Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat en offtopic onderwerpen.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 10-01-2008, 08:53   #1 (permalink)

frans's schermafbeelding

Standaard Nieuwe lay-out

Hee mensen,

Licht het nou aan mij of heeft cj een geheel nieuwe lay-out in het forum gekregen???

Daarnaast zijn hier en daar de mod functie`s gewijzigt.

Of wordt ik nu gek.
Oud 10-01-2008, 09:29   #2 (permalink)

Azariel's schermafbeelding

Standaard

Je wordt niet gek, er is een standaard forum formaat over het CJ formaat heen gegooid. Verder zie ik ook "We verwelkomen ons nieuwste forumlid, testuser" Onder aan de pagina zijn, dus ze zullen wel aan het testen zijn met een nieuwe layout ofzo. Het lijkt heel erg op een standaard forum formaat dus misschien makkelijker te onderhouden?

Verder zijn er ook posts verdwenen...een topic wat ik had gemaakt met 2 posts is de 2e nu opeens uit verdwenen...

Alle [IMG] Tags lijken ook niet meer te werken in de project logs...

All in all hadden ze misschien wel ff een nieuwsberichtje mogen plaatsen hierover, en als zelfs de mods het al niet weten
Oud 10-01-2008, 09:42   #3 (permalink)

frans's schermafbeelding

Standaard

Mja ik ben opeens geen mod meer, dus heb niks kunnen lezen hierover.

En ik heb toch liever de orginele lay-out terug, dit ziet er niet uit.

En tja de helft werkt opeens niet lkkr meer
Oud 10-01-2008, 09:42   #4 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azariel Bekijk bericht
Je wordt niet gek, er is een standaard forum formaat over het CJ formaat heen gegooid. Verder zie ik ook "We verwelkomen ons nieuwste forumlid, testuser" Onder aan de pagina zijn, dus ze zullen wel aan het testen zijn met een nieuwe layout ofzo. Het lijkt heel erg op een standaard forum formaat dus misschien makkelijker te onderhouden?

Verder zijn er ook posts verdwenen...een topic wat ik had gemaakt met 2 posts is de 2e nu opeens uit verdwenen...

Alle [IMG] Tags lijken ook niet meer te werken in de project logs...

All in all hadden ze misschien wel ff een nieuwsberichtje mogen plaatsen hierover, en als zelfs de mods het al niet weten
Het hoe en waarom is een heel verhaal eigenlijk. De nieuwe -nog immer in nevelen gehulde- eigenaar van CJ heeft vastgesteld dat de oude forumsoftware niet meer van deze tijd was. PHPBB was zo lek als een mandje en wij draaiden ook nog eens op een verouderde versie.

Degene die ik regelmatig spreek vanuit de nieuwe eigenaar heeft er intussen al heel wat uren in gestoken om het forum te verhuizen naar een compleet nieuwe omgeving. In plaats van PHPBB gebruiken we nu vBulletin, een betaald pakket maar wel stukken beter.

De layout is nog wat wennen, maar dat is ook maar tijdelijk. Wanneer de nieuwe eigenaar in de planning voldoende tijd heeft zal er ook aan de frontpage het nodige veranderen en moet het één uitgewerkt geheel worden.

De migratie van het forum is écht een spoedklus geweest en daar zullen ook nog wat dingetjes aan fijngeschaafd moeten worden. Daar gaat ook zeker aan gewerkt worden.
Oud 10-01-2008, 09:43   #5 (permalink)

Standaard

De opmaak is gewoon ff wennen, lijkt wel een beetje op bit-tech geloof ik. Maar ik zie dat Carpento ook dit leest, dus we zullen zo wel een vehelderende post hebben

Edit: Carpento was me toch nog voor

Om dan maar ff bug searcher te spelen :P de Supporters junkies is bijvoorbeeld ook open gegooid terwijl ik daar eerder nooit in kon.

Maar ik neem aan dat alles de aankomende dagen dan wel goed gaat komen

Mocht je ergens een handje nodig hebben, laat maar weten.

Laatst gewijzigd door Azariel : 10-01-2008 om 09:46.
Azariel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2008, 09:48   #6 (permalink)

Standaard

Damn, ik word nog betrapt ook hier :P

Wat betreft dat het op Bit-tech lijkt, dat klopt, die gebruiken ook vBulletin, dat is dezelfde forumsoftware

Ik begin nu al enthousiast te worden vBulletin is zoveel beter dan PHPBB was. Tuurlijk, er moeten nog wat dingetjes gefixt worden maar ik heb daar alle vertrouwen in.
Oud 10-01-2008, 09:54   #7 (permalink)

Standaard

Ik moet zeggen dat ik Bit-tech niet altijd even plezierig vind. Het overzicht raak je daar nogal snel kwijt omdat ze elk topic waar een nieuwe post in zit gelijk de hele titel balk een kleur geven. Maar ik neem eigenlijk aan dat dat gewoon een instelling is en geen standaard optie.

Ik heb verder geen ervaring met Bulletin boards, eigenlijk alleen maar met de gratis varianten van Invision power boards waar ik nu al enkele jaren admin ben geweest van een redelijk grote community. Maar Bulletin boards zie je idd wel bij steeds meer grote forums naar voren komen en zal dus wel geschikt zijn
Oud 10-01-2008, 10:17   #8 (permalink)

Standaard

Dat is inderdaad een kwestie van wennen.

De layout die er nu staat is wat grover dan die we eerst hadden en ook zit er wat meer informatie in verstopt waardoor het op het oog wat onoverzichtelijker wordt. De versie van PHPBB die we gebruikten was helemaal aangepast maar dat nam juist wat risico's met zich mee, omdat het updaten verworden was tot een helse klus en dat gebeurde daarom maar weinig.

Ik vermoed dat er nog wel wat dingetjes aangepast zullen gaan worden, bepaalde plaatjes lopen nu inderdaad niet lekker, en de parser gaat nu over z'n nek bij images vanwege de :/-smiley.
Oud 10-01-2008, 10:21   #9 (permalink)

Standaard

Wie werkt er trouwens aan het forum? Ik bedoel is de huidige staff (waaronder Carpento dus) bezig met de kleinere aanpassingen? of ligt het volledig in de handen van de -nog immer in nevelen gehulde- nieuwe eigenaar?

Edit: Links zijn trouwens ook beetje verneukt...mijn oude CIP link in mijn profile verwijst nu naar enigszins iets anders
Oud 10-01-2008, 10:27   #10 (permalink)

Standaard

Dat is allemaal werk van de nieuwe eigenaar. Nachtwerk wel te verstaan want om 0:41 vannacht ging het licht pas uit op het kantoor daar

Voor wat betreft die links zal ik navragen of daar nog een tussenoplossing voor komt (iets met mod_rewrite moet kunnen) maar de link gewoon aanpassen is het beste
Oud 10-01-2008, 10:40   #11 (permalink)

Standaard

Hehe, ik ben niet opzoek naar directe oplossingen hoor, gewoon ff wat dingen aandragen die ik zo links en rechts tegenkom. Een oud forum in een nieuw jasje stoppen is nou niet het eenvoudigste om te doen met behoud van alle oude content
Oud 10-01-2008, 10:46   #12 (permalink)

Standaard

Dat was ook de reden dat er wat content weg was, er is twee dagen geleden een backup gemaakt van de database, en in die twee dagen gewoon keihard gewerkt om het allemaal in vBulletin te gieten. On-the-fly converteren was niet te doen.

Dat verklaart tevens waarom er wat berichten missen. Ook nieuwsartikelen trouwens die ik net dinsdagavond vol goede moed had zitten tikken. Errh, ja, das ook niet leuk.

Maar je moet wat
Oud 10-01-2008, 10:51   #13 (permalink)

Standaard

Hehe, ja fijn is idd anders. Maar op dat onderwerp, goed dat al die nieuwsberichten etc weer beginnen te lopen. Leek een beetje te missen na de eerste deprimerende bekendmaking :P
Oud 10-01-2008, 11:15   #14 (permalink)

frans's schermafbeelding

Standaard

Hee carpento, azariel zij het al en jij ook er missen inderdaad behoorlijk wat berichten het lijkt er op dat allen de laatste berichten meegekomen zijn, daarnaast is inderdaad de supporter gedeelte vrij toegankelijk voor iedereen, niet dat het uitmaakte want dat stopte toch wel.

Daarnaast bn jij same met een klein clupje denk nog wel gemachtigt om mod uit te hangen, of is dat bij jouw ook weg.

Ik kan iniedergeval niks meer doen dan alleen maar typen en kijken .

En het is echt erg wennen hele andere functie`s enzo.

mja zal benieuwd zijn als alles werkt.
Oud 10-01-2008, 11:46   #15 (permalink)

Standaard

Volgende puntje van aandacht. (probeerde Carpento een PB te sturen)

De mailboxen zijn waarschijnlijk wat kleiner geworden of misschien gewoon nog niet operationeel. Carpento's mailbox zat namelijk vol Dus aan een ieder die veel mail opslaat, ff checken of je box niet vol is
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.