Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-04-2003, 03:22   #1 (permalink)

Standaard Innovatie / Originaliteit < > Rip-offs

Ik weet niet of ik de enige ben die zich hier druk over maakt, maar als ik af en toe op sites erg coole dingen zie, dan zijn er ook meteen fabrikanten en shops die dit idee meteen jatten zodat ze er veel geld mee verdienen. Zonder credits, link, email of wat dan ook van de "uitvinder" erbij...

Neem nou bijvoorbeeld XXLcases:

Burning PowerPlugs Red
Nieuw en Superrrr Cool!

Van de tekst die erbij staat krijg je ook meteen kotsneigingen
Citaat:
XXLcases heeft nu weer wat nieuws en unieks, en het moet gezegd worden, het ziet er óntzettend gaaf uit in je case! Namelijk de 'Burning PowerPlugs' Dit zijn 4pins molexstekkers waar het licht uit barst! Ze zijn in het rood en blauw verkrijgbaar.

Wanneer je de Burning PowerPlugs in je case hebt aangebracht visualiseer je bijna letterlijk de 'power' die je HDD's en CDROMdrives wordt ingepompt :-) Een effect dat er zeer hot (bij gebruik van rood) dan wel zeer cool (bij gebruik van blauw) uitziet. Take a look at the pictures, een foto zegt immers vaak meer dan 1000 woorden..!

Het product 'Burning PowerPlugs' bevat twee verlichte molexstekkers en is tevens een Y-splitter.
Waar heb ik dat nou eerder gezien?
Juist ja, onze vriend Metku heeft dit begin maart online gezet op z'n site:
http://www.metku.net/index.html?sect...ight/index_eng

Ondertussen hoor je er als fabrikant ook niet meer bij als je geen CCFL's, LED fans of Fangrills maakt... Allemaal 1 pot nat, een paar uitzonderingen daar gelaten...

Wat vinden jullie nou van dit soort ontwikkelingen?
Oud 21-04-2003, 09:44   #2 (permalink)

Standaard

Wie weet importeren ze het gewoon van een of andere fabrikant, en als webshop hoef je dat dan niet te weten.
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-04-2003, 09:58   #3 (permalink)

Standaard

Wat ik hier van vind? Ik vind dat "onze vriend Metku" het net zo keihard gejat heeft. www.casejunkiez.com kwam namelijk ruim een week eerder eerder met deze mod (zie deze nieuwspost) en daar heeft vriend Metku ook geen melding van gemaakt.
Verder maken fabrikanten dit soort produkten bereikbaar voor iedereen met twee linkerhanden dus als die mensen daar blij van worden en 12 (!) euro voor willen betalen: prima. Verder zeggen ze niet dat zij het als eerste bedacht hebben, ze bieden het gewoon nieuw aan in hun assortiment. Imitatie is een groot compliment, het wordt naar mijn mening pas echt flauw als er patenten geschonden worden en als mensen doen alsof iets hun geweldige idee is terwijl dat niet zo is.

Ik hoop uiteraard wel dat men nieuwe leuke produkten blijft bedenken dus mocht je briljante suggesties hebben, loos ze in dit topic.
Oud 21-04-2003, 10:41   #4 (permalink)

Standaard

Uhm, waar maak je je druk om
Zijn de shops eindelijk eens snel met het aanbieden van nieuwe stuff. Moet er ineens een credits link bij (waarvan je toch nooit te weten zult komen wiens idee het nu eigenlijk was)
En het zijn en blijven shops he. Het gaat er toch om cash te verdienen.
Als bijna iedereen raampjes, CCFL's, LED fans of Fangrills in hun kast willen stoppen dan zou ik als shop daar niet op moeten inspelen?
Marx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-04-2003, 11:22   #5 (permalink)

Standaard

De echt leuke dingen heb ik nog steeds niet kant- en klaar kunnen vinden.
Daarmee bedoel ik HDD VU meters met meer dan 4 LEDs, Stereo Audio VU meters voor in de PC, en misschien ook nog wel een universele printplaat voor een fanbus met potmeters en knoppies die je zelf makkelijk in een bezel kan bouwen. Gelukkig zijn er mensen als Exter die die dingen op speciaal verzoek kunnen maken. Daarmee zijn vele minder handige liefhebbers van MODded cases geholpen.
Oud 21-04-2003, 11:32   #6 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van mening dat de hele economie op deze manier in elkaar zit. Je ziet iets, en je maakt het na, of trekt er je lering uit. en daar ga je dan aan verdienen. zo gaat dat al eeuwen. natuurlijk is het met casemodden maar net begonnen, maar zo gaat dit nu eenmaal. En meestal is het zo ontzettend onduidelijk wie er nou het eerst mee begonnen is, dat het onmogelijk wordt om er credits voor de bedenker bij te zetten.

Ik vind het persoonlijk alleen maar een leuke trend die nu bezig is. Winkels gaan inzien dat er veel interesse is voor casemodding, en die gaan veel producten op de markt brengen. Jammere is wel dat er na een tijdje een soort van basis mod is ontstaan, en je echt een erg originele pik moet zijn om nog goed in de smaak te kunnen vallen. ( Als je het daarvoor doet dan )
Oud 21-04-2003, 13:15   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thadeez
.......en je echt een erg originele pik moet zijn om nog goed in de smaak te kunnen vallen. ( Als je het daarvoor doet dan )
Tuurlijk doen we het daarvoor! Én origineel zijn, én mooie dingen maken. Het enige nadeel is dat je steeds meer zelf moet maken/bedenken om in de smaak te vallen
Oud 21-04-2003, 13:17   #8 (permalink)

Standaard

Dan blijft het tenminste een uitdaging . Anders heette iedereen Bart_Banaan
Oud 21-04-2003, 13:18   #9 (permalink)

Standaard

aan de ene kant is het wel jammer dat veel mod's die ik had eerst erg origineel waren (bijvoorbeeld een window, ccfl's die je op i-net nog nergens vond, gemeshde kabels, en nog wel meer dingen) maar die kun je nu dus bij elke webshop bestellen.
aan de andere kant is het wel zo dat het nu wat bereikbaarder word voor de beginnende casemodder, maar het word inderdaad wel steeds meer een uitdaging om origineel te zijn.
Falcon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-04-2003, 14:04   #10 (permalink)

Standaard

achja, alles wordt gejat.
maar als je iets nieuws bedenkt (als in molexjes in verschillende kleuren, ik zeg maar wat) en het blijkt een gat in de markt te zijn en 1 of andere fabrikant gaat er met de credits EN de euries vandoor, daar wordt je ook niet vrolijk van...

zie ook die beschuitjes van bolletje met een inkeping, hebben ze gejat van een kerel die het eerst aan hun probeerde te verkopen, maar bolletje wilde het niet kopen en hebben het toen maar gejat...

en alles is, volgens de wet, wat jij maakt, van jou. en iemand anders mag dat dan niet zomaar gebruiken (zoiets heb ik gehoort op school, weet het niet helemaal precies meer...)
Oud 21-04-2003, 19:16   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaozz
achja, alles wordt gejat.
maar als je iets nieuws bedenkt (als in molexjes in verschillende kleuren, ik zeg maar wat) en het blijkt een gat in de markt te zijn en 1 of andere fabrikant gaat er met de credits EN de euries vandoor, daar wordt je ook niet vrolijk van...

zie ook die beschuitjes van bolletje met een inkeping, hebben ze gejat van een kerel die het eerst aan hun probeerde te verkopen, maar bolletje wilde het niet kopen en hebben het toen maar gejat...

en alles is, volgens de wet, wat jij maakt, van jou. en iemand anders mag dat dan niet zomaar gebruiken (zoiets heb ik gehoort op school, weet het niet helemaal precies meer...)
alleen als je er patent op aanvraagt mogen anderen het niet zonder toestemming namaken. Als er ergens patent op staat maar jij kan bewijzen dat je het eerder had geld zo'n patent trouwens niet.

Ik vind het aan de ene kant een groot compliment dat er blijkbaar mensen bereid zijn veel geld voor jouw idee neer te leggen.
Aan de andere kant is het wel sneu dat je na een jaar ineens jouw gave mods bij de buurman in zn kant en klare pctje ziet zitten. Maar das natuurlijk weer motivatie om iets nieuws te doen .
bluh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-04-2003, 20:25   #12 (permalink)

Standaard

compliment is wel leuk, maar ik ben vast niet de enige die geld tekort heeft!
al had de eerste met casewindow patent aangevraagt wassie nu biljonair!! net als ccfls, watercooling en etc!
Oud 21-04-2003, 22:31   #13 (permalink)

The_Resetter's schermafbeelding

Standaard

Mod Break: hmmm topic even aan gekeken maar niet echt Casemod dus Move naar 1337
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.