Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-04-2003, 23:12   #1 (permalink)

Standaard Nog ff een vraagje over ADSL ( UPDATE!!! )

Ik ga dus binnenkort adsl aansluiten (XS4ALL basic) en nu vraag ik me dus af hoe het in zijn werk gaat met aansluiten. Vergt het aansluiten van ADSL grote aanpassingen aan het telefoonnetwerk in een bestaande woning? Als ik wil bellen en internetten tegenlijk moet er dan ergens een splitter geplaatst worden? Als iemand wat meer over het aansluiten van ADSL kan vertellen, zou ik dat graag horen.
Kagar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-04-2003, 23:17   #2 (permalink)

Standaard

Je krijgt bij je pakket een splitter, die sluit je aan op de telefoon lijn, en op de splitter sluit je je modem en je telefoon aan, gewoon met normale telefoonkabel.
de verbinding tussen je computer en de modem ligt aan wat voor een moden je hebt, een usb modem gaat dus op de usb poort, en een erthernet moden gaat op een netwerk kaart.
het is echt heel makkelijk, het is een half uurtje werk ongeveer en alle kabeltje zitten er gewoon bij
Davidian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-05-2003, 08:37   #3 (permalink)

Standaard

Let op: Je moet de splitter voor je eerste telefoon of huiscentrale plaatsen!
Dan is het even een kabeltje naar het modem en in de pc
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-05-2003, 13:31   #4 (permalink)

Standaard

Yup... simple is that.

Kijk ff waar de lijn binnen komt (meestal bij de meterkast) daar zet je die splitter, van 1 telefoonkabel naar 2, eentje moet je dan even naar je modem toe halen. Het is makkelijkst om je modem bij je pc te houden dus gewoon normale telefoonkabel naar de plaats van het modem halen of je kan het modem in de meterkast zetten en vanaf daar een utp kabel naar de pc doen.
Oud 1-05-2003, 19:08   #5 (permalink)

Standaard

Ik ga zeer waarschijnlijk voor het usb modem, kan ik namelijk mijn netwerk aansluiting op mijn mobo vrij houden voor thuisnetwerk.
Oud 1-05-2003, 19:15   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kagar
Ik ga zeer waarschijnlijk voor het usb modem, kan ik namelijk mijn netwerk aansluiting op mijn mobo vrij houden voor thuisnetwerk.
Dat zou ik niet doen, er treed een klein snelheids verlies op. En voor de toekomst is het ook moelijker om het internet te delen. Als je nou het utp modem neemt kan je er een router tussen zetten. En een extra netwerk kaartje kost tegenwoordig geen drol meer.

Mijn advies neem gewoon een UTP-modem. :P
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-05-2003, 00:15   #7 (permalink)

Standaard

Snelheids verlies is geen probleem omdat de andere computer toch niet vaak zal draaien en als deze al draait wordt deze voor 75% gebruikt om te surfen.
Oud 3-05-2003, 07:30   #8 (permalink)

Standaard

Je kan echt veel beter nu een multi-pc modem nemen, daar zit al een switch bij
Oud 3-05-2003, 22:20   #9 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Als je een netwerk wil aanleggen of al hebt, kan je idd beter een multi-user router er bij nemen, dan heb je geen gekloot met het delen van het internet en hij is inderdaad ook iets sneller.
Oud 4-05-2003, 02:02   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eergassie
Als je geld wil besparen kan je het beste een ethernet modem met aparte switch nemen dat scheelt je €20 in de ethernet modems die nu door kpn geleverd worden zit al een router in (het verschil tussen een ethernet modem en een multi-pc modem die nu worden geleverd is dat er bij een multi-pc modem een switch bij in zit en bij een ethernet modem niet)
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-05-2003, 10:10   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gizmo
Citaat:
Als je geld wil besparen kan je het beste een ethernet modem met aparte switch nemen dat scheelt je €20 in de ethernet modems die nu door kpn geleverd worden zit al een router in (het verschil tussen een ethernet modem en een multi-pc modem die nu worden geleverd is dat er bij een multi-pc modem een switch bij in zit en bij een ethernet modem niet)
Weet ik , alleen of dat ding nou zo goed werkt.....bij m'n oom hebben ze al 2 dagen geen internet, vraag me af w'rom??

Ik heb bdw, ethernet modem + draytek vigor 2200e, nu moet er alleen nog een switchje biij
Oud 4-05-2003, 13:55   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Weet ik , alleen of dat ding nou zo goed werkt.....bij m'n oom hebben ze al 2 dagen geen internet, vraag me af w'rom??

Ik heb bdw, ethernet modem + draytek vigor 2200e, nu moet er alleen nog een switchje biij
in een Draytek Vigor 2200e zit toch al een 5 port switch?
of heb je (net als mij) niet genoeg aan 5 poorten?
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-05-2003, 15:36   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FireWurX
Citaat:

in een Draytek Vigor 2200e zit toch al een 5 port switch?
of heb je (net als mij) niet genoeg aan 5 poorten?
4 ports +1 uplink ja
Maar ik heb niet genoeg aan 5 idd, nu heeft én me server en me htpc geen netwerk
Oud 11-05-2003, 22:23   #14 (permalink)

Standaard

kwou tog nog effe reageren:

ik heb ook ADSL en je moet de splitter bij de eerste ingang naar het huis plaatsen (in je kelder ofz en dan een kabeltje naar de modem deze zou ik dicht bij je houwe. en dan van het modem naar je router toe (router is fijner hoor van sitecom of sweex wij hebben een 4 poorts router (nog 1 wan duh) en daar zit bij ons ook een switch en firewall in deze firewall is bewezen effectief hijs behoorlijk streng voor ons. maar voor hackers helemaal ik heb me laten hacken door een vriend van mij en hem is het niet gelukt ons te hacken hij kon wel een muziekje maken was ie achter gekomen maarja daar koop je geen router voor en hij kan goed hacken hij heeft ongeveer 1 uur geprobeert en is erachter gekomen dat 1 poort openstond en dat soort dingen maar daar kon ie niet doorheen komen ook door ons dynamische IP en hij kon ook niet lokaliseren waar wij wonen en bij welke provider we zitten.

dus een router lijkt mij de veligste en beste keuze.

ook distribueert een router de snelheid en die geeft daar waar nodig iets extras aan 1 computer das wel handig natuurlijk. ook houd (de onze iig) een log bij over wat er allemaal gebeurt.
Mr. van Dooremolen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-05-2003, 22:25   #15 (permalink)

Standaard

sweex is rommel(toch?ik ben kapot en weet het allemaal niet meer zo goed... )
Solomon is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ADSL Modem probleem zeeba Hardware Junkies 2 9-01-2005 00:32
Retegoedkope ADSL modem eXistenZ Hardware Junkies 1 15-12-2004 18:02
ADSL word sneller LightStar Area 1337 48 13-09-2003 00:27
ADSL basic gebruikers Kagar Area 1337 12 13-06-2003 17:32
ADSL (wie en wat?) Kagar Area 1337 19 17-04-2003 00:07

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.