| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #16 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Ik heb een heel erg streng geloof. Ik geloof namelijk dat ik niks geloof. Ik ben zoals zovelen gedoopt en heb me communie gedaan maar daar blijft het bij. Dat was meer om de feestjes die daaraan vast hingen. In de kerk ben ik wel eens geweest en ben er een hele tijd (een jaar of 2) zogoed als elke zondag heen gegaan. Maar dat was meer omdat mijn vriendin da wilde. Nu heb ik die vriendin nogsteeds en zij gaat nog wel maar ikke niet meer. Mij niet gezien: Elke zondag op je knieen op een houtere bankje zitten. En wat andere mensen hebben met geloof moeten ze helemaal zelf weten. Om het maar netjes te zeggen: ik ben het niet eens met bepaalde geloven en ben ook van mening dat niet elk geloof goed voor je is. Af en toe kan ik me ook flink keren tegen bepaalde geloven maar dat eventjes terzijde. Iedereen gelooft wat hij wil en dat moet zo blijven. Ik blijf geloven dat ik niks geloof
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Wat is baptist: Baptisten geloven in het evangelie van Jezus Christis. Ik begrijp niet waarom mensen allemaal zo "nega" zijn ingesteld naar geloof. Op je knieën voor een houten bank, dat hoort bij het katholiek zijn en miss wat andere. En het op je knieën gaan is een uiting van respect naar God. En zow zijn er zoveel andere dingen, dus dan kan ik wel even doorgaan, en met veel dingen ben ik het ook niet eens of denk ik het zal wel. Waar het opneer komt is dat je voor je zelf gelooft in Jezus en niet voor de kerk, anders stond er wel in de bijbel als jij naar die kerk gaat dan zul jij je zo gedragen. Geloof met heel je hart, ziel en verstand in Jezus. En al die kerk regeltjes en manieren van doen is bedacht en gegroeid door de generaties heen. Wat ik heb verteld zal hier niet kloppen of compleet zijn, maar ik bespaar jullie een berg met leesvoer.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Begrijp me goed RA-ART, Ik ben niet nega over geloofsuitingen. Ik doe er zelf echter niet aan mee. Ik ben veel te nuchter om te geloven in een god of in een hier namaals. Ik ben van mening dat iedereen moet kiezen wat hij wil maar ik kies ervoor om er niet voor te kiezen. En jah ik heb gezecht dat ik bepaalde geloven niet helemaal moet enzo maar dat is meer omdat ik nogal redelijk nationalistich ingesteld ben. Bij mij staat nederlander zijn voorop. Dit wil niet zeggen dat als je bijvoorbeeld turk of belg bent ofzo dat ik je niet mag of dat ik je iets doe. Nee dat is niet zo. En iedereen die een ander geloof heeft als mij zal ik ook in zijn waarde laten. Doe ik dat niet dan discrimineer ik. En dat doe ik dus niet. Ik heb mijn eigen meningen en mijn eigen geloof zullen we maar zeggen dan.
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 juni 2006 Locatie: kliko weg 21
| Ik heb geen geloof (behalve ik zelf ) maar toch vind ik het raar als er van die johovagetuigen aan de deur komen, ik ga toch ook nog aan hun deur kloppen of ze van hun geloof af wilen stappen?
__________________ intresses: WTF het zelfde als iedereen hier op het forum!!!! |
| | |
| | #24 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 september 2006
| Ik ben een Christen, Ik zit bij een Gereformeerd vrijgemaakte kerk en ik ga 2 keer op een zondag naar de kerk.\ Ik heb s'middags wel wat meer moeite om mijn ogen op te houden, maar kben er altijd wel
__________________ Addicted to Casemodding |
| | |
| | #25 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Hey! Interessant topic ![]() Ik ben van huis uit Protestants-Christelijk (en ben dus als baby gedoopt), maar ga vrijwel nooit naar de P-Chr kerk. Echter ben ik via mn beste kameraad terecht gekomen bij de Hengelose afdeling van de Nederlandse Baptisten Jeugd Beweging (klinkt dramatisch, is het niet). Dit is een clubje van rond de 20 jongeren van 15 tot 20 jaar en we komen elke zondagavond bijeen bij de Baptisten kerk (apart zaaltje). Ik zit inmiddels anderhalf jaar ofzo bij die club en ben nu zelfs sinds een aantal maanden bestuurslid en zodoende ook penningmeester. Behalve zondagavond kom ik verder vrijwel nooit in de kerk. Of ik nou geloof of niet ben ik niet over uit. Ik ben tamelijk wetenschappelijk aangelegd dus ben wel kritisch, maar aan de andere kant heeft geloven ook wel weer wat. Eigenlijk ga ik meer naar die club voor de gezelligheid. |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2004 Locatie: In een huis
| Mijn reactie: Ik ben van huis uit christelijk gereformeerd opgevoed. Voordat ik naar een stad verhuisde (was toen 7), gingen we elke zondag naar de kerk. Voor onze familie was dit meer een verplichting, aangezien als je er niet was, het hele dorp het over je had. Ook ben ik als klein kind gedoopd, evenals mijn broer en de rest van de familie. Sinds we in de stad wonen, bezoeken wij nooit een kerk meer. Wel bidden mijn ouders voor de warme maaltijd. Ikzelf heb verder niets met het geloof, en beschouw mezelf dus ook niet als gelovige. Ik zal geen mensen mijden die gelovig zijn, of zelfs een ander geloof hebben. (Mijn vriendin is gelovig en heb een oom die moslim is) Iedereen mag hier zijn eigen keuze in maken. Tot zo ver mijn mening hierover (voor zover die gewaardeerd wordt :P ).
__________________ Hier is de ruime voor doelloos geblaat... |
| | |
| | #27 (permalink) | |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Citaat:
| |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Schijnbaar hoor ik dan bij het NPRK volk. Naja, ik heb er niets mee eigenlijk...
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #29 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Ook NRPK Maar ik geloof wel in god. Met god bedoel ik wel iets groter dan onszelf mensen, en niet een oude man met een witte baard en een witte toga :P Die wraakt gaat nemen omdat je niet in hem gelooft! Wat ik wel niet goed vindt is van wat de paus overlaatst heeft gezegd!!! Wat hij heeft gedaan is niet goed te praten, maar hij heeft het gedaan waarschijnlijk om een soort religeuse oorlog te ontketenen met de moslims op de wereld en het vingertje er na toe wijzen dat het allemaal hun schuld is wat er is gebeurt omdat er 1 of 2 op de zovele moslims eens zot wordt omdat denkt dat hij Hercules is en zo het westen terug schopt naar de middeleeuwen. Wat hij beter zou moeten zeggen is iets over de geschiedenis van de RK. Oooo wat waren de Middeleeuwen zo gezellig!!! Veilig dat je was! Was je jood dan was je dood, moslim dan was je ook dood, dokter nog erger!! Dood!, enz ook nog eens dood! Gewoonweg omdat je iets meer wist dan zei zelf en zo je in een heks veranderden! Heeft er iemand al Black Adder S1 aflevering 3 ofzo met de heksenspeurder gezien? Het zal waarschijnlijk ook zoiets geweest zijn ( ik weet wel het is een film!) Kortweg ik geloof! Maar op mijn eigen manier die ik goed vindt! Ik denk dat er wel een paar mensen hetzelfde denken?
__________________ Citaat:
| |
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 augustus 2005 Locatie: Gent
| Amen :P
__________________ Citaat:
| |
| | |