Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 12-11-2006, 15:41   #16 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Ik mag nog niet stemmen, maar als ik het zou mogen, zou ik het NIET weten :s

Ik denk dat ik zo een zwevende kiezer ben, die op het laatste moment beslist...
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-11-2006, 16:11   #17 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Zo te zien loopt de SP met 2 stemmen aan kop :P
Oud 12-11-2006, 17:13   #18 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juize
Partij voor de Vrijheid krijgt mijn voorkeur.
Helaas zit deze optie niet in de poll. (Is hier een speciale reden voor?)
Het aantal opties wat een poll kan hebben
Oud 12-11-2006, 17:14   #19 (permalink)

Crazysweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
De oplettende CaseJunks weten het al

Carpento stemt SGP :P
Met hem

Nou ik nog...
------------------------
Carpento, I love you!
Crazysweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-11-2006, 18:44   #20 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

GroenLinks of SP
Oud 12-11-2006, 19:53   #21 (permalink)

Standaard

Koradhil, goed idee om dit topic in je naam te zetten, ik had het anders nooit gevonden.

Ik ben nog geen achtien jaar oud, dus mag niet stemmen. Heb mij er daarom ook zeker niet in verdiept. Aangezien mijn beide ouders voor GroenLinks stemmen. (Echter wel allebij verschillende personen). Zou ik waarschijnlijk ook wel daarvoor gaan stemmen omdat ik ook wel van natuur houd en vind dat er meer aandacht naar de natuur (milieu) moet gaan.

Dus, ik stem NIET. Maar als ik stem, dan waarschijnlijk Groenlinks.
Oud 13-11-2006, 10:55   #22 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
Koradhil, goed idee om dit topic in je naam te zetten, ik had het anders nooit gevonden.

Ik ben nog geen achtien jaar oud, dus mag niet stemmen. Heb mij er daarom ook zeker niet in verdiept. Aangezien mijn beide ouders voor GroenLinks stemmen. (Echter wel allebij verschillende personen). Zou ik waarschijnlijk ook wel daarvoor gaan stemmen omdat ik ook wel van natuur houd en vind dat er meer aandacht naar de natuur (milieu) moet gaan.

Dus, ik stem NIET. Maar als ik stem, dan waarschijnlijk Groenlinks.
Precies mijn gedachtegang, we hebben een prima leven hier in Nederland, we kunnen best iets van onze welvaart missen om de natuur wat te helpen. Al zal dat een druppel op de gloeiende plaat zijn zolang Amerika grote schijt blijft hebben aan milieuverdragen etc Maar da's ook weer een reden om niet als een stel hondjes achter Amerika aan te lopen!
Oud 13-11-2006, 18:43   #23 (permalink)

Standaard

Als ik eerlijk moet zijn, vind ik dat er meer gelet moet worden op illigale allochtonen. Verdonk had lijsttrekker moeten worden. Die hanteert de regels zoals het moet. Niet denken dat ik nu direct alle allochtonen het land uit wil! Maar zoals Pim Fortuyn zei: Nederland is vol. Geen wonder dat ie in Italië begraven is
Oud 14-11-2006, 20:24   #24 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Er zijn wel meer politieke partijen maar ja.....
Ik zit heel erg te twijfelen tussen het CDA en Partij voor de Vrijheid.
Dit omdat ik Balkenende graag terugzie als premier en ik _absoluut niet_ wil dat Wouter Bos premier wordt, dus CDA is ook wel een beetje een strategische stem van mij.
Sowieso vind ik een links kabinet totaal geen optie maar ja dat is natuurlijk persoonlijk.

PvdV past wel bij mijn standpunten, niet alles natuurlijk, je kunt het nooit 100% eens zijn met een partij lijkt me...

Als links aan de macht komt kunnen we weer gaan inleveren, gaan de kosten omhoog, vooral in het zorgstelsel. Links is gewoon slecht voor de economie naar als ik het zo lees in de programma's, en laat nou net zijn dat het CDA ons weer er goed bovenop geholpen heeft.
Oud 14-11-2006, 20:43   #25 (permalink)

Standaard

als of JPB extra geld in het laatje brenkt.
de kabinetten JPB hebben een aantal totaal onnodige ( en soms zelf illegale! *) wetten uitgevoerd.

maar ik ben ook nog geen 18 maar ik sou groenlinks of SP stemmen. mijn ouder stemmen groenlinks en ben dus redelijk links op gevoed. waarna je snellen geneigd ben links te stemmen.

* heb afschraffen van het grijs kenteken had alleen mogen gebeuren met een overgang regeling. samen met de fouten van diverse ministers die niet aftraden lijkt het me niet bepaalt voor herhaling vatbaar.
Oud 14-11-2006, 21:07   #26 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Ik wil hier geen hele discussie opstarten (alhoewel een forum wel bedoeld is om te discussieren ). Je kan veel zeggen over Balkenende maar hij heeft wel Nederland de laatste 2 jaar zeker economisch sterker gemaakt.

Wat voor onnodige of illegale wetten hebben ze dan uitgevoerd, wil dat wel graag weten dan.

Kijk de Schipholbrand dat is terecht dat er ministers zijn afgetreden (ik wel even benadrukken dat Donner een ontzettende sukkel is en die ik ook niet graag terug zie op de post minister van justitie).

Waar ik belangrijke punten vind zijn: economische groei, veiligheid (terrorisme), onderwijs, jusitite. De straffen mogen van mij 10 keer zo hoog zijn dat ze nu zijn bijvoorbeeld, het is van de gekken dat als je iemand vermooird maar hoogtens 8 jaar de cel in verdwijnt (en dat is nog hoog!).
Oud 14-11-2006, 21:26   #27 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Ik moet MasterSlave gelijk geven Qua economie betreft. JP Heeft nederland er inderdaad economisch sterker op gemaakt.

Ok groot gelijk in de straffen. Mijn theorie: Als je de straffen 10 keer verhoogd (en daar bedoel ik ook boetes mee)...laat iedereen het wel uit zijn hoofd om nog iets uit te halen...
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-11-2006, 23:02   #28 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterslave
Ik wil hier geen hele discussie opstarten (alhoewel een forum wel bedoeld is om te discussieren ). Je kan veel zeggen over Balkenende maar hij heeft wel Nederland de laatste 2 jaar zeker economisch sterker gemaakt.
Vind ik niet. Balkenende heeft gewoon stinkend geluk gehad omdat de economie uit zijn dip trekt. Er zijn jaren dat het slecht gaat (zie eerdere kabinetten) en er zijn jaren dat het goed gaat. Dat is dit jaar dus het geval. Hij gaat gewoon mee in de positieve golf die hem dus volgens mij veel stemmen gaat opleveren omdat iedereen denkt dat hij in zijn 1tje de economie heeft opgeschroefd.
Maar dat is mijn mening... Ik stem trouwens NIET voor JPB of Wouter Bos. Gewoon omdat ik niet vind dat JPB het verdiend heeft, en WB vertrouw ik voor geen nanometer.
Oud 15-11-2006, 10:20   #29 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me op zich ook wel vinden in het standpunt van Masterslave. Balkenende is misschien niet ideaal, maar dat kan je van geen enkele lijsttrekker zeggen. Imo heeft Balkenende het zeker niet slecht gedaan, maar eigenlijk kan ik er weinig van zeggen omdat zelf gewoon lekker relaxed bij mijn ouders woon die het breed genoeg hebben (we zijn niet super rijk, maar kunnen veel veroorloven).
Laatst had ik met mijn vader een discussie over waarop te stemmen. Ik vertelde dat ik richting PvdA/SP zat te denken, waarbij een van mijn argumenten was dat deze partijen nivellering willen (sterkste schouders dragen de zwaarste lasten). Daar was hij het duidelijk niet mee eens. Zelf werkt hij hard voor zijn geld en als hij dan ziet dat sommige mensen geen fluit uitvreten dan vind hij het terecht dat die mensen minder inkomsten hebben. Mijn vader is docent aan een basisschool. Hij heeft veel te maken met kinderen die totaal geen energie in school willen steken en daardoor verdoemd zijn om uiteindelijk met een minimaal inkomen te zitten. Dit soort mensen heeft hij gewoon geen goede woorden voor en dan vind hij nivellering dus niet terecht.
Dit is dus ook een manier om er tegenaan te kijken, en in deze visie kan ik me ook wel weer vinden. Ik ben er dus nog steeds niet over uit.
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-11-2006, 10:51   #30 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupReme
Ik moet MasterSlave gelijk geven Qua economie betreft. JP Heeft nederland er inderdaad economisch sterker op gemaakt.

Ok groot gelijk in de straffen. Mijn theorie: Als je de straffen 10 keer verhoogd (en daar bedoel ik ook boetes mee)...laat iedereen het wel uit zijn hoofd om nog iets uit te halen...
Daar ben ik het niet mee eens, iedereen heeft wel eens een keer haast (of gewoon zin om door te skeuren met de auto ) en als je dan voor 10 km te hard meteen 200 euro boete aan je kont hebt word je ook niet blij. Of als je een keer heel nodig moet pissen als je midden in de stad loopt, bij wijze van spreken :P
De straffen op zware misdrijven (moord, verkrachting, dat soort ellende) mogen van mij wel flink omhoog, al denk ik dat TBS en in de gaten houden van dergelijke daders meer oplost dan ze gewoon jaren in een kooi stoppen. Daar word je alleen maar gefrustreerd van lijkt mij :P
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Treindrama in november Thadeez Area 1337 27 28-11-2005 21:20
Wie ga jij stemmen? Redox Area 1337 6 5-03-2003 15:20
Ga jij morgen stemmen? T-Mug Area 1337 28 22-01-2003 18:27

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.