Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 29-04-2003, 22:18   #1 (permalink)

Standaard het "Show us your RC car" Topic

het zal de meesten opgevallen zijn dat er meerdere CJ-ers zich ook met modelauto's bezighouden, en het leek me wel leuk om eens te zien wat het casejunkies wagenpark was

ik heb zelf ook modelauto's, iets wat de meesten nog niet weten. tis dat ik die hobby 2-3 jaar geleden heb laten liggen toen ik kabelinternet kreeg. T-mug heeft vandaag op ebay een modelauto gekocht, en dat was voor mij reden om eens het stof van mn auto's te blazen en ff te kijken wat ik allemaal nog had. het wordt zomer, dus kom achter die suffe casemod vandaan en ga eens het felle zonlicht in met je (modded) modelauto :P

maar eerst ff hier posten

zal ik gelijk maar ff aftrappen met mijn modellen:

Model 1:

Tamiya TA03-F Special Chassis met Honda NSX body (Avex dome Mugen)
schaal: 1:10
powerr: Electro
cpu.. err.. motor: Dyna-Run Super Touring

volledig getuned met onder andere:
- kogelgelagerd (standaard)
- stabilisatiestangen (standaard)
- 0,4 pinion vertanding (standaard)
- Ball differentials (standaard)
- suspension shafts (standaard)
- FRP chassis platen (standaard) (heb platen voor TA03-R er nu op)
- Slicks Type-A
- carbon drive shafts
- bumper
- alu counter shafts
- TA03F torque control unit
- universal drive shafts voor
- lightweigt drive shaft achter
- low friction dampers
- tuned spring set
- titanium schroeven en alu ball connectors

dit beestje draait zon 60km/u

model 2

Tamiya TGX Mk.1 TRF special chassis met Honda NSX body (raybrig)
schaal: 1:8
powerr: Nitro 2,1cc

uiteraard ook aan getweaked, maar niet zoveel als aan mn TA03F. gebouwd met de "luxe" motor en tuned uitlaat. verder wat aan de ophanging gedaan en een custom setup qua demping e.d. 2 versnellingen, draait op zn top 90km/u

:edit: de TGX is eventueel te koop - doe een zinnig bod en hij is van jou PM me als je belangstelling hebt. zit een startbox bij, brandstof, anti corrosie olie, luchtfilter olie, glow starter + lader en nog wat onderdelen - geen zender
differentiëlen moeten nagekeken worden, auto trekt naar links boven 50Km/u - ik zal er naar kijken als ik tijd heb. motor heeft +/- 2 jaar niet gelopen, maar is behandeld met anti-corrosie olie voor ik hem had weggezet.

ok, en nu jullie
Oud 29-04-2003, 22:35   #2 (permalink)

Standaard

Ik heb vandaag een TB01 gekocht via Ebay... is dus een TB01 met een Subaru impreza 2001 kap en nog wat van die junk... de rest nog bijkopen...

it looks a bit like this;

Oud 30-04-2003, 00:23   #3 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Fixel, die Ta03 NSX kap zat er volgens mij niet standaard bij, die werd op een TA03R chassis verkocht toch? Ik ben er nu een aan het bouwen met net zo'n gave kap. Kun je eens wat detail pics maken buiten van het chassis van de Ta03, ben wel benieuwd naar dat carbon stuff.

Verders: welke willen jullie zien:

TL01, TA03R, TA03F, TA03FS, TA01 custom short, FF01 onderweg, Hummer, CLOD, BRUISER, Hotshot II, Monster Beetle, Kyosho Double Dare : die heb ik momenteel.

Ooit gehad: Wild Willy v.1, Superchamp, Porsche 911 Paris Dakar, wat Marui bakjes.

Allemaal electro zoals de kenner ziet. De RC zit me al lang in het bloed, maar heeft een aantal jaar stil gelegen. Door die shit microracers heb ik het weer opgepakt en struin ik EBAY.de af naar leuke autos (zeer betaalbaar daaro, en parts. Bestel ook regelmatig bij PK en duitse webshops, hier in Nederland is het onbetaalbaar of onvindbaar.

Er staan nog wat leuke op mijn verlanglijstje: TB01 rallye, TA04, M03 en een Tiger tank. Die gaan er ongetwijfeld ook komen (ik ken mezelf). Verder vind ik vooral het sleutelen aan die dingen zaaaalig, rijden komt op een nipte tweede plaats. Mocht je leuk 2e hands tamiya spul hebben liggen, geef maar een gil, als het een beetje aardig is neem ik het mss wel over.

Meer pics : http://www.picturetrail.com/pureoptical Das slechts een bloemlezing van de projecten waar ik momenteel mee bezig ben, ik zal regelmatig pics updaten. Binnenkort komt de NSX af en een Corolla Rally kapje.

Wel geinig dat dit onder de Junkies leeft, misschien leuk om dit eens op een meeting mee te nemen in het programma, of er een appart forumpje aan te wijden.

Thadeez is next ....................
Oud 30-04-2003, 00:41   #4 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Zal ik ook maar even mijn nieuwe verslaving uiten dan :P
Heb een werkbank van 70 bij 200 cm in mn kamer gemod, waarop ik nu mijn eerste tamiya TA03FS Peugeot 206 WRC '99 aan het bijwerken ben. schoonmaken, stikkers plakken etc

deze week krijg ik mn TA03FS met Corolla kap binnen, en volgende week ergens mn TB01 met nieuwe gespoten en gestikkerde Mitsubishi Evo VI kap :P yeah

De peugeot 206 WRC is al een stuk verder. al wit gespoten, en aantal stikkers zitten al.
Nieuwe velgen en blocktires erop Zit een 17 turns Keil DTM Stock motor in, en moet je zeggen, hij wil em wel blazen :P
Accupack raakt wel snel op moet ik zeggen. Ik gebruik nu een 2000 Mah, maar ik schaf snel een 3000 aan.

Voor meer foto's van de autoos (ignore de rest daar maar ) zie http://www.picturetrail.com/thadeez1
Foto's:

TA03FS Peugeot 206 WRC '99

TA03FS Toyota Corolla WRC

TB01 Mitsubishi Lancer Evo VI

op die laatste twee wacht ik dus nog en het zijn niet door mezelf geschoten pics. die van de 206 wel
Oud 30-04-2003, 00:43   #5 (permalink)

Standaard

Maar hopen dat die laatste twee bakjes er net zo mooi uitzien als op de foto!
Oud 30-04-2003, 00:45   #6 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Nah, die corolla is al aardig toegetakeld.. zie spoiler..vergeeld.. maar ik ga hem proberen te reviseren. anders effe nieuwe kap zoeken
Oud 30-04-2003, 00:47   #7 (permalink)

Standaard

@ Pureoptical:

klopt, bij dit chassis zat idd geen nsx kap... beter nog, HELEMAAL GEEN KAP OF MOTOR (geldt voor beide auto's) het zijn tuned chassis kits, kaal maar wel met de broodnodige extras zoals kogellagers enzo..

als je er belangstelling voor hebt, ik heb nog een setje FRP platen liggen voor een TA03F... fiberglas bodemplaat + top en de nodige extra's zoals de battery holder... ik had ooit eens een TA03R FRP chassis set gekocht, maar ik use alleen de bovenplaat van dat kitje, de rest is zo toe te passen op een TA03F.. ik heb ook nog een TA03R front gear box te liggen waar ik nix mee doe, dus als je die wilt hebben kan ik die er zo bij doen, daar hoef ik verder ook nix voor.. verder nog wat zooi als tuned veren en losse onderdelen... maar das niet echt iets om mee te gaan handelen. als je die FRP kit wilt, kan er nog wel wat zooi bij als je wilt, parts zat
ik had ook nog een dynatech 02H motor + special rotor en koolborstelsetje, maar daar heeft T-Mug al een optie op lopen. die TGX wil ik kwijt omdat er hier in de buurt toch niet echt goed mee valt te rijden, en ik vindt brandstof best wel smerig... al die olietroep enzo.. is het wat voor jou? doe maar een bod anders, want ik doe er op het moment toch niet veel mee anders...
Oud 30-04-2003, 01:14   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FiXeL
@ Pureoptical:

klopt, bij dit chassis zat idd geen nsx kap... beter nog, HELEMAAL GEEN KAP OF MOTOR (geldt voor beide auto's) het zijn tuned chassis kits, kaal maar wel met de broodnodige extras zoals kogellagers enzo..

als je er belangstelling voor hebt, ik heb nog een setje FRP platen liggen voor een TA03F... fiberglas bodemplaat + top en de nodige extra's zoals de battery holder... ik had ooit eens een TA03R FRP chassis set gekocht, maar ik use alleen de bovenplaat van dat kitje, de rest is zo toe te passen op een TA03F.. ik heb ook nog een TA03R front gear box te liggen waar ik nix mee doe, dus als je die wilt hebben kan ik die er zo bij doen, daar hoef ik verder ook nix voor.. verder nog wat zooi als tuned veren en losse onderdelen... maar das niet echt iets om mee te gaan handelen. als je die FRP kit wilt, kan er nog wel wat zooi bij als je wilt, parts zat
ik had ook nog een dynatech 02H motor + special rotor en koolborstelsetje, maar daar heeft T-Mug al een optie op lopen. die TGX wil ik kwijt omdat er hier in de buurt toch niet echt goed mee valt te rijden, en ik vindt brandstof best wel smerig... al die olietroep enzo.. is het wat voor jou? doe maar een bod anders, want ik doe er op het moment toch niet veel mee anders...
ik heb slechte ervaringen met brandstof, hou het voorlopig bij electro, das lekker simpel(vooral als die bak iets langer gestaan heeft is dat niks voor een brandstofnoob, al is ie wel interressant).
dynatech 02H motor: die heb ik toevallig vandaag in de schuur gevonden plus nog twee technigolds, das weer mazzelen, ik zou het wel op prijs stellen als je de dynatech manual ff voor me in wil scannen, die mis ik namelijk.
FRP setje klinkt goed, ben net bezig de TA03F rijklaar te maken, er zaten geen lagers bij, dus die komen er van de week in, heb ook nog wat leuke alu parts, en daar staat een frp setje wel leuk bij, geef eens een Tamiya partnummer dan kan ik dat setje eens opzoeken (vervang je daarmee de hele badkuip?? of heb je er nog ander spul bij nodig??) die andere kleine zooi wil ik er dan eventueel wel heel graag bij hebben, ben vrij verzamelachtig. Ik hier toevallig net 6 stuks TRF dampers binnengekregen en dat spul is echt supermooi.

Dit setje toevallig?
Oud 30-04-2003, 01:20   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
Nah, die corolla is al aardig toegetakeld.. zie spoiler..vergeeld.. maar ik ga hem proberen te reviseren. anders effe nieuwe kap zoeken
Spoiler is waarschijnlijk niet gelakt, maar dat is wel te doen, zoniet: heb een leuk adresje voor originel kapjes (DE)
Oud 30-04-2003, 03:11   #10 (permalink)

Standaard

Brandstof motor heb je idd meer werk aan (inlaten lopen enz.
een kameraad van mij heeft zīn brandstof autoītje al twee keer tegen een betonnen bloemblak aan laten rijden :P , nu is zīn stuurinrichting helemaal krom .
Gizmo is offline  
Oud 30-04-2003, 11:43   #11 (permalink)

Standaard

sjek ditte
Strakke-Wappie is offline  
Oud 30-04-2003, 12:38   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strakke-Wappie
Nice wappie, eens wat anders als Tamiya.
Oud 30-04-2003, 14:19   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FiXeL
@ Pureoptical:

ik heb slechte ervaringen met brandstof, hou het voorlopig bij electro, das lekker simpel(vooral als die bak iets langer gestaan heeft is dat niks voor een brandstofnoob, al is ie wel interressant).
dynatech 02H motor: die heb ik toevallig vandaag in de schuur gevonden plus nog twee technigolds, das weer mazzelen, ik zou het wel op prijs stellen als je de dynatech manual ff voor me in wil scannen, die mis ik namelijk.
FRP setje klinkt goed, ben net bezig de TA03F rijklaar te maken, er zaten geen lagers bij, dus die komen er van de week in, heb ook nog wat leuke alu parts, en daar staat een frp setje wel leuk bij, geef eens een Tamiya partnummer dan kan ik dat setje eens opzoeken (vervang je daarmee de hele badkuip?? of heb je er nog ander spul bij nodig??) die andere kleine zooi wil ik er dan eventueel wel heel graag bij hebben, ben vrij verzamelachtig. Ik hier toevallig net 6 stuks TRF dampers binnengekregen en dat spul is echt supermooi.

Dit setje toevallig?
juist! zon setje is het! het was OP 53358 voor een TA03R, maar ik heb de bovenste plaat gebruikt omdat ik dan mn speedcontroller lager en verder naar voren kon plaatsen. mijn TA03F Pro had standaard al die platen, maar ik heb em een keer omgebouwd als TA03R
helaas is het verschil te groot om er lekker mee te leren rijden (de TA03F is veel feller in het bochtenwerk) ik zal ff proberen een foto van die dynatech manual te maken, geen scanner aanwezig.
Oud 30-04-2003, 14:59   #14 (permalink)

Standaard

laat ik nou rc boten hebben in plaats van auto`s >D
partyboy is offline  
Oud 30-04-2003, 15:03   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door partyboy
laat ik nou rc boten hebben in plaats van auto`s >D
die mag je ook posten..
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het grote "Show Your Website" topic FireWurX Area 1337 149 3-05-2004 21:19
Het "Show us your RC Hovercraft" topic. Ice T Area 1337 25 18-02-2004 01:48
Het "Show us your RC Plane" topic. Freakazoid Area 1337 53 7-12-2003 09:50
Het grote "Show us your velgen" topic the widow maker Area 1337 42 2-10-2003 11:22
Het grote "Show us your CJ-Pets" topic mir4dor Area 1337 27 23-08-2003 04:56

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.