| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Het is weer zo ver: 22 november zijn de Tweede Kamer verkiezingen. Zelf twijfel ik nog over mijn keuze, maar misschien weten jullie het al wel. In elk geval leek het me leuk of in elk geval interessant om te horen wat andere CaseJunks over de politiek te vertellen hebben. De poll hierboven geeft niet alle mogelijkheden weer wegens de beperking die de site me oplegt. Mocht je wat anders willen kiezen stem dan niet op de poll en plaats gewoon een reactie. Voor de mensen die het nog niet weten zijn er een aantal websites waar een stemadvies wordt gegeven naar aanleiding van een aantal vragen/stellingen. Even op een rijtje: » Officiele stemwijzer van het IPP » Stemwijzer van dagblad Trouw (zeer uitgebreid) » Stemwijzer voor studenten » Stemwijzer over sport » Satirische stemwijzer (humor !) |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik ben er nog niet over uit. Voor zover ik me heb verdiept in de standpunten van de grote partijen, is er niet eentje die er echt uitblinkt. Via de stemwijzer scheen de Partij v/d Dieren het meeste bij mij te passen, terwijl ik iets van WTF had. Met name standpunten als privacy vs. terrorismebestrijding (modewoord 2005) en die identificatieplicht vind ik belangrijk, ik vind dat de regering op dit moment echt n beetje de VS volgt en tever doordraaft met die zogenaamde terroristenbestrijding. Verder scoren het CDA en Fortuyn hoog, is die laatste partij een soort overblijfsel van de LPF? Vind het maar wazig, al die nieuwe partijen... Als ik echt kijk naar welke standpunten ik belangrijk vind schijnt de Liberaal Democratische Partij weer het meeste bij mij te passen, maar of zo'n nieuwe partij het waar kan maken twijfel ik weer een beetje aan. Dus wat het word, weet ik nog niet.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Om er toch nog een beetje humor doorheen te gooien: kijk eens bij deze stemwijzer. Daar krijg je vragen zoals "Hoe lossen we het fileprobleem op?" en dan de keuzemogelijkheid: Citaat:
Citaat:
![]() | ||
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik ben er nog niet helemaal over uit...heb gelukkig nog even Wat ik wel frappant vind is de resultaten uit zo'n stem test op het internet, komen vaak de meest bizarre resultaten uitrollen. Netzoals TwM al zegt van die partij van de dieren... Zo'n test kan je naar mijn idee beter niet al te veel waarde aan hechten!
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Die stemwijzer idd. Ik moest volgens dat ding op Groep Wilders stemmen. Ben geen Nazi. ![]() Maargoed, voor mij wordt het gewoon simpel all time CDA. Waarom? Omdat ik dan gewoon met de rest van m'n famillie meega. Houdt ik het lekker makkelijk voor mezelf. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 oktober 2002 Locatie: Rotterdam
| Ik stem zelf SP. Ben ook lid van deze partij. Het is naar mijn idee het enige alternatief tegen de huidige gevestigde orde. De partij die het meeste geld wil steken in kritieke onderwerpen als onderwijs en de zorg. De partij die de tweedeling in het land kan herstellen en niet verder wil vergroten. Het is tijd voor een socialer land. Nog beetje SP propaganda :http://www.sp.nl/2006/films/ (maar wel naar waarheid uiteraard )Maar goed, iedereen moet kiezen wat hij of zij denkt dat goed is voor hem of haar en voor het land. Laat je niet alleen leiden door de stemwijzer maar stem verstandig en doe onderzoek. Doe de stemwijzer en lees van je top 3 daar de beknopte partij programma's door en kies dan een partij. Wil je je toch laten leiden door een Internet stemwijzer doe er dan meedere: www.stemwijzer.nl (de traditionele stemwijzer) www.stemkompas.nl (alternatieve stemwijzer van de trouw) www.stemonderwijs.nl (een goede voor studenten) www.sport.nl/overige/kieswijzer/ (stemwijzer over sport) Succes met jullie keuze!
__________________ Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2006 Locatie: Dordrecht 078
| Ik heb 4 jaar sp gestemd en ook nu komt weer de sp naar voren, en ik kan me wel vinden in die partij... Dus de sp krijgt ook mijn stem..!
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Redox bedankt voor de links, ik heb ze opgenomen in de startpost. Zelf ook gelijk het stemkompas gedaan, daar bij zat ik tussen PvdA, ChristenUnie en CDA in.. Toch neig ik zelf wat naar links, dus PvdA of SP. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Treindrama in november | Thadeez | Area 1337 | 27 | 28-11-2005 20:20 |
| Wie ga jij stemmen? | Redox | Area 1337 | 6 | 5-03-2003 14:20 |
| Ga jij morgen stemmen? | T-Mug | Area 1337 | 28 | 22-01-2003 17:27 |