| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 maart 2003 Locatie: Dieren
| Ik was lekker bezig op ons forum, zie ik dat mijn net geposste post 3 uur geleden is gepost. Ok, de eerste (mijn eigen) fout: ik had GMT -1 ipv GMT +1. Maar na dat probleem opgelost te hebben zag ik nog steeds dat de tijd 1 uur verkeerd stond. Ik dacht al dat het weer een Zomer winter tijd gedoe zou zijn. Nu vroeg ik me af: Moeten we Zomertijd afschaffen????Ik vind in ieder geval van wel. Ook omdat het piek en dal tarief van de strooom volgens mij niet mee gaat, en de horloges waarvan je de handleiding hebt kun je de tijd niet meer anders krijgen. (Ik heb al van alles geprobeerd, maar het zijn echt klote horloges.)
__________________ As 't net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| t had iet smet energie besparen te maken las ik het goed heb. In de zomer blijft het langer licht, dus hoeven de lampen pas later aan. Toch? Iig, ik vind het altijd een geniaal excuus om te laat te op school komen ![]()
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Hmmm, 'k kan je hier een heel ingewikkeld verhaal over vertellen, maar kortweg gezegd. De menselijke telling komt niet uit met uren, daarom hebben we eens in de 4 jaar ook een schrikkel... Anders komt de telling niet uit...
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| ??? wat heeft dat met zomertijd te maken?
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: zelzate, belgica
| Citaat:
__________________ pcatom.be | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Nu steek je 's avonds later de lichten aan, daardoor bespaar je energie. Als je bv. om 12 uur gaat slapen, heb je alleen licht nodig van 21:30 tot 00:00uur, dus 2,5uur stroom gebruik van lichten. Anders zou je het licht al om 20:30 aandoen, dus gebruik je 3,5 uur stroom voor licht. Zo heb je optimaal rendement van de zon. 's winters heb je zulke korte dagen dat je toch al vroeg het licht aan doet, vandaar wintertijd, dan heb je 's morgen & 's avond licht aan.
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Amsterdam
| Citaat:
__________________ 31173-1 | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Waaróóóóóóó'm ??? Omdat mama.... Geschiedenis (zomer)tijdregelingen In Nederland is de zomertijd in 1977, vanwege deoliecrisis, opnieuw ingevoerd; ook van 1916 tot 1945 was de zomertijd van kracht. Uitvinder is de Londense aannemer William Willett, die in 1907 op een pamflet schreef: "Gedurende de helft van het jaar schijnt de zon al een paar uur als wij nog liggen te slapen en gaat ze al onder als we thuiskomen van ons werk. Waarom zetten we de klok in die periode niet vooruit?" Volgens zijn becijferingen zou de natie tweeëneenhalfmiljoen elektriciteitskosten kunnen besparen. Zijn ideeën werden eerst belachelijk gemaakt maar twee jaar na het uitbreken van de eerste Wereldoorlog werd de zomertijd in de hele wereld geruisloos ingevoerd als besparende maatregel. Waaróóóóóóó'm ??? Omdat mama.... Tot begin de 20e eeuw had nagenoeg elke plaats in ons land zijn eigen tijd, omdat voor de tijdbepaling werd uitgegaan van de hoogste stand van de zon. Omdat de zon in het oosten opkomt en in het westen ondergaat werd de hoogste zonnestand in het oosten van ons land een kwartier eerder bereikt dan in het westen van het land. Waaróóóóóóó'm ??? Omdat mama.... De komst van de spoorwegen maakte invoering van een landelijke standaardtijd noodzakelijk. Van 1909 tot 1940 kende Nederland de "Amsterdamse tijd", die 20 minuten voorliep op de Europese tijd. Overgang naar de huidige Middeneuropese Tijd vond plaats op 16 mei 1940: op bevel van de Duitse bezetters werd de klok toen één uur en 40 minuten vooruit gezet. Die zomertijd duurde ook gedurende de winters van 1941 en 1942. Pas in november 1942 werd de klok weer één uur teruggezet. In de jaren 1943-1945 gold alleen 's zomers de zomertijd, maar in 1946 werd deze voor een periode van dertig jaar geheel afgeschaft. Voor de tijdrekening die we nu kennen is de aarde verdeeld in 24 zones, waarin een standaardtijd geldt. Als maatstaf (universele tijd) wordt de tijd van Greenwich in Engeland genomen. Nederland en het grootste deel van Europa liggen in de zone ten oosten daarvan, waarin het een uur later is dan in Greenwich, de Middeneuropese Tijd. Waaróóóóóóó'm ??? Omdat mama.... Tot ongeveer 1900 las men de tijd af aan de stand van de zon. Men sprak af dat het 12 uur was als de zon de hoogste stand bereikte. Omdat de zon in het oosten opkomt en in het westen ondergaat, wordt de hoogste zonnestand in Nederland in het oosten een kwartier eerder bereikt dan in het westen. Bijna iedere stad had toen haar eigen tijd. Nu wordt de hoogste zonnestand bereikt rond 12.40 in de winter en rond 13.40 in de zomer. Dit is een gevolg van een aantal afspraken die landen gemaakt hebben. De belangrijkste afspraken zijn het indelen van de wereld in tijdzones en instellen van zomertijd en wintertijd. Waaróóóóóóó'm ??? Omdat mama.... Bij de overgang naar de wintertijd schuift de daglichtperiode een uur op waardoor het 's ochtends eerder licht en 's avonds eerder donker wordt. Het weer stoort zich uiteraard niet aan de verandering van de tijd, zodat ook de gemiddelde dagelijkse gang van de weersverschijnselen een uur naar voren schuift. In Nederland is het onderscheid tussen zomer- en wintertijd in 1977 opnieuw ingevoerd; ook van 1916 tot 1945 was de zomertijd van kracht. Waaróóóóóóó'm ??? Omdat mama.... Bij de overgang naar de wintertijd schuift de daglichtperiode een uur op waardoor het 's ochtends eerder licht en 's avonds eerder donker wordt. Het weer stoort zich uiteraard niet aan de verandering van de tijd, zodat ook de gemiddelde dagelijkse gang van de weersverschijnselen een uur naar voren schuift. In Nederland is het onderscheid tussen zomer- en wintertijd in 1977 opnieuw ingevoerd; ook van 1916 tot 1945 was de zomertijd van kracht. Waaróóóóóóó'm ??? Omdat mama.... Voor de tijdrekening die we nu kennen is de aarde verdeeld in 24 tijdzones, waarin een standaardtijd geldt. Als maatstaf (universele tijd) wordt de tijd van Greenwich in Engeland genomen. Nederland en het grootste deel van Europa liggen in de zone ten oosten daarvan, waarin het een uur later is dan in Greenwich, de Middeneuropese Tijd. In de perioden van de zomertijd bedraagt dat verschil met de Greenwich-tijd twee uur. Waaróóóóóóó'm ??? Omdat mama.... Uit Onderzoek van de Europese Commissie blijkt dat de zomertijd meer voordelen dan nadelen oplevert en vooral de horeca spint er garen bij. In Nederland is 91% van de ondervraagden voorstander van de zomertijd. Op weerkundig en verkeersgebied is een nadeel dat er in de ochtendspits vaker mist voor komt. Oooooh, zeg dat dan ![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| DUDE !!!! hehe duidelijk nu he ![]()
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: IJsselstein
| Citaat:
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Waarom een betere NB? | _PhanToM_ | Hardware Junkies | 8 | 4-08-2007 18:22 |
| waarom allemaal? | jasper.vdl | Cooling & OC Junkies | 1 | 28-02-2006 23:31 |