| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juni 2003
| hey hey! Ik heb een probleem met mijn pc. Of beter gezegd mijn netwerkje. Ik weet niet of dit de geschikte lokatie er voor is, maar ik baal echt als een stekker van dat netwerk.Probleem is dat er geen netwerk is. ik probeer er 1 op te zetten, maar dat lukt me voor geen meter. Some specs are: Thomson adsl usb modem van uit de telefoonconnectie naar een server. Hierop staat Xp geinstalleerd. Het internet doet het puikies op deze server, maar het probleem is dat ik het signaal niet kan verdelen over de andere pc's, waar ook xp op staat als besturing. Wat doe ik om het signaal te verdelen?: ik stop een etherkabel in de netwerkkaart van mijn server. deze kabel gaat naar de hub. Deze verdeelt het signaal weer naar de andere pc's. (dat zou die tenminste moeten doen )Wie heeft een bruikbare tip voor mij, want ik wordt knettergek >D >D >D van die xp wizard!!! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003
| Lijkt mij een software probleem dus naar Software removen. maar goed euh, nou je moet bij de Server (waar i-net het doet) naar netwerk instellingen. En daar dus een netwerk opzetten meestal wordt dat dan MSHOME genoemd maar je mag ook een eigen naam kiezen (wel op elke computer hetzelfde) de server bak pc had ik PC1 genoemd binnen het netwerk en dan steeds verder PC2 PC3 enz enz. als je dan dus bij de server-bak dus netwerk maakt domain e.d. moet je hem een diskette laten maken (daar vraagt ie om aan het eind) of je een diskette wil maken of dergelijks. IP-adressen moet je automatisch laten maken... Dus als je een router hebt wordt dat meestal (zou ik gewoon zo laten) 192.168.0.1 en dan PC1 wordt dan 192.168.0.2 en PC2 wordt dan 192.168.0.3 enzovoort enzovoort. werkt simpel en effectief. (ik zit thuis al bij 192.168.15 )dan diskette in de andere computers douwe. en poef(!) als het goed is werkt de boel dan (zorg er btw wel voor dat alle kabels erin zitten!!! :P )
__________________ Site gemaakt met dreamweaver Nog een site van mij De laatste Mijn forumpie ![]() In love |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 januari 2003 Locatie: Hillywood
| STAP 1: vanaf de server een kabeltje naar de HUB. NIET in de UPLINK doen, want dan zou je een cross cable moeten hebben, en ik neem aan dat je een straight cable hebt. (normale UTP kabel..). vanaf de HUB ook weer naar de diverse pc's doen. STAP 2: Op de server naar START, PROGRAMS, ACCESOIRES, COMMUNICATION, network setup wizard. geef je netwerkje een naam (het makkelijkst is de naam gewoon te houden op het standaard ingevulde MSHOME) en stel in dat op DEZE pc (server) je direct internet hebt. Je kan een floppy maken, maar je kan ook hetzelfde doen op de andere pc's (kijk maar naar de keuzes in het menu op het eind van de wizard). klaar.
__________________ Dus... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juni 2003
| >/ grrrrrrrrrrrrrrr >/ !!! Netwerk wizard sucks cocks in hell!!! K wor nie goei van dat ding ik doorloop echt alles tot in de puntjes voor de honderdste keer en nog doet dat ding het niet!!??? >/ Sorry mensen, maar ik moet even mijn frustraties botvieren. Ik ben al het hele weekend, gisteren en vandaag bezig terwijl ik ook in het zonnetje had kunnen liggen!! >( Iemand nog suggesties behalve die pc het raam uit te booten?? |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| probeer eerst line-2-line LAN aan te leggen, dus zonder HUB werkt dat wel is je hub verneukt. probeer dan (want hut zal je hub wel nie zijn) ff andere LAN kabels. Heb je bv. wel gelet op crosscable/straightcable mocht het dat ook nie zijn, reinstall win eens.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Begin maar eens met hier een schemaatje neer te zetten wat je aan elkaar hebt verbonden (dmn kabels natuurlijk) en in welke poort. verder, hoe kom je aan die kabels? zelf RJ45 plugjes aangezet of zo kant en klaar gekocht? als het straight cables zijn gaat het niet werken als je de pc direct met de andere pc verbindt.. daar moet je cross cable voor hebben. Het verschil tussen straight en cross zit em in de volgorde van de 8 draadjes die in de plugjes gaan. als beide plugjes gelijke volgorde hebben, is het straight cable. msn me anders even, dan help ik je wel als het moet met remote desktop.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| En anders is er WinRoute ff installen goed zetten op de andere pc's de dns en gateway instellen en u heeft internet op de andere computers ![]()
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| ik doe het met de netwerk installatie disk die in XP zit... werkt prima, al 6 maanden lang.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003
| Ik ook en hier gebeurt nog al eens wat binnen het netwerk dus.....en zelf de kabels gemaakt 8 kabels in de ene kant op volgorde en aan de andere kant precies andersom...
__________________ Site gemaakt met dreamweaver Nog een site van mij De laatste Mijn forumpie ![]() In love |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ Dus... | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 maart 2003
| Ik heb toevallig gisteren ( dinsdag ) ook mijn netwerk thuis aangelegd. Mijn netwerk zit nu als volt in elkaar. BTW ik heb adsl. Telefoonlijn--usbmoded--PC1---HUB---PC2 Dit wou dus ook niet lukken in het begin maar na veel kloten en praten met iemand die er wel verstand van heeft via msn is het gelukt. Probleem McAfee Firewall vond het niet zo leuk dus die er ff van afgegooit en Zonealarm er op gezet. Nu kan ik gewoon op beide pc's internetten en gamen. Maar zoals Thadeez zegt heb je dus crosslinkkabels, dus probeer het ff zonder hub. Anders ff zelf nieuwe kabels maken, of kopen natuurlijk. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| dat ik zei dat ie crosscables had, was naar Doornemolen gericht. Pi-Air lijkt niet echt meer te reageren in dit topic.. waarschijnlijk heeft ie de kortste weg genomen en de pc ook daadswerkelijk uit het raam gesmeten. Zo moet het: telefoonlijn------MODEM------utpkabel-----SERVER-----utpkabel------HUB---utpkabel-----PC
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | ||
| | |
| | #15 (permalink) | |||
| Citaat:
maar tis niet 2 draadjes hoor. t zijn er 4 ![]() ![]()
__________________ Dus... | |||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CREW] Gezocht: Moderator Elektronica Junkies | Carpento | News & Review Junkies | 13 | 10-11-2006 10:05 |
| Netwerk | Dark Wanderer | Hardware Junkies | 19 | 6-05-2004 17:29 |
| 1gbps netwerk verbinding parralel op een 10mbps netwerk? | Freakazoid | Software Junkies | 12 | 25-11-2003 18:42 |