Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 15-08-2006, 19:38   #1 (permalink)

Standaard Softair gun

Hallo,
Ik woon in nederland enzeuw en er zijn veel belgen hier.
Ik zoek winkels in Antwerpen OF in brussel (of daar in de buurt) die softair guns verkopen. En belgen die zich afvragen waarom ik het in Nederland koop, omdat het in nederland illegaal is, zoals meerdere producten die in belgie legaal zijn

Kent iemand goede zaken (met een website svp)

Groetjes,
Yannick
Pawiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2006, 20:11   #2 (permalink)

Standaard

Pfff.... stap in een willekeurige Belgische souvenirzaak binnen en je hebt raak.
Oud 15-08-2006, 20:26   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
De logica van je verhaal is wel erg ver zoek!
Ja inderdaad moest even goed lezen, maar hij wil dus winkels in België waar softgun's tekoop zijn, omdat ze hier in Nederland illigaal zijn.

Waar ga je hem voor gebruiken ?
tukkerpride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-08-2006, 20:33   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tukkerpride
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
De logica van je verhaal is wel erg ver zoek!
Ja inderdaad moest even goed lezen, maar hij wil dus winkels in België waar softgun's tekoop zijn, omdat ze hier in Nederland illigaal zijn.

Waar ga je hem voor gebruiken ?
Een plane kapen, nee grapje :P Er zijn vaak muizen hier die wil ik een lesje leren en die duiven ook.

@ dat verhaal hier is een duidelijke:

Ik zoek winkels in belgie waar ze soft air guns verkopen, ergens in Brussel of Antwerpen.
Oud 15-08-2006, 20:35   #5 (permalink)

Standaard

Heb ik ook nog gezocht.
Zijn altijd te koop op de kermis bij het schietkraam.
Of veel aan de kust, maar dat is natuurlijk Brussel of Antwerpen niet.
Oud 15-08-2006, 20:35   #6 (permalink)

Standaard

Ah zo, ja leuk . Maar denk je niet dat een alarmpistool (vuurwerk pistool / patronen pistool) een leuker effect heeft .
Oud 15-08-2006, 21:21   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tukkerpride
Ah zo, ja leuk . Maar denk je niet dat een alarmpistool (vuurwerk pistool / patronen pistool) een leuker effect heeft .
Dat wel, maar ik heb toch liever een bb pistool. Op internet heb ik ook al gezocht maar ik kan niet in antwerpen vinden of in brussel.
Oud 16-08-2006, 15:37   #8 (permalink)

Standaard

Een tijdje terug kocht ik in Warschaw (Polen) ook een soort Softairgun. Mooi ding eigenlijk! BB gun, zo heet 'ie! Met zo'n laser erop die snachts iets van 100 (!) meter ver komt. En nog een bakje met iets van 300 oranje ronde plastic kogeltjes. Al met al minder dan 5 euro.

Ik heb hem een tijdje terug mooi buiten aan tafel kunnen gebruiken... Al die vliegen... gewoon met je pistool erbij, en trekker overhalen... dan vind je die vlieg nooit meer terug (op soms een rode bloed spetter na... JA ROOD JA! Ik was ook verbaast!) :P

EDIT: Het is een scale 1/1 van een: BENILLI ARMI S.P.A P.298 en hij is gemaakt door: GYMA of staat er nou CYMA? Nou ja, zoiets tenminste (onduidelijk lettertype)

Mooi ding wel! Maarja, je mag weer niet op mensen schieten... of je moet allemaal een helm op en hopen dat het niet hard aankomt! Zou best leuk zijn! (had ik nou maar meer gekocht!)
Oud 16-08-2006, 16:01   #9 (permalink)

Standaard

Ik vraag me af of jullie je wel hebben afgevraagd waarom het illigaal hier is?
Merroc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2006, 16:17   #10 (permalink)

Standaard

Omdat Nederland veelste streng is?
loekkie112 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2006, 16:29   #11 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Die dingen zijn illegaal omdat het replica's van bestaande wapens zijn en je ze dus zou kunnen misbruiken om er bijvoorbeeld een overval mee te plegen. Paintball-geweren schieten meestal harder dan BB-guns en die mag je in Nederland wel gewoon hebben omdat ze er niet gevaarlijk uitzien :P
Als je muizen en duiven wil schieten kan je beter een lucht-/gas-pistool kopen. De meeste dumpshops verkopen dat spul gewoon, is gewoon legaal in Nederland zonder vergunningen ofzo. Met een BB-gun ga je heel weinig bereiken tegen ongedierte, die pistolen schieten sowieso niet nauwkeurig. Een vriend van mij heeft een pistool met CO2-patronen en een scope er op, daarmee kan je op 8 meter een spin uit zijn web schieten
Uit betrouwbare bron heb ik overigens vernomen dat je BB-guns ook heel eenvoudig via Ebay Duitsland kan bestellen
Oud 16-08-2006, 16:29   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af of jullie je wel hebben afgevraagd waarom het illigaal hier is?
Omdat in Nederland geldt:

Sex + Drugs + Rock 'n Roll + BB guns & stuff = Problemen

Ze hadden nooit die drugs moeten toestaan!
Oud 16-08-2006, 17:13   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Die dingen zijn illegaal omdat het replica's van bestaande wapens zijn en je ze dus zou kunnen misbruiken om er bijvoorbeeld een overval mee te plegen. Paintball-geweren schieten meestal harder dan BB-guns en die mag je in Nederland wel gewoon hebben omdat ze er niet gevaarlijk uitzien :P
Als je muizen en duiven wil schieten kan je beter een lucht-/gas-pistool kopen. De meeste dumpshops verkopen dat spul gewoon, is gewoon legaal in Nederland zonder vergunningen ofzo. Met een BB-gun ga je heel weinig bereiken tegen ongedierte, die pistolen schieten sowieso niet nauwkeurig. Een vriend van mij heeft een pistool met CO2-patronen en een scope er op, daarmee kan je op 8 meter een spin uit zijn web schieten
Uit betrouwbare bron heb ik overigens vernomen dat je BB-guns ook heel eenvoudig via Ebay Duitsland kan bestellen
Als je het via Duitsland besteld is het beter om het persoonlijk op te halen. Want de douane kan het alsnog bekijken (pakketje oid)
@ mr. ozio
Is dat een geweer of een pistool?
Oud 16-08-2006, 17:29   #14 (permalink)

Standaard

Wat ik me nu afvraag is dat als je de gun zodanig 'casemod' dat ie niet echt meer op een echt geweer lijkt (leuk kleurtje, wat speelgoed erop lijmen, andere vuurmond/loop) of het dan nog steeds illigaal is. Want het is inderdaad zo dat het grootste probleem is dat het teveel op een echt geweer lijkt.
Merroc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-08-2006, 18:06   #15 (permalink)

Standaard

Sterker nog met een paar kleine aanpassingen kan hij gewoon gebruikt worden als echte gun, weet niet precies hoe maar je moet het een en ander uitboren. Nu heb ik het dan over een vuurwerk pistool (voor patronen) die iedereen wel kent neem ik aan.
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.