Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 13-05-2003, 21:58   #16 (permalink)

Standaard

Nou dan zijn wij het in ieder geval met elkaar eens.

ikzelf vind CDs ook fijner ook omdat, de prijs vee gunstiger is. en ook omdat, ik een mannetje heb die de CDs voor me uitzoekt.

ik zit momenteel met de CJD/1000 geloof ik ze zijn in ieder geval zilver hebben 3 digitale effecten zoals: Zip, Wah en het welbekende break. ook hebben deze een Pitch functie welke 20% naar beneden en ook naar boven kan kwa snelheid. ook heeft deze een master tempo (wat heel fijn is als je met de pitch functie gaat werken dit zodat de toon gelijk blijft) en ook heeft deze een Jog Dial. en natuurlijk play en auto cue en ook cue stop. het mengpaneel die ik gebruik is merk weet ik niet maar hij heeft 5 schuiven waarvan 2 voor cds en 2 voor MD en nog 1 voor nog een cd (deze zit onder een gedeelde line 1/2 van de 2e MD rechts) ook heeft deze 2 microfoon ingangen. XLR uitgangen en ook uiteraard jack. koptelefoon met voorbeluisterfunctie kill bass,mid.high functie voor A zowel als B (de A is in te stellen voor linker cd en bijv. md en B dus voor de rechter dingen) zodat je met de crossfader kan werken ook aanwezig op dit toestel. ook heeft dit mengpaneel 2 Punch knoppen 1 voor A en 1 voor B dit zodat je bij het mixxen een stuk van een te faden nummer effe harder laat horen. en uiteraard per kanaal te regelen zijn: de Gain, Bas, Mid, en High. per 20 db naar beneden en 20 db omhoog.

er komt een nieuw mengpaneel aan (hoop ik deze is nog goed maar niet heel fijn aangezien ik BPM veel gebruik en dit niet in het mengpaneel en/of spelers zit) ook zitten er weinig effecten op deze meubel maar deze zijn niet veel nodig.

ik ben al sinds mijn 12e bezig met draaien ben begonnen op feestjes van me broer (bij de zeeverkenners) dat was klote aangezien ik POP e.d. bij me had en ze wilden hardrock . dit was dus 2 maal een flop maar later een keer op een zogeheette feest als Tolmania goed voor 150 personen ging erg goed ik kon daar mijn kwaliteiten goed benutten aangezien die mensen Trance .e.d wilden hebben. en later feest van een vriend van mij ook heel goed Hardhouse wilden ze was leuk goed voor 100 personen denk ik. en ook nog van een vriendin van mij hier was de opkomst slecht maar wel leuk gedraaid. ook mag ik nog een keer in de Toog draaien (firewuxx weet wel wat dat is) en daarna op New Years Eve party te Proosdij te Zwolle ging erg goed was 60 70 80 90 jaren muziek was makkelijk en toen vrij recent de Tent in Zwolle tijdens carnaval firewuxx weet wel wat dat is tijdens carnaval) goed voor 1500 á 2000 man. ook erg goed. en ik sta tot nu toe in de planning op de volgende New Years Eve in de Broerenkerk goed voor 3000 á 4000 man en dan weer de Tent zowiezo maar ik wordt ook nog voor 'kleine' partijtjes gevraagd....
Mr. van Dooremolen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2003, 22:01   #17 (permalink)

Standaard

t gaat nu niet meer over vinyl of cd's geloof ik
Solomon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2003, 22:03   #18 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Solomon
t gaat nu niet meer over vinyl of cd's geloof ik
Moet kunnen in 1337 area!
Oud 13-05-2003, 22:03   #19 (permalink)

Standaard

@ mr van dooremolen:
met die 3 digitale effecten is de cdj100s.
ik heb zelf de numark cdn18, dubbel.
maar oefen ns zonder bpm counter, gewoon uitzetten of afplakken.
op je gehoor heb je veeel meer aan.
als je later s in een discotheek moet draaien, met hun apparatuur, lukt het niet zo goed omdat je gewend bent de bpm erbij te zien.
gewoon FF oefenen!!!!
Oud 13-05-2003, 22:06   #20 (permalink)

Standaard

hehe, in de discotheek waar ik werk(glazen halen maar boeiend) draaien we gewoon vanaf alcas hehe, vantevoren een uurtje playlist maken, aanzetten en sjillen(en geld verdienen )
Solomon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2003, 22:08   #21 (permalink)

Standaard

als mengpaneel kan je wel een behringer nemen, uit mn hoofd een DX1000 (die heeft een maat van me, en is erg uitgebreid) vind (vond meer eigelijk) ik erg fijn werken.

Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2003, 22:22   #22 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Moet er alweer een slotje op?
Misschien moet ik elk van jullie even in een apparte hoek zetten.

Het maakt niet uit waarom het vaker escalleert maar als dit zo door blijft gaan gaat deze weer op slot. Jammer voor de topicstarter, maar we proberen hier een beetje in alle rust prettige discussies te houden!

Als jullie niet normaal met elkaar kunnen discuseren dan vermijd in godsnaam elkaars topics!!
Oud 13-05-2003, 22:26   #23 (permalink)

Standaard

voor mij geen CDDA of Vinyl... MP3.. ik koop al tijden geen zooi meer op een medium (ook mede door de invoering van de pleur voor DJ's zal dit wel lastiger zijn, vooral om goeie muziek die niet algemeen op inet voorkomt op een redelijke bitrate te krijgen. maar ik zweer erbij magoed, ik hoef ook niet als eerste de l33tste dance hits meteen in house te hebben
alles wat ik nu aan muziek draai, heb ik op mn pc te staan en dat draai ik ook... de betere cd's die ik heb, heb ik daar dus ook op te staan. MP3 roelt, CDDA en Vinyl hebben hun eigen voordelen en nadelen, maar dit kan gewoon niet op tegen een forse mp3 collex.. sorry..
Oud 13-05-2003, 22:27   #24 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

goede bitrate .ogg
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2003, 22:31   #25 (permalink)

Standaard

ik heb ook heel mn collectie op de pc staan

Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-05-2003, 23:45   #26 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. van Dooremolen
eh,
en Numark. sja wat moet ik daarvan zeggen meer het merk voor de bedroom DJ daar wil ik niet mee propaganderen dat je slecht bent. maar het lijkt mij niet echt fijn Numark. van Conrad zeker?
Het blijft altijd een kwestie van smaak. Ik heb zelf zowel met de pioneers als de numark ervaring, en ik moet zeggen dat ik dan toch de numark boven de pioneer verkies. De numakr CDN34-S is een prima dubbeldekje met uitstekende functionaliteit. Maarja het is een kwestie van smaak, de ene wil pioneer, de ander numark (of iets anders). Niet dat numark per se een n00b merk is, ik kan me veel grote feesten herinneren met grote heren (tiesto's jeans etc etc) achter een numarkje.
Oud 14-05-2003, 15:19   #27 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hermanator
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. van Dooremolen
eh,
en Numark. sja wat moet ik daarvan zeggen meer het merk voor de bedroom DJ daar wil ik niet mee propaganderen dat je slecht bent. maar het lijkt mij niet echt fijn Numark. van Conrad zeker?
Het blijft altijd een kwestie van smaak. Ik heb zelf zowel met de pioneers als de numark ervaring, en ik moet zeggen dat ik dan toch de numark boven de pioneer verkies. De numakr CDN34-S is een prima dubbeldekje met uitstekende functionaliteit. Maarja het is een kwestie van smaak, de ene wil pioneer, de ander numark (of iets anders). Niet dat numark per se een n00b merk is, ik kan me veel grote feesten herinneren met grote heren (tiesto's jeans etc etc) achter een numarkje.
ben k t mee eens, de ene vind pioneer fijner, de andere numark, weer een andere gemini, en nog een andere img-stageline.
tis maar wat je zelf het fijnste vind, en dat van bpm-counter had k verkeerd gelezen
numark is iig niet verkrijgbaar bij conrad en is een professioneel merk. Mc Crypt is het huismerkje van conrad, en dat is ook al zeer zeker niet slecht!
er zijn gewoon zoooveel verschillende soorten/merken cd-spelers. wil je beginnen en niet teveel uitgeven, kies dan voor ene van mc crypt, die zijn goedkoop maar niet slecht.
wil je echt dr meteen voor gaan, kies dan Denon ofzo, dan betaal je je blauw, maar dan heb je ook wat!
iedere dj heeft zo zn eigen voorkeuren, en vind weer iets anders het beste, daarom vind k t ook jmmr dat elke discotheek haast standaard 2 technics sl1200's heeft staan, met haast altijd een dateq mengpaneel. in een enkele heb ik een dubbele cd-speler van denon nog erbij gezien.
Oud 14-05-2003, 15:25   #28 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Ik draai heerlijk met 2 low budget draaitafels van Skytec (quickdrive, die opvallend lekker draaien) en een numarkje ertussen.

het blijft een kwestie van smaak. ik kan me van een tijd geleden nog wel een HUGE topic op tweakers herinneren over 5.1 sets voor de pc. dat gaat oneindig door....
Oud 14-05-2003, 16:00   #29 (permalink)

Standaard

ik heb 3 mccrypt platenspelers met bijbehorende slipmatten en een merkloos mengpaneel,
QuincMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-05-2003, 19:16   #30 (permalink)

Standaard

Goed laat ik dan maar weer ontopic antwoord geven:

De vraag was dus wat beter vinyl of cd.

Vinyl klinkt in alle gevallen beter als een cd. Voorwaarde is dat de opname goed is en de afspeel apparatuur van degelijke kwaliteit. Dit heeft te maken met het feit dat cd een beperkter medium is en alle geluidssignalen onder de 50 hz en boven de 20 khz weggefilterd worden en dus op geen enkele manier meer waarneembaar zijn.

Cd heeft het voordeel dat het minder snel beschadigd en beter mee te nemen is.

Vanuit dj's standpunt snap ik dat de cd de voorkeur heeft. Echter op mijn installatie thuis graag vinyl, en in de auto lekker de cd.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met CPU sensor (denk ik) Snobke Cooling & OC Junkies 8 31-07-2006 17:25
Fanbus digitaal aansturen Ectholian Elektronica Junkies 1 1-07-2005 18:07
van getiept naar digitaal ?? Raptor Software Junkies 3 11-10-2004 18:25
Hoeveel denk jij dat het Hydrae WC blok gaat kosten? the widow maker Cooling & OC Junkies 13 10-10-2003 16:36

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.