| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Ja mensen jullie lezen dit goed "geloofsovertuiging", persoonlijk ben ik wel nieuwsgierig hoe kerkelijk het hier is bij casejunkies. Dus als jullie zo vriendelijk willen zijn. Is je antwoord Neej: Dan verwacht ik verder ook geen antwoord van je in dit topic wel in de poll. Is je antwoord Jah!!!: Dan zou ik graag willen horen wat je aanhangt. Durf er vooruit te komen. Dah Rulez 1) Geen domme antwoorden geven. Zoals: Jah ik geloof in niks of in mij zelf. 2) Niet spammen, niet offtopic gaan. 3) Ateïsme, Wika, Satanisme, Sektes enzz... horen niet thuis in dit topic. 4) Hou het gezellig.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Ik ben officieel Rooms Katholiek, het hele traject van dopen, communie en vormsel doorlopen. Ook mijn zoon heb ik laten dopen. Ik ben echter geen aktief kerkganger en daarom heb ik toch voor nee gekozen. Ik ben wel van mening dat mijn opvoeding in de RK stijl heeft bijgedragen aan bepaalde opvattingen, maar meer credit wil de RK Kerk ook echt niet geven. Er zijn veel dingen waar ik mij niet mee kan verenigen in het gebeuren dat RK Kerk heet en tevens vindt ik de evolutie theorie aannemelijker dan het scheppingsverhaal. Wat voor mij persoonlijk erg belangrijk is zijn normen, waarden en respect voor elkaar en jezelf. Met respect voor jezelf bedoel ik dat je nooit je eigen principes moet verloochenen. Met respect voor elkaar bedoel ik dat je iemand anders in zijn waarde laat, dus ook als deze een ander geloof aanhangt. Als we dit eens allemaal zouden doen was het een veel mooiere wereld. En welk geloof je ook aanhangt, de essentie hierin is altijd om je naaste lief te hebben en respect te hebben voor elkaar. Helaas zijn er bevolkingsstammen die hun geloof anders uitleggen om oorlogen te ontketenen, en dat is jammer. Voordat hier een discussie gaat ontstaan over moslim terrorisme, wil ik ervoor waarschuwen daar ik dáár dus helemaal niet op doel, maar sommige mensen lezen graag iets anders dan er geschreven wordt. Dus wees gewaarschuwd. Je kunt namelijk de hand ook in eigen boezem steken, of waren we de inquisitie voor het gemak maar even snel vergeten? Dus Lampje gelooft niet op de manier zoals een geloofsgemeenschap dat graag ziet. (Pffft, wat een lap tekst voor het antwoord Nee )
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2004
| Lang niet iedereen weet het van mij, maar hier nog een ja. Ik ben zelf lid van de Gereformeerde Gemeente hier. Wat men in de volksmond dus refo poogt te noemen Ben belijdend lid, dus eerst gedoopt (toen ik nog een heel klein Carpentootje was) en heb dit jaar belijdenis afgelegd waarmee je dus 'echt' lid wordt van de gemeente.Ik ga op zondag ook tweemaal naar de kerk :P En nee, ik ervaar het zelf niet echt als beperking, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik het al 21 jaar gewend ben.
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 25 september 2005 Locatie: Wolvertem, België
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Hmmm ik denk dat ik maar wat uitgebreider antwoord moet geven. Maar Carpento van jou had ik al een tijdje het idee dat je christelijk bent, je moet sommige mensen eens zien kijken als ik vertel dat ik christelijk ben, die koppen WTF JIJ .Ik ben dus Vrije Baptist, rond mijn 10de levensjaar :P gingen we (familie) zondags naar de kerk. Daar voor werd ik en me brotje en zusje iedere zondag gedumpt bij één of andere zondagschool gebeuren. Naja, toen was het kerken in de mode geraakt bij me moeder dus naar de kerk, 7 á 8 jaar later heb ik me laten dopen bij die gemeente en dan word je gratis lid :P . Ook heb ik een taak binnen de gemeente, dit is 1 á 2 maal in de maand het geluid regelen zondags en dan denken we aan de bende opbouwen in de tussen tijd proberen niet bepaalde bandleden uit te schelden, verwaande gasten en dan duik ik achter het mengpaneel, maar tijdens speciale diensten doe ik de lichten veel leuker. En dan afbreken, zaaaaai.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Ben wel gelovig, maar niet echt extreem. Naar de kerk ofzo ga ik niet, vind ik te saai. :P Weet niet eens precies wat ik ben. Een baptist volgens mij, tenminste dat is de gemeente waar we lid van zijn. Misschien moet ik na 4 jaar weer eens naar kerk gaan... misschien wel goed voor m'n geestelijke welzijn. (geen sarcasme hoor! ) |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| FSM hier. De reden dat ik niet geloof is dat ik donders goed weet wie de bijbel en alles wat bij het Christelijk geloof komt kijken, in elkaar gedraaid heeft. En dat waren nou niet bepaald onbevoordeelde personen. Dat neemt overigens niet weg dat ik geen respect heb voor diegenen die wel geloven (het is immers gelóven).
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juli 2006 Locatie: Enschede
| Sorry voor het offtopic maar wou toch even me verhaaltje kwijt. Ik geloof niet, al gelooft mijn moeder wel (welk geloof zou ik niet weten) en ik ben ook wel gedoopt. Al zou ik zelf niet weten welk geloof etc. Ik vond er vroeger al niks aan en ging huilend als een klein kind naar de kerk . Dat is niet veel veranderd al huil ik er nu niet meer om , maar ik hoef ook niet meer naar de kerk. En als ik de reacties hier zo een beetje doorneem begrijp ik er helemaal niks meer van . Hoeveel verschillende soorten geloof zijn er wel niet en wat een gekke termen allemaal.Verder wou ik nog kwijt dat ik het soms maar een grote onzin vind dat geloof (met alle respect voor de mensen die wel geloven), maar als je om 8 uur de tv aan zet en het nieuws volgt wordt je er niet goed van hoeveel oorlog en geweld er allemaal is en vaak om geloof. Terwijl dit in de bijbel allemaal wordt verboden en ze elke dag weer braaf in de moske/kerk zitten. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| Ik ben wel gedoopt , heb wel de communi gedaan, maar heb geen vormsel gedaan :P Ik ga wel paar keer per jaar naar de kerk en denk wel tot er nog iets meer is. Maar ik geloof bv weer niet tot Adam en Eva de eerste mensen waren :P Dus ik ben gwn Christelijk volgens mij ![]()
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |