Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat en offtopic onderwerpen.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 5-06-2003, 19:46   #1 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard Welke CD-R's gebruik je?

Omdat ik nog niet zo heel lang een brander heb, ben ik nog een beetje op zoek naar welke CD-R's nou goed zijn en welke slecht. Ik had eerst Mmore, die branden wel lekker snel (48x @ 48x brander) maar ik heb het idee dat ze na een tijdje minder goed leesbaar zijn. Nu heb ik TDK Metallic CD's, die branden maximaal op 40x in mijn 48x Philips brander (er staat wel op dat ze voor 48x zijn), maar zijn wel beter leesbaar. Echter een vriend van me kan deze TDK's niet branden, terwijl een andere weer geen Mmore kan branden.
Vertel hier welke CD's jij het liefst gebruikt en welke je absoluut nooit meer koopt. En vertel er bij welke brander je hebt.
Oud 5-06-2003, 20:10   #2 (permalink)

Standaard

ik gebruik nu op t moment Philips cdr80 48x
mmore ben k ook wel tevreden over,
maar met mn Philips brander ga k toch voor de Philips.
die kunnen de snelheid aan (in jouw geval)
mijn brander is maar 8x
lifetec cd's van de aldi zijn lekker goedkoop, maar die zijn snel niet meer leesbaar....
tdk reflex ultra zijn perfect!!!
ik ga voor de philips en de tdk, daar ben k zeer tevreden over, alleen niet zo over de prijs
Oud 5-06-2003, 20:23   #3 (permalink)
B@S

Standaard

Mijn 4x brander pakt de meeste cd's lekker, behalve die van spindels, die zijn voor data perfect maar voor muziek weer niet..
B@S is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-06-2003, 22:10   #4 (permalink)

Standaard

wat heb ik liggen:
Lifetec van de aldi ja
Octron van Lidl
Traata SilverBlue (fijne cdtjes)

Met alleen geen problemen ik koop gewoon waar ik op dat moment ben en ik bedenk dat ik cd's nodig ben.
Sebas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-06-2003, 22:12   #5 (permalink)

Standaard

De Plextor vreet dus whatever in de aanbieding is!
Oud 5-06-2003, 22:46   #6 (permalink)

Standaard

alles wat Taido Yuden is

is een leverancier aan meerdere merken, dus ik kan zo moeiljk zeggen welke... Philps cdr's zijn goed, heb zelf slechte ervaringen met TDK (al meer dan een jaar terug btw) Arita's heb ik ook een hele tijd gebruikt, wel veel mensen met slechte ervaringen ermee, maar mijn disks zijn na 2 jaar nog steeds leesbaar... ik brandt op het moment veel Platinums.. zijn op zich goede cdr's voor een goeie prijs.
ik had laatst een spindel Plextor cdr's gekocht, maar die zijn echt slecht.. ik heb al meerdere cds's opnieuw moeten fikken. mijn standaard is dat een data cd op volle snelheid de cdr's moet kunnen lezen, met soms een trager moment... die plextors duurden soms 10-15 minuten om weer naar de HD te lezen, terwijl dat met een goede cdr dat maar 5-6 minuten duurt. (40x max.)

een goeie brander kan ook helpen, want mn eerste brander was zinnig en maar 2 speed max en alleen maar 650MB disks, mn 2e (ook een Philps, 8x) was nog zinniger en vrat maar 3 van de 10 merken die ik em gevoerd heb. daarna heb ik een plextor 16x gehad, en die fikte de meest brakke cds (ook al waren ze nadien nauwelijks leesbaar) en nu heb ik een LiteOn 24x rewriter.. is ook beslist niet zinnig, en was ook niet duur (€ 55,-) als een plex je te duur is, zou ik zeker voor een liteon brander gaan... ik wil eigenlijk wel over naar dvd-r, maar de prijzen zijn me toch net wat te duur atm...

een goeie winkel om je cds te scoren is: www.cdrwinkel.com
maar wel ff opletten, want sommige hardware webshops hebben de zelfde disks voor minder in de aanbieding te liggen

ik hoop dat je hier wat aan hebt...
Oud 5-06-2003, 22:51   #7 (permalink)

Standaard

Philips is wel goed. Branden op maximale snelheid en zijn goed leesbaar.
Kumaniwasimu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-06-2003, 22:53   #8 (permalink)

Standaard

mmore, that's right en arita is allemaal crap vind ik
de eerste kon ik met mijn vorige brander niet branden en de andere twee die zijn na verloop van tijd onleesbaar
Oud 5-06-2003, 22:57   #9 (permalink)

Standaard

ow, en vergeet niet dat u.v. licht je cd-r's verneukt... bewaar ze niet in open zonlicht, (doosjes) maar in donkere cd mappen oid

leg anders maar eens een vers gefikte cd in de vensterbank voor een dag of 2... ik weet haast zeker dat ie dan niet meer leesbaar is :P
Oud 5-06-2003, 23:03   #10 (permalink)

Standaard

ik heb meestal die Lifetec dingen van de Aldi, lekker goedkoop.
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-06-2003, 23:22   #11 (permalink)

Standaard

Ik gebruik de laatste tijd ook alleen maar Philips. Bevalt prima. Zijn vanaf een spindeltje nog wel redelijk duur ten op zichte van andere merken, alhoelwel ik € 0.60 niet echt belachelijk vind.

Op dit moment is er op laupro.nl een IA voor mitsui CD-r. Heeft iemand ervaring met dat merk? Is het wat, of toch maar niet doen? Zo'n 100 stuks spindel lijkt me wel wat.

Ik heb zelf sinds een paar dagen een LG brander. Loopt tot nu toe vloeiend, zelfs op 52 speed. Echt heel lekker dingetje voor € 59,-
Oud 6-06-2003, 00:34   #12 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

mijn bakkertje eet ze op maakt nix uit wat! vreten kreng!!!
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-06-2003, 04:34   #13 (permalink)

Standaard Lang verhaal maar het klopt!!!

Nou ik ben dus een DJ die alleen maar cd'tjes draait en mengt in een dorpshuis. Alleen in de danszaal hangen 6x800 watt boxen en dus ook 6x800wat subs. Dat kan gigantisch goed dreunen waardoor cd's gaan overslaan. Maar nu heb ik de perfecte CD namenlijk Maxell cd-r 80 XL-S deze komen/kwamen het beste uit de consumenten test. Als je muziek brand dan moet je met een zo LAAG mogelijke snelheid branden omdat dan de groeven die gebrand worden dieper gaan. Da's bij muziek erg belangrijk omdat een lens van een cd-speler niet 10 over dezelfde groeven heen. Bij data kan dat wel en heb je er dus geen last van.

Zow ist en nie áánders. Zo heb ik het geleerd bij electrotechniek 4e klas!
YGkremer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-06-2003, 08:47   #14 (permalink)

Standaard

/me brand met 'n asus 52x brander 48x nashua cd-r, in 2 minuut 23 is een cd gekopierd en in 2 minuut 59 is een compilatie gebrand.

Ik heb nooit andere merken geprobeerd, maar nashua (50 spindel) werkt al tijden prima bij mij. Ook ooit nog een 24x plextor gehad, die was echt verrot, en later een Aopen 40x totdat het laatje eruit viel. Koop nooit geen Aopen, je bent je leven niet zeker. Kep al zovaak gehad dat een cd uit elkaar klapte en das niet leuk als dat net die GTA 3 cd is die je net @ 50 euro gekocht heb.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-06-2003, 09:16   #15 (permalink)

Standaard

Ik koop alleen nog maar Taio Yuden.... Meestal op een rol van 100 stuks.. gewoon merkloos (zonder opdruk dus)... Ze zijn echt heel goed.

- Hebben een goede refelctie laag
- Lang houdbaar
- Krasvast
- Goed 'overklokbaar', 32x CDR's branden prima op 48X
- Niet duur

Ik heb al heel wat merken gebruikt, maar ben over deze het beste te spreken
  Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke antivirus gebruik jij? unstable Software Junkies 42 27-06-2008 09:59
Welke plugins voor firefox gebruik jij? brantje Software Junkies 15 14-02-2005 10:40
Welke Software Mp3 Speler gebruik jij? brantje Software Junkies 16 31-10-2004 08:28
Welke browser gebruik jij? the widow maker Area 1337 16 16-09-2003 16:29
Welke reso gebruik je op je desktop B@S Area 1337 42 18-06-2003 16:49

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.