Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 24-04-2003, 12:45   #1 (permalink)

Standaard De Übernixweter

Ik heb ooit een peecee aan iemand verkocht, p166 met 98 erop, is hele tijd gereplyde mail... lees van onderen!

From: Tom
To: Jan
Sent: Thursday, April 03, 2003 6:59 PM
Subject: Re: computer

Hey,

Ik bedoel de aansturing voor je harde schijf. Ik ga er verder niet op in, je moet het gewoon opnieuw installeren. Als je dat gedaan hebt staat het er weer op en werken ze 100%. En als je windows weghaalt, haal je de installaties ook weg.

Tom
----- Original Message -----
From: Jan
To: Tom
Sent: Thursday, April 03, 2003 6:38 PM

Hoi,

Windows doet het wel goed, ik heb er al diverse andere dingen op gezet, zoals office.

Ik vind het maar raar dat ik dat niet in mijn bios op kan slaan. Maar zeg eens, mijn hardeschijf staat erin terwijl deze 60gb is, en mijn bios is 2mb zeg jij. Ben ik nu zo stom, of is dit inderdaad raar.

Jan
Sent: Thursday, April 03, 2003 6:34 PM

Hai Jan,

Ik merk dat je niet zo thuis bent in computers. Je bios is een chip op je moederbord, die grote plaat in je computer. Daar staat zo'n beetje alles in over je pc, zoals de hardeschijf, cdrom, allerlei kaarten. Je kan geen programma's installeren op je bios, simpelweg omdat deze te klein is, vaak niet meer dan 2MB. Als jij iets op je hardeschijf zet, en je wist het, dan staat het er niet meer. Wanneer jij windows opnieuw installeert, is je installatie van de vorige windows weg. Alles op je schijf word weggehaald, dus ook je installaties.

Is het herinstalleren van windows wel goed gelukt? Ik heb de cd'tjes zelf gemaakt en weet zeker dat ze automatisch opstarten.

Tom
Sent: Thursday, April 03, 2003 6:28 PM

Hoi,

Waarom sla je dan de installaties niet op in je bios? Als dat blijft staan, kan je het toch beter daar in zetten?

Ik heb btw. geprobeert om de cd'tjes te installeren, maar er start helemaal niets op.

Jan
Sent: Thursday, April 03, 2003 6:25 PM

Hi,

Als je windows opnieuw installeert, dan haal je ALLES weg van je computer, behalve je BIOS. Je zult de software opnieuw moeten installeren. Dat is btw. niet zo moeilijk hoor! Stop de cd in de cd speler, en hij start automatisch.

Tom
Sent: Thursday, April 03, 2003 6:23 PM

Hi Tom,

Maar hoe kan dat nou? Als je ze installeert, kan je dat niet meer weghalen! Alleen nog via software in het configuratiescherm. Als ik windows eropnieuw opzet, dan blijft dat staan!

Jan
Sent: Thursday, April 03, 2003 6:21 PM

Hoi Jan,

Als je windows opnieuw installeert, moet je de LAN kaart, geluidskaart en vidiokaart opnieuw installeren. Ik heb er cd'tjes bij gelevert, daar staat het op.

Tom
Sent: Thursday, April 03, 2003 6:19 PM
Subject: computer

Hallo Tom,

De computer die je verkocht had (de 166) was een netwerkaart, geluidskaart en videokaart op geinstalleert zei je. Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd, maar nu zijn de installaties weg. Heb je ze wel goed geinstalleerd?

Jan
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2003, 13:26   #2 (permalink)

Standaard

Eh ... en dit heb je niet zelf getyped ??
SaddY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2003, 13:31   #3 (permalink)

Standaard

for fuck sake, zo blond is mijn zusje van 14 nog niet eens!
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2003, 13:43   #4 (permalink)

Standaard

neej was vent van in de 60

was ze eerste peeceetje

weet kenneluk nie eens verskil tusse MB en GB... denkt zeker in AB, BB, CB, DB....
Oud 24-04-2003, 17:02   #5 (permalink)

Standaard

makkelijk, 60 jaar oud mannetje afzeiken
z'n beredenering is niet eens zo onlogisch en wat wil je als je er voor het eerst ermee omgaat? wees blij dat niet iedereen een computer freak is, zou een saaie wereld zijn..
nofi
keeee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2003, 17:08   #6 (permalink)

Standaard

ik ken ook iemand, een vriend van mij, vraagt opeens aan mij

onze computer, mijn broertje heeft er 2 spellen op staan, ik ook 2, en nu zet ik er Need for speed ook op past dat wel op een pentium 4 2,66 Ghz vraagtie

rofl
Solomon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2003, 17:21   #7 (permalink)

Standaard

Ik ben het helemaal met keeee eens.
aLs iemand voor het eerst met een pc werkt kan je niet verwachten dat ie dit soort dingen meteen weet.
Gizmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2003, 18:06   #8 (permalink)

Standaard

maar hij had wel enige ervaring, hij wist hoe hij win moest reinstallen (had ie b.t.w wel goed gedaan)
Oud 24-04-2003, 18:13   #9 (permalink)

Standaard

Ik stem hier niet op. Iemand die geen verstand van een PC heeft, en er een van je heeft gekocht moet je alles netjes uitleggen. Ze hebben je inveite ook betaald... Klant is koning hier. Maakt niet uit hoe dom ze zijn.
Oud 24-04-2003, 18:19   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Mug
Ik stem hier niet op. Iemand die geen verstand van een PC heeft, en er een van je heeft gekocht moet je alles netjes uitleggen. Ze hebben je inveite ook betaald... Klant is koning hier. Maakt niet uit hoe dom ze zijn.
maar als je win kan installen weet je wel hoe je moet werken met fdisk, bootmanager, win98 setupflop en de hele zooi!
Oud 24-04-2003, 18:22   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheWidowMaker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Mug
maar als je win kan installen weet je wel hoe je moet werken met fdisk, bootmanager, win98 setupflop en de hele zooi!
Heel erg fout, elke noob kan windows instaleren. Er zijn namelijk genoeg handleidingen op het internet te vinden. Verder bestaat er iets als lezen, windows setup is zeer gemakkelijk en simpel. Fdisk is daarintegen echt iets voor de gevorderde alsmede bootmanger. W98 installen is het simpelste wat er is, zelfs voor mensen die er niet veel verstand van hebben.
Oud 24-04-2003, 19:18   #12 (permalink)

Standaard

Mwah, niet iedereen heeft de gift van de compu's gekregen
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2003, 19:39   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eergassie
Mwah, niet iedereen heeft de gift van de compu's gekregen
GElukkig niet anders zat ik zonder werk. Maarja je hebt altijd n00bs, vandaag een laptop gerepareerd, klant dacht dat zn beeldscherm niet goed was, bleek de backlight uit te staan omdat het pinnetje die de backlight uit doen was vast geplakt, ik bel de klant op, hij zegt: Dat stak uit ja, dat irriteerde me, dus ik had hem maar dicht geplakt het veerde makkelijk naar binnen

JA uhhhhhhhhhh LOL
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2003, 19:47   #14 (permalink)

Standaard

wat een .... (woorden ontbreken)

maarja dan zit ik ook zonder werk dus ik ben er wel blij mee. Soms... sóms dan word ik echt gek zoals bij deze geek
Oud 25-04-2003, 02:25   #15 (permalink)

Standaard

Het zou mijn buurman kunnen zijn, ook rond de 60. Hij heeft zijn pc maar aan zijn zoon gegeven. Hij had dat ding nog geen week, of hij wou zijn typemachine er op aansluiten. Ik dacht, WTF, blijkt het een electronische met paralelle aansluiting. En dat voor een noob. Verder kwam hij wel veel vragen. Wel klote hoor. ik ben blij dat dat ding weer weg is
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.