Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 26-08-2006, 13:29   #16 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Kan je eens navragen wat voor CPU dit is?! Ik heb een hoop vreemde hardware gezien, maar dit slaat echt alles!
Oud 26-08-2006, 15:32   #17 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Maarja, als die complete cpu niet sneller is dan een 550MHz dan geef mij maar mijn dual core
Voor het jaar 1985 is het heel wat hoor.

@ Demoniac: De mainframe is een IBM 3090, de cpu/heatsink is een IBM 3090 TCM.
IBM 3090 TCM:

Bovendien werkten deze cpu's niet met 4 samen zoals ik zei, ik overdreef een beetje, ze werken met 9 samen. :P

En dat hele mainframe gebeuren is een IBM 3090. Zoek dus maar lekker in google, ga ik ook nog even doen. Ze hadden daar in zo'n mainframe centum allerlei grote kasten. Zelfs voor bijvoorbeeld de waterkoeling hadden ze zo'n grote mainframe kast nodig. Voor de voeding ook, doordat de voeding veeeel te groot zou zijn als het moest werken op de (nederlandse) 50Hz, hebben ze alle voedingen op 400Hz laten werken. Hierdoor konden de voedingen kleiner worden, ze hadden echter wel nog een generator voor die 400Hz nodig. Al met al, was het toch kleiner dan als ze een voeding van 50Hz zouden hebben.

Het mainframe gebeuren:

Hier zie je alle verschillende kasten met onder andere: de Waterkoeling, de voeding, de generator voor 400Hz, de Processoren, de harde schijven, etcetera...

Info van IBM (van hun site):
__________________________________________________ _________
Announced February 12, 1985 and withdrawn May 5, 1989.

The following is the text of an IBM Information Systems Group press fact sheet distributed on February 12, 1985.

The central electronic complexes of the IBM 3090 model 200 and model 400 processors announced today consist of the following new components:

The processing unit, with two central processors in the model 200 and four central processors in the model 400. The processors in each model can share main storage and channels.
Sixty-four megabytes of central storage, which are standard on the model 200; 128MB of central storage are standard on the model 400.
Thirty-two channels, which are standard on the model 200; 64 are standard on the model 400.
The IBM 3092 processor controller, which has two processors to monitor and control the processor complex and to provide maintenance support. An upgrade to the 3092 is required when upgrading to the 3090 model 400.
The IBM 3180 model 145 display station, which attaches to the 3092. A minimum of two display stations are required for the model 200 and three for the model 400 to provide the operator and service personnel with access to the processor complex.
The IBM 3097 power and coolant distribution unit. Two are required for the model 400.
The IBM 3089 model 3 power unit or an equivalent source of 400 hertz power. Two power units are required for use with the model 200 and four with the model 400.
The IBM 3864 model 2 modem or equivalent with automatic calling unit. One modem is required for the model 200, and two for the model 400 to take advantage of remote service capabilities.

In addition, the 3092 processor controller requires two IBM 3370 model A2 direct access storage devices with string switches or equivalent. The 3092 requires access to a customer-supplied 3420 model 4, 6 or 8 tape drive or equivalent.
__________________________________________________ _________

De site van IBM waar ik het vandaan heb, FOTOS, VIDEOS, & MEER!:
http://www-03.ibm.com/ibm/history/ex...me_PP3090.html

EDIT: Na wat zoeken op IBM site; Doorsnee foto van de cpu met heatsink/waterblok:

Hier te vinden... (pagina 3 staat de fot
http://www-03.ibm.com/ibm/history/ex...ame_intro.html

Foto van de HDD komt nog...
Oud 26-08-2006, 15:52   #18 (permalink)

Standaard

Na zovaak editten, post ik maar een nieuwe.

Op de doorsnee foto hierboven zie je de (vaak genoemde) buisjes, die op de chips drukken ook beter. Je ziet tussen het buisje en de heatsink ook een gat, daar zit dus het helium oid, in dat goed thermish geleid, en toch kracht op de buisjes uitoefend, zodat deze (goed) tegen de chips wordt gedrukt (Niet zo hard, dat de chips breken! Daarom zit er dus dat helium in! En niet alles van massief aluminium)

EDIT: Renamed topic naar: IBM 3090 Mainframe

@ Jeroenotje: Mooie server casemod:P hahaa!
Oud 1-09-2006, 18:13   #19 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
Na zovaak editten, post ik maar een nieuwe.

Op de doorsnee foto hierboven zie je de (vaak genoemde) buisjes, die op de chips drukken ook beter. Je ziet tussen het buisje en de heatsink ook een gat, daar zit dus het helium oid, in dat goed thermish geleid, en toch kracht op de buisjes uitoefend, zodat deze (goed) tegen de chips wordt gedrukt (Niet zo hard, dat de chips breken! Daarom zit er dus dat helium in! En niet alles van massief aluminium)

EDIT: Renamed topic naar: IBM 3090 Mainframe

@ Jeroenotje: Mooie server casemod:P hahaa!
OMG, die IBM machines zijn huuge ! Leuke dure speeltjes, helium, yeah. Ach, 't is allemaal leuk voor op je nachtkastje .
Oud 1-09-2006, 18:41   #20 (permalink)

Standaard

voor op je nacht kastje? je kan er een heel nacht kastje van maken
Oud 1-09-2006, 19:22   #21 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t1mmy
voor op je nacht kastje? je kan er een heel nacht kastje van maken
Ja, er op . Hoewel er een nachtkastje van maken een goed idee voor een casemod is (errug orgineel ). Alleen wordt slapen met oordopjes dan een must, lol.
Oud 1-09-2006, 19:31   #22 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Dan zou ik mijn nachtkastje toch eens flink verstevigen als ik zo'n ding erop zou zetten :P
Oud 1-09-2006, 20:06   #23 (permalink)

Standaard

Als ik dat ding op mijn nachtkastje wil zetten, past dat nie eens, dan staat hij tegen het plafond denk ik :P
loekkie112 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-09-2006, 15:39   #24 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loekkie112
Als ik dat ding op mijn nachtkastje wil zetten, past dat nie eens, dan staat hij tegen het plafond denk ik :P
Ik denk ook niet dat het past :P Zo'n kast is groter dan mij, dus hij zal zo'n 2 meter hoge kast zijn
Oud 10-09-2006, 12:33   #25 (permalink)

Standaard

Gewoon op je nachtkastje zetten .
Oud 10-09-2006, 19:43   #26 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk. Ff een stuk plafond uit je slaapkamer slaan en ga je gang!! :P
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.