| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Dit topic is een afsplitsing vanuit het grote LOL-topic. Dit heb ik gedaan omdat Chernobyl een bijzonder interessant onderwerp is, maar wat te gewichtig voor het LOL-topic. De topic start is dus wat wazig, aangezien dit bericht voortkwam uit wat geklier met een verbruiks-calculator voor PC's. Demoniac De kern reactor in chernobyl is nog steeds bruikbaar. Reactor 4 is ontploft, 2 is in 1991 uitgeschakelt na een brand, 3 is in 1996 uitgeschakelt, en nummer 3 heeft tot 2000 stroom gemaakt. Mss dat iemand een kabeltje van chernobyl naar nederland kan leggen en ff die 3e reactor kan starten :P (ik weet het ik ben beetje in de ban van chernobyl .)
__________________ POEP IN DAS HOOFT. lang leven de nederlandscke taal. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Hee waarom helemaal naar rusieland gaan voor die centrale in zeeland en in belgie lichen er ook 2 en die werken normaal, das korter lijntje :P en ze kunnen vast ook wel helpen bij de koeling. Maar het is allemaal een leuk iets maar heb je er wat aan ??
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| En dan gezelig allemaal groen terug komen haha :P kijk man ik geef licht in het donker, mij lijkt het wel mooi om te zien maar dichterbij dan een kilometer of 1 a 2 mogt d8 ik niet meer, en dat die reactor 2/3 nog draaide vink beetje gek want de straling in dat gebied is er zeeeeeeeer hoog en dodelijk.
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| BIj die tour/rondleiding in en rondom prypiat mag je iets van 200 meter van de reactor komen, maar zonder gids. (stalker is wel een goed spel, furious. maar vond chernobyl al eerder interesante, discovery channel :P.)
__________________ POEP IN DAS HOOFT. lang leven de nederlandscke taal. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Als je weet wat je doet, of een gids bij je hebt die het gebied kent, dan loop je echt nauwelijks risico. Er zijn genoeg plekken in grote steden waar het stralingsniveau hoger is dan in het grootste deel van het gebied rond Chernobyl. Alleen zijn er dus ook enkele plekken waar de straling zo hoog is dat je binnen enkele seconden dood neer zou vallen en dat zie je niet van tevoren, tenzij je een geigerteller op zak hebt. Ik heb een vreemd soort fascinatie voor oude glorie die door de tijd in verval is geraakt, als kind vond ik het al prachtig om in kastelen, forten en bunkers te gaan kijken. En vanuit dat opzicht is er natuurlijk weinig spectaculairder dan Chernobyl, waar de mens 21 jaar geleden in alle haast is gevlucht en de natuur jarenlang ongestoord zijn gang heeft kunnen gaan. Ik heb ook enkele documentaires over de ramp gezien en dat heeft mijn interesse eigenlijk alleen maar meer gewekt ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
ofzoeits, afijn beetje slecht imitaite russies, trouwens wel leuk zo`n eigen topic, zou de topic starter een klein overzichtje extra in start topic kunnen zetten van wat precies ervoor afspeelde,anders moeten mensen eerst een leze en dan ander, is tip ja njerde.
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Wat Demoniac zegt, ik vind die sfeer die foto's van die omgeving uitademen zo bizar, zo onwerkelijk, en het schijnt dat je daar past echt te weten komt wat stilte is... Het idee dat de natuur zich daar al 21 jaar nergens aan heeft hoeven storen, bomen die uit hotels groeien, dat fascineert me wel ja.
__________________ Those were the times... |
| | |