| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #47 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Waarschijnlijk is de technologie hier nog niet geavanceerd genoeg voor. Anders zouden we ons ook geen zorgen hoeven maken over nucleair afval.
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #48 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 maart 2007
| Citaat:
Er wordt trouwens in Frankrijk (?) een kernfusiecentrale gebouwt, naar onderzocht. Dat is een centrale die het zelfde doet als wat er op de zon gebeurt, kernfusie ipv kernsplijting in normale kerncentrales (chernobyl dus ook). Bij kernfusie komt vrij weinig troep vrij, schijnt de nieuwe brandstof van de toekomst te zijn ![]() | |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Kernfusie is van een waterstof atoom een helium atoom maken. Daar komt gigantisch veel energie bij vrij. Het grappige vind ik dat het altijd weer uitdraait op stoom :P Die gigantische hoeveelheid energie (warmte) word gewoon gebruikt om water in stoom te veranderen, en dat weer door een turbine te leiden. Dus of je nou een kernfusie, of kernsplijting, water is het belangrijkst :P |
| | |
| | #50 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Daar hebben 2 vrienden van mij laatst een PO over gemaakt. Koude kernfusie.
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #54 (permalink) | |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Citaat:
Heel indrukwekkend die documentaire. Onwerkelijk ook eigenlijk. Hoe een opeenstapeling van fouten zoiets tot gevolg kan hebben...
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #55 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| En toen was het stil rond chernobyleke hoe komt het mede junkies, geen stof meer om te praaten :P is zooo stilletjes. ikzelf weet trouwens ook niks meer erover dus tja........
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #56 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 maart 2007
| Citaat:
| |
| | |
| | #57 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Citaat:
| ||
| | |
| | #59 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| Ooooo zin en tijd heb ik wel alleen geen toesteming, mag van me ouders overal naartoe behalve als het a. gevaarlijk b, straling afgeeft en c te veel kost. dus helaas zit het er niet in. hou het bij de foto`s.
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |