da i helema nie waa, i zwee he je..... Nu is dat natuurlijk een beetje overdreven, maar het gaat niet alleen om de 2 woordjes da en ni. Het gaat gewoon om bijna alle woorden, als je de hele tijd een paar letters weglaat is het gewoon niet meer te volgen. Ik snap heus wel dat het korter is en dat je die taal op msn gebruikt (doe ik ook trouwens) maar let gewoon ff op dat als je op dit forum ben, je dan gewoon hele woorden gebruikt e.d. Dan blijft het ook leuk voor de non-limburgers...
Oud 8-06-2003, 19:40   #11 (permalink)

Standaard

Dus die 2 woordjes vind je ni erg, maar ik doe het enkel bij die woordjes, denbk ik toch? Als je me op andere woorden betrapt, laat het me dan maar weten. Want ik denk wel da iedereen da en ni snapt, nu toch zeker.

See ya
sOlAr is offline  
Oud 8-06-2003, 19:46   #12 (permalink)

Standaard

Ja de prijs is wa overdreven, ik heb vroeger ook een xfx geforce 4 mx 440 gekocht, voor 90 euro toendertijd, en da is al wreed lang geleden. Forum: Recycle Junkies Geplaatst: 08 Jun 2003 19:21 Subject: [TK] Geforce 4 Mx 400

edit: maar laten we hier over ophouden, ik snap wel dat je dat automatisch doet enzo En ik heb eigenlijk ook geen zin om de hele tijd jou posts in de gaten te houden :P Maar het is gewoon een beetje irritant voor andere users die het niet gewend zijn
Oud 8-06-2003, 20:49   #13 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

ABN please, zo lastig is dat niet. Het komt van pas in het echte leven, wees consequent en gebruik normaal nederlands! Zie ook de mededelingen ivm normen, waarden en spelling!
Oud 9-06-2003, 01:10   #14 (permalink)

Standaard

Omgangsvormen:

http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=1900
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.