| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #31 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Amsterdam
| Ik zag laatst ergens een mobile platenspeler van phillips liggen, voor in de auto dus ![]() Hmm dat is toch intressant van die 50Hz grens, nooit zo bij stil gestaan. Weet je ook meteen dus waarom prof DJ's met platen draaien, die geven dus een breder bereik... Ik hoorde net van BB dat dat te maken heeft met een butterworth filter, dat ook in je pc zit. Dus die lage tonen kan je ook met je SB niet goed halen... Dan maar dat buizen-mobo
__________________ 31173-1 |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Ik heb me best gedaan hier een normale discussie op gang te brengen aangaande geluidskwaliteit tussen vinyl en cd's of andere media. Het gaat er dus om wat jouw opvatting is, maar sta ook open voor meningen van anderen. Feiten als "CD is gewoon beter" bestaan niet. Dit is de laatste poging, er loopt hier iemand met vuur te spelen.
| | |
| | #35 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| CD is kwalitatief beter. Vinyl is gevoelsmatig mooier. Een transistor versterker is kwalitief beter, een buizenversterker klinkt gewoon vetter. Blonde vrouwen zijn sexsymbool, ik heb liever een roodharige in m'n bed. Life is all about priorities and choises. Verschil in mening mag er zijn, als je die van elkaar maar respecteerd ![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Op vinyl is vaak muziek te krijgen die niet op cd is. Maar op cd is de geluidskwaliteit veel beter daarom heb ik ook meer cd's als platen. Vind het leuk om in een platenzaaknaar muziek te zoeken op vinyl, kom je leuke onbekende muziek tegen . |
| | |
| | #37 (permalink) |
| LP's geven inderdaad wel een warmer gevoel, het klinkt gewoon iets echter, is niet echt uit te leggen. Zeker muziek van voor het CD tijdperk geeft dan een goeie feeling. Vergeiljk maar eens elvis op een cdtje of een LP van elvis.
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Duckstad
| Citaat:
Enne cd is niet mooier maar killer, ben je tevreden met je eigen resultaat dan nooit veranderen. En voor de hedendaagse muziek.............bass is een begeleidings instrument niet de hoofdzaak hahahha. Kheb er niet zoveel verstand van na 25 jaar high end audio grin. Trouwens Bart mooie tafel en arm heb zelf een micro seiki DQX- 1000 met twee armen erop en kiseki elementen. Mark Levinson versterkers (2x mono pre, 2x mono eind). Mark Levinson cd-speler, Mark Levinson DAC, 2x cross over Mark Levinson, en 4 electrostaten Audiostatic RS-300 specials (2x voor laag en 2x voor hoog en midden) alles bekabelt met siltech. ![]()
__________________ To catch me, you gotta be fast...To find me, you gotta be smart... But 2 be me.......... damn you must be kidding !!! | |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Citaat:
Enne voor de diehards............buizen versterker heeft als nadeel dat vanaf het moment datie aanstaat hij slijt dus de kwaliteit minder wordt. Ben je een handige doe het zelfer bouw dan versterkers op basis van mosfets, die klinken als een buis en slijten niet. En dan de laatste tip als je gaat bouwen besteed zeer veel aandacht aan je voeding en zorg voor zeer krachtige elco's heb je een goede basweergave zonder datie over dreven aanwezig is. The Duck sluit zijn betoog ![]()
__________________ To catch me, you gotta be fast...To find me, you gotta be smart... But 2 be me.......... damn you must be kidding !!! | |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| En luister maar naar Daffy want die heeft er ECHT verstand van ![]() quote Daffy: "" Trouwens Bart mooie tafel en arm heb zelf een micro seiki DQX- 1000 met twee armen erop en kiseki elementen. Mark Levinson versterkers (2x mono pre, 2x mono eind). Mark Levinson cd-speler, Mark Levinson DAC, 2x cross over Mark Levinson, en 4 electrostaten Audiostatic RS-300 specials (2x voor laag en 2x voor hoog en midden) alles bekabelt met siltech. "" :::Kwijl:::Kwijl:::Kwijl::Kwijl:::::
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Hahaha Bart het komt niet vanzelf hoor das 25 jaar sparen inruilen kopen handelen zoeken huilen opnieuw beginnen...en uiteindelijk zucht ja ...................... O ja en heel goed weten waar je mee bezig bent en het toeval helpt je dan aan de juiste contacten...........................maar dat duurt ook jaren ![]()
__________________ To catch me, you gotta be fast...To find me, you gotta be smart... But 2 be me.......... damn you must be kidding !!! |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Ik vind het kraken van platen wel iets hebben... Om sommige compilatie CD's van bepaalde DJ's hoor je het goed.. maar ook in clubs als je op zaterdagavond lekker uit je dak staat te gaan... CD's voldoen voor de massa volgens mij wel aan de eisen qua geluidskwaliteit.. maar platen hebben toch net even dat ene beetje extra als je het mij vraagt..
__________________ VORTEX.MICRO @ 95% - PROJECT VORTEX PROGRESS: 35% (on hold) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Probleem met CPU sensor (denk ik) | Snobke | Cooling & OC Junkies | 8 | 31-07-2006 17:25 |
| Fanbus digitaal aansturen | Ectholian | Elektronica Junkies | 1 | 1-07-2005 18:07 |
| van getiept naar digitaal ?? | Raptor | Software Junkies | 3 | 11-10-2004 18:25 |
| Hoeveel denk jij dat het Hydrae WC blok gaat kosten? | the widow maker | Cooling & OC Junkies | 13 | 10-10-2003 16:36 |