Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 15-11-2006, 10:59   #31 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Vind ik niet. Balkenende heeft gewoon stinkend geluk gehad omdat de economie uit zijn dip trekt. Er zijn jaren dat het slecht gaat (zie eerdere kabinetten) en er zijn jaren dat het goed gaat. Dat is dit jaar dus het geval. Hij gaat gewoon mee in de positieve golf die hem dus volgens mij veel stemmen gaat opleveren omdat iedereen denkt dat hij in zijn 1tje de economie heeft opgeschroefd.
Ik weet niet waar je dit allemaal vandaan haalt maar de beurzen zijn zeker uit zichzelf omhoog gegaan het afgelopen jaar a 2 jaar.........
Balkenende heeft maatregelen moeten nemen die niet fijn waren maar absoluut wel noodzakelijk, de vergrijzing bijvoorbeeld. Het feit dat WIJ allen hebben moeten inleveren is dat de PVDA (Wim Kok dus) hier zich totaal niet meebezig hield. Balkenende kreeg dat op zijn bordje allemaal, daar kan Balkenende niets aan doen, dat is de schuld van PvdA. Het paarse kabinet dus even voor de duidelijkheid.
Oud 15-11-2006, 18:27   #32 (permalink)

Standaard

Ik weet niet of het je duidelijk is maar hoe de nederlandse beursen en de nederlandse economie er voorstaan is voor een heel groot deel afhankelijk van de internationale economie. Balkenende heeft de economische vooruitgang alleen maar tegen gewerkt met zijn beleid. daarnaast zijn de rijken meer gaan verdien en de minima minder. Tuurlijk balkenede heeft minder fijne dingen moeten doen, maar hij is op sommige punten tever gegaan.
Zoals ik al eerder zij zijn de rijkeren, de mensen die het breeder hebben, op voor uitgegaan. Dit zijn vaak hard werkende mensen die het verdienen om goed beloond te worden. Maar er zijn ook veel mensen die minder worden beloond voor meer en zwaarder werk, en die mensen leveren naar verhouding meer in als bijv. iemand de 3 á 4 x modaal verdient. De sterkste schouders kunnen de zwaarste lasten dragen, maar ze laten het de zwakkere dragen!

Citaat:
Zelf werkt hij hard voor zijn geld en als hij dan ziet dat sommige mensen geen fluit uitvreten dan vind hij het terecht dat die mensen minder inkomsten hebben.
Tuurlijk is dat zo maar moet je daarom ook diegene treffen die zich het zweet in de naad werken voor een hongerloon? ik vind van niet.

Gr. killingelmo (Aka Fujin)
Oud 15-11-2006, 20:31   #33 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killingelmo
Balkenende heeft de economische vooruitgang alleen maar tegen gewerkt met zijn beleid.
Natuurlijk zijn we afhankelijk van de internationale economie. Maar hoe kom je erbij dat Balkenende dit heeft tegengewerkt, kun je dan ook met voorbeelden komen? Ik kan er namelijk zo 1 2 3 niet eentje bedenken.
Oud 15-11-2006, 23:03   #34 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Dit is pas een discussie! Het is meer PNVD tegen de rest van NL :P Als je niet weet wat de PNVD betekent, google ff....
Btw, ik vind dat killingelmo gelijk heeft, Balkenende heeft niet echt meegewerkt zal ik maar zeggen...
Oud 16-11-2006, 09:19   #35 (permalink)

Standaard

Balkenende heeft met zijn hele bezunigings operatie en het bevriezen van de lonen de economiche vooruitgang tegen gewerkt. Als hij de lonen niet had bevroren en wat meer had geinversteerd zou het nu veel beter gaan met nederland.
Oud 16-11-2006, 09:31   #36 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killingelmo
Balkenende heeft met zijn hele bezunigings operatie en het bevriezen van de lonen de economiche vooruitgang tegen gewerkt. Als hij de lonen niet had bevroren en wat meer had geinversteerd zou het nu veel beter gaan met nederland.
Leuk, maar je brengt zaken als feit zonder ze ook werkelijk te onderbouwen. Ik ben van mening dat die bezuinigingen broodnodig waren, en ik vind dat je iemand die impopulaire maatregelen moet (...) nemen niet moet afrekenen op het feit dat er impopulaire maatregelen genomen zijn.

Ik ben er ook niet op vooruit gegaan qua zorgverzekering en studiefinanciering (ja, de leefwereld van een student is niet zo groot) maar toch heb ik niks tegen Balkenende. Het gaat nu beter, en ik vind dat Balkenende het beter gedaan heeft dan dat zootje Paars hiervoor. Die hadden de economie pas mee, en toen het minder ging zaten we achteraf met de bende.
Oud 16-11-2006, 13:14   #37 (permalink)
AM

Standaard

Realiseren de SP stemmers hier zich dat de SP gewoon dictatoriaal is?
Er staat (bijna) letterlijk in het partijprogramma dat wie niet luisterd gedwongen moet worden, ze staan "één sterke leider" voor. Ze hebben tot slot ook nog gewoon een 'communistenster' in het logo staan. Dat logo is toch een tomaat? ja bekijk dan het 'kroontje' van de tomaat maar eens van dichtbij... :/
AM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-11-2006, 23:09   #38 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

http://www.nu.nl/news/888722/2000/rs...sdeelname.html

Citaat:
DEN HAAG - PvdA-leider Wouter Bos heeft donderdag tijdens een felle anti-CDA-toespraak harde eisen gesteld voor zijn deelname aan een kabinet na de verkiezingen. In een regeerakkoord moeten zeven sociale punten terugkomen, anders doet de PvdA niet mee, zei hij.

De PvdA plannen om de hypotheekrente voor rijke nieuwe kopers af te toppen en rijke ouderen te laten meebetalen aan de AOW ontbreken in dat rijtje. Bos noemde wel de aanpak van armoede, probleemwijken, meer werk voor iedereen, 'zero tolerance' voor fraude, intimidatie en asociaal gedrag, betere zorg in verpleeghuizen en een generaal pardon voor asielzoekers die nog onder de oude wet vielen.
Sjonge jonge, wat een leeghoofd is die Bos ook zeg. Tegen de PvdA-leden hardop roepen dat er harde eisen gesteld gaan worden aan kabinetsdeelname, en vervolgens noem je 7 punten... Maar dan niet de twee punten waarmee het CDA de PvdA continue om de oren slaat. Nou, dan sta je ergens voor zeg Hard roepen dat je eisen gaat stellen om in ieder geval het beeld te kweken dat je daadkracht hebt, om vervolgens de hardste eisen stiekem niet mee te nemen, zodat niemand je daar op aanspreken kan. Als alternatief noem je zeven dingen die ofwel zo algemeen zijn dat niemand er tegen is, of weinig weerstand zullen opwekken.

Groot gelijk dat Balkenende er helder zijn mening over geeft:

Citaat:
CDA-leider Jan Peter Balkenende omschreef in een reactie Bos als "onnavolgbaar''. "Woensdag noemde hij de afstand met het CDA nog groter dan ooit. Nu blijken de belangrijkste geschilpunten met ons, de hypotheekrenteaftrek en de AOW-heffing voor ouderen, geen breekpunten. Tegelijk blijft Bos lonken naar een linkse coalitie.
Dan kan Bos wel beweren dat Balkenende een draaikont is, zelf durft ie ook op geen enkele manier uitsluitsel te geven als dat enigszins tégen 'm gebruikt zou kunnen gaan worden. Ik vind Balkenende veel eerlijker wat dat betreft.

Onlangs ook een stuk in de Elsevier dat zowel Bos als Balkenende het niet al te nauw namen met de feiten tijdens het TV-verkiezingsdebat. Eén keer raden wie de grootste veeg uit de pan kreeg, voor het verkondigen van aanwijsbare verdraaide feiten...
Oud 26-11-2006, 20:15   #39 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AM
Realiseren de SP stemmers hier zich dat de SP gewoon dictatoriaal is?
Er staat (bijna) letterlijk in het partijprogramma dat wie niet luisterd gedwongen moet worden, ze staan "één sterke leider" voor. Ze hebben tot slot ook nog gewoon een 'communistenster' in het logo staan. Dat logo is toch een tomaat? ja bekijk dan het 'kroontje' van de tomaat maar eens van dichtbij... :/
En realiseren de Wilders-stemmers zich dan dat hij gewoon racistisch is? Dit komt letterlijk van zijn site: Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar. Te belachelijk voor woorden, hij kijkt niet naar hun situatie maar laat ze gewoon niet toe omdat ze uit een bepaald land komen.
En over die 'ster,' heb je al eens goed naar de snavel van de pvvv-vogel gekeken? Dat lijkt wel een hakenkruis... (nee natuurlijk niet, maar dat was even om te illustreren hoe vergezocht de vergelijking van de sp-tomaat is).
Ik ben zelf 17 en mag helaas nog niet stemmen. Het zou GroenLinks worden. Het afgelopen kabinet heeft alle mileusubsidies afgeschaft en alle plannen voor windmolens en schone energie weggegooid. Doodzonde, want zo zullen ze later veel meer moeten investeren om alle vervuiling weer ongedaan te maken. Ook kan ik me vinden in meer geld in openbaar in openbaar vervoer, in plaats van snelwegen verbreden.
Zenos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2006, 20:30   #40 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet tegen PvdV maar ook niet voor, ik ben echt niet racistisch ofso, maar ik vind een imigratie stop wel redelijk. Nederland is al vol, en dan kunnen we dit er niet extra bij hebben. En ik wil nu niet lullig doen, maar hoe zit het met het terrorisme? Volgens mij komt dat voornamelijk door het geloof in de islam. Het zijn dan natuurlijk wel extreem rechtse die er echt werk van maken, maar toch? De islam komt voornamelijk uit de landen waar onze imigranten vandaan komen.

En nee, dit is echt niet racistisch bedoelt, maar een realistische kijk op wat er nu zoal aan het handje is. Als ik 18 zou zijn geweest, zou ik ook echt niet op PvdV hebben gestemd, eerder GroenLinks.
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2006, 20:53   #41 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Ik ben wel 18 geweest ik heb gestemd op Wilders, zijn standpunten komen het meest overeen met wat ik ook vind! Een immigratiestop vind ik goed! NL is al vol genoeg, hetzelfde vond Pim Fortuyn ook, daarom is ie in Italie begraven
Oud 26-11-2006, 21:22   #42 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Ben ik gelukkig niet de enige die dit denkt, maar dan alsnog, ik had niet op PvdV gestemd, tenzij die nog met een aantal sterke standpunten was gekomen.
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2006, 22:27   #43 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gestemd op CDA.
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2006, 23:11   #44 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koradhil
Ik heb gestemd op CDA.
Me 2...
Oud 27-11-2006, 11:32   #45 (permalink)

Standaard

@Zenos:
Ik heb CDA gestemd maar PVV vind ik ook een goede partij. Erg grappig dat je net zoals de media reageerd dat Wilders racistisch, wat hij niet is. Misschien leuk om te weten maar van alle partijgenoten van Wilders hebben 70% een vrouw/vriendin die _NIET_ Nederlands is. Dus als hij racistisch is zou dat wel een beetje raar zijn vind je niet.

Ik ben niet specifiek tegen de Islam, ik vind het geen goed geloof maar dat is mijn mening. Ik ben tegen al het geloof, ik vind dat het geloof de voedingsbodem is voor haat. Als je gaat kijken naar de wereld hoeveel geweld er wordt veroorzaakt door geloof dan is dat heel erg veel. Ik denk dat de wereld er beter uit zou zien zonder een geloof.

Maar om terugtekomen op Wilders, ik vind dat hij goede punten heeft, jammer dat iedereen alleen maar kijkt naar zijn gedachten over de immigratie. Kijk eens verder dan je neus lang is en voeg je niet tussen de mensen die alleen maar schreeuwen dat hij een rasist is.

Overgens over de verkiezing uitslag ben ik niet heel tevreden mee, ben blij dat het CDA de grootste is maar is vind de SP een 'enge' partij. Tijd zou het leren of Nederland erop vooruit gaat of achteruit.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Treindrama in november Thadeez Area 1337 27 28-11-2005 21:20
Wie ga jij stemmen? Redox Area 1337 6 5-03-2003 15:20
Ga jij morgen stemmen? T-Mug Area 1337 28 22-01-2003 18:27

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.