| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 maart 2003
| Ik ga dus binnenkort adsl aansluiten (XS4ALL basic) en nu vraag ik me dus af hoe het in zijn werk gaat met aansluiten. Vergt het aansluiten van ADSL grote aanpassingen aan het telefoonnetwerk in een bestaande woning? Als ik wil bellen en internetten tegenlijk moet er dan ergens een splitter geplaatst worden? Als iemand wat meer over het aansluiten van ADSL kan vertellen, zou ik dat graag horen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Den Haag
| Je krijgt bij je pakket een splitter, die sluit je aan op de telefoon lijn, en op de splitter sluit je je modem en je telefoon aan, gewoon met normale telefoonkabel. de verbinding tussen je computer en de modem ligt aan wat voor een moden je hebt, een usb modem gaat dus op de usb poort, en een erthernet moden gaat op een netwerk kaart. het is echt heel makkelijk, het is een half uurtje werk ongeveer en alle kabeltje zitten er gewoon bij |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 maart 2003 Locatie: Leiden
| Yup... simple is that. Kijk ff waar de lijn binnen komt (meestal bij de meterkast) daar zet je die splitter, van 1 telefoonkabel naar 2, eentje moet je dan even naar je modem toe halen. Het is makkelijkst om je modem bij je pc te houden dus gewoon normale telefoonkabel naar de plaats van het modem halen of je kan het modem in de meterkast zetten en vanaf daar een utp kabel naar de pc doen.
__________________ * Mijn website met vanalles en nog wat ------> www.Novah.tk <------ |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
Mijn advies neem gewoon een UTP-modem. :P
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als je een netwerk wil aanleggen of al hebt, kan je idd beter een multi-user router er bij nemen, dan heb je geen gekloot met het delen van het internet en hij is inderdaad ook iets sneller.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Citaat:
| |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Citaat:
, alleen of dat ding nou zo goed werkt.....bij m'n oom hebben ze al 2 dagen geen internet, vraag me af w'rom??Ik heb bdw, ethernet modem + draytek vigor 2200e, nu moet er alleen nog een switchje biij ![]() | ||
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
of heb je (net als mij) niet genoeg aan 5 poorten? | |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Citaat:
![]() Maar ik heb niet genoeg aan 5 idd, nu heeft én me server en me htpc geen netwerk ![]() | ||
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003
| kwou tog nog effe reageren: ik heb ook ADSL en je moet de splitter bij de eerste ingang naar het huis plaatsen (in je kelder ofz en dan een kabeltje naar de modem deze zou ik dicht bij je houwe. en dan van het modem naar je router toe (router is fijner hoor van sitecom of sweex wij hebben een 4 poorts router (nog 1 wan duh) en daar zit bij ons ook een switch en firewall in deze firewall is bewezen effectief hijs behoorlijk streng voor ons. maar voor hackers helemaal ik heb me laten hacken door een vriend van mij en hem is het niet gelukt ons te hacken hij kon wel een muziekje maken was ie achter gekomen maarja daar koop je geen router voor en hij kan goed hacken hij heeft ongeveer 1 uur geprobeert en is erachter gekomen dat 1 poort openstond en dat soort dingen maar daar kon ie niet doorheen komen ook door ons dynamische IP en hij kon ook niet lokaliseren waar wij wonen en bij welke provider we zitten.dus een router lijkt mij de veligste en beste keuze. ook distribueert een router de snelheid en die geeft daar waar nodig iets extras aan 1 computer das wel handig natuurlijk. ook houd (de onze iig) een log bij over wat er allemaal gebeurt.
__________________ Site gemaakt met dreamweaver Nog een site van mij De laatste Mijn forumpie ![]() In love |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| ADSL Modem probleem | zeeba | Hardware Junkies | 2 | 9-01-2005 00:32 |
| Retegoedkope ADSL modem | eXistenZ | Hardware Junkies | 1 | 15-12-2004 18:02 |
| ADSL word sneller | LightStar | Area 1337 | 48 | 13-09-2003 00:27 |
| ADSL basic gebruikers | Kagar | Area 1337 | 12 | 13-06-2003 17:32 |
| ADSL (wie en wat?) | Kagar | Area 1337 | 19 | 17-04-2003 00:07 |