Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 26-11-2007, 16:31   #1 (permalink)

Standaard Staking

Iedereen heeft het wel gehoord scholieren staken. Wat vinden jullie hier nou van?

Ik vind het wel lachen
Oud 26-11-2007, 16:50   #2 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het onzin. Iemand die precies 1040 SLU heeft, heeft heel erg weinig lessen. De meeste scholen geven vaak vanwege de profielkeuze (die leerlingen toch echt zelf kiezen) in de bovenbouw meer SLU, waardoor alle leerlingen die niet kunnen tellen nu staken. Ik zit op bijna 1200 SLU met mijn N&T profiel en heb de hele week alleen maar tussenuren en gigantisch veel uren vrij. Wat dat betreft haat ik mijn gatenkaasrooster. Een vermindering van 1040 naar +/- 900 SLU levert formeel en symbolisch wel op, maar pakt in de praktiek niet uit in minder lessen, doordat iedereen sowieso wel meer lessen krijgt dan het minimum. Scholen zullen nu gewoon grotere marges gaan gebruiken. Ik heb gezegd. :P
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2007, 16:57   #3 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het helemaal met je eens GC_Vos... Meer kan ik niet zeggen
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2007, 17:08   #4 (permalink)

modernization's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het zeker ook onzin ik kom ongeveer uit op 1023 uur ofsow, en meer rooster zit vol met gaten, plek zat.
Op die vrijdag wisten de meeste geeneens waarom ze staakte iets met 1040 ofsow??
ze deden mee omdat ze geen les hadden..
Oud 26-11-2007, 17:09   #5 (permalink)

Standaard

ik erger me vooral ook aan de mensen die staken om het staken en niet weten waarom. ook vind ik het ondankbaar, wees blij dat je zoveel uur les krijgt

op geenstijl.tv staat een mooi filmpje over museumplein
DaLamaMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2007, 17:52   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaLamaMan
ik erger me vooral ook aan de mensen die staken om het staken en niet weten waarom. ook vind ik het ondankbaar, wees blij dat je zoveel uur les krijgt

In welke klas zit jij? Of studeer je? Whatever.. Ik denk niet dat jij in de 2de/3de dacht lekker, leuk, school, lekker leren wat hebben we het goed dat we zo veel les krijgen :P Ik erger me idd ook aan mensen die niet weten waar over het gaat, en alleen omdat ze dan geen les hebben gaan staken.
(><)
/_|_\ <- Biobunny
Biokipje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2007, 18:08   #7 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Ik doe er niet aan mee, ook geen rede voor. Zit op het mbo en daar halen we ook wel 1040, maar dan heb je die uuren ook echt nodig.
Oud 26-11-2007, 18:21   #8 (permalink)

Standaard

ik haal die uren ook wel

probleem is alleen dat een er scholen zijn (ook mijn school) waar ze nutteloze uren verzinnen, surveilance uurtjes om maar aan die 1040 uur te komen

op mijn school zijn de 1e en 2e nooit vrij als hun laatste uur uitvalt maar moeten ze op school blijven. dat is belachelijk
Oud 26-11-2007, 19:17   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biokipje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaLamaMan

In welke klas zit jij? Of studeer je? Whatever.. Ik denk niet dat jij in de 2de/3de dacht lekker, leuk, school, lekker leren wat hebben we het goed dat we zo veel les krijgen :P Ik erger me idd ook aan mensen die niet weten waar over het gaat, en alleen omdat ze dan geen les hebben gaan staken.
ik zit in de 6e, maar ik denk niet dat dat wat uitmaakt. mensen uit lagere klassen kunnen ook nadenken. het is wel cliché wat ik zeg, daar ben ik het wel mee eens..
DaLamaMan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2007, 19:23   #10 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Ik wilde in de onderbouw ook wel minder lessen, maar dat kwam toch echt doordat ik ver boven de 1040 SLU uitkwam, dus niet vanwege de regering.
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2007, 20:57   #11 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Nou moet ik wel zeggen dat meer uur mij wel dwars zou zitten.

Ik zou wel actie ondernemen als we ipv meer les, beter les konden krijgen.
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2007, 21:49   #12 (permalink)
Moderator

Standaard

Ik snap niet echt waar moeilijk over gedaan word, het is maar 80 uur over een heel jaar.
Op de opleiding waar ik opzit draaien we ongeveer 1400 uur per jaar en niemand loopt te klagen, er word soms om meer les gevraagd.
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2007, 22:34   #13 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Je mag je afvragen waarop ze uit zijn...daadwerkelijk te staken of een beetje rotzooi trappen?! Denk eerder dat laatste.
Oud 27-11-2007, 00:40   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Wacht maar, later als je groot bent mag je 36 tot 40 uur per week draaien :P , pffffffff ik verlang echt terug naar mijn studietijd, wat een leven!
Ik wou net zeggen.. Ik ben gestopt met mn opleiding vorig jaar.. Toen ben ik 50 uur/week gaan werken.. Damn dat was ook maar een half jaar en nooit meer.. Ik zit nu weer terug op school.. 8 uur in de week les.. Effectief 20 uur maximaal bezig met school per week.. Dat is dus echt een verschil met werken..

Ok je bent maar 1* jong.. Maar toch met die middelbare school roostertjes moeten ze echt niet zo lopen miepen.. Wacht maar tot je van 9 tot 5 mag gaan werken

Die kinders moeten niet zagen dus..

Ook al verkies ik werk boven school als ik eerder moet zijn.. (en dan níet puur en alleen om t extra geld in t laatje, wat ook fijn is..)
Oud 27-11-2007, 09:53   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gizmo
Ik snap niet echt waar moeilijk over gedaan word, het is maar 80 uur over een heel jaar.
Op de opleiding waar ik opzit draaien we ongeveer 1400 uur per jaar en niemand loopt te klagen, er word soms om meer les gevraagd.
Als je even goed rekent komt dat neer op 2 uur meer per week dus dat is echt wel iets om over te klagen.
Verder doe ik wel mee met de staking maar gewoon omdat het gezellig is en ja als andere mensen er baat bij hebben waarom niet? Ikzelf kom aan de 1200 uur per jaar dus ja ik ben er niet de dupe van.
En ik was op tv west te zien dat is natuurlijk ook altijd leuk..
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
--Smiley in staking?-- YGkremer CaseJunkies Support en Feedback 8 25-06-2003 12:33

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.