Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 12-03-2006, 16:14   #1 (permalink)
Administrator

Standaard wat versta je onder casemodden?

Ik ben benieuwd wat jullie verstaan onder casemodden?
Mijn eigen pc is inmiddels ook verbouwt maar een groepje mensen zegt dat het geen casemodden is. :/
Ik heb mijn standaard pb systeempje voorzien van een andere kast met de nodige dingen zoals led-fans en ccfl, ook heb ik een andere cpu koeler en fan controller er in gebouwd. De meeste kabels heb ik ook gesleeved en weg gewerkt.
De naam casemodden betekent letterlijk kast modificeren, maar ik heb niks aan mijn kast gemodificeerd. ik heb alleen een nieuwe kast gekocht die al pre modded was.
Daarom wil ik graag weten wat jullie onder casemodden verstaan.
Mijn nieuwe systeem:| Intel E8500 @3.16GHz | Asus Rampage Formula |Asus EAH4870 512MB ddr5 | 4GB Corsair Dominator DDR2 1066 |Coolermaster Silent Pro M 700 watt | Coolermaster Cosmos S |1x Samsung 640gb 1x Samsung 500gb 1x Seagate 80gb
Mijn oude systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus n6200 | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2006, 18:08   #2 (permalink)

Standaard

Volgens mij is casemodden je kast zo veranderen dat niemand anders het onwetend hetzelfde zal doen.
Dat betekend dus dat je een unieke kast hebt.
Natuurlijk is ook een premod een mod, maar daar zijn er dus honderden, zoniet duizenden van.
En dan is de kast dus niet meer uniek
nixjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2006, 18:48   #3 (permalink)

Standaard

Deze vragen roepen altijd discussies op. Iedereen heeft zijn eigen visie hierop. Wat voor de ene persoon een hele klus is om in elkaar te zetten en waar hji of zij dan ook apetrots op is kan voor iemand anders te simpel zijn. Mijn mening is dat het belangrijkste is dat je geniet van je hobby en hierin plezier beleeft. Respecteer mensen die pas beginnen dat ze kiezen voor een geweldige hobby en stimuleer dit. De oude rotten hebben hun strepen verdiend, maar nieuw bloed betekend nieuwe ideeën en creaties.
Oud 12-03-2006, 20:17   #4 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Casemodden is het aanpassen van je kast. Of je dat nou doet door een ledfan te kopen of door 30 kilo aluminium te verbouwen tot een flitspaal met een moederbord er in.. het is net hoeveel tijd en geld je er in wil/kan steken. Natuurlijk vinden mensen een compleet zelfgebouwde kast meestal mooier dan een premod, omdat het uniek is en er veel werk in zit. Maar uiteindelijk gaat het er om wat je zelf mooi vindt, als je het doet om wat anderen vinden dan ben je denk ik verkeerd bezig. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het niet heel fijn is als andere mensen je complimenten geven over je creatie
Persoonlijk vind ik vooral de afwerking van een kast belangrijk, ik zie liever 100 perfect afgewerkte Lian Li's met een radiator bovenin en gestealthe drivebays dan een zelfbouw kast die super scheef in elkaar geschroefd is..
Oud 12-03-2006, 20:23   #5 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het zo:
-premodden, frutseltjes erin gooien tot zagen window
-casemodden, zagen window tot oneindig groots
-casebuilding, totaal andere aftakking, noem ik dan ook geen casemodden meer want je mod niets. Je bouwt iets.

Daarbij kan je nog denken aan tussen maten zoals het gebruiken van een frame van een kast maar moederbord plaat en drivebays evt. front zelf bouwen. Zit je tussen casemodden en casebuilding in.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-03-2006, 21:50   #6 (permalink)

Standaard

Ik vind casemodden nog het beste omschreven worden door 'creatief omgaan met je pc'. De term casemodden houdt namelijk allang niet meer alleen het aanpassen van je kast in, maar ook van randapparatuur en in mij ogen ook zelfbouw.
Bij premodden gebruik je een eigen samenstelling van componenten, wat net zoals het zagen van een window een uiting is van je creativiteit. Wat Blackcrown al aangeeft, is het nauwelijks mogelijk is een scheiding te maken tussen casemodding en casebuilding. Daarom vat ik onder casemodden zo'n beetje alles wat beschreven kan worden als 'creatief omgaan met je pc'.

De verdere onderverdelingen laat ik dan wel aan de puristen over .
Oud 14-03-2006, 22:44   #7 (permalink)

Standaard

Casemodden betekent voor mij eigenlijk alles wat je aan je PC (of in mijn geval; console) kan veranderen. Van een grotere fan inbouwen tot aan een complete kast ontwerpen en uitvoeren. Het gaat er mij voornamelijk om dat je de PC/console compleet uniek maakt. Natuurlijk is alle aandacht op een lan-party leuk, maar uiteindelijk beleef ik meer lol aan het daadwerkelijk creatief bezig zijn en zie ik de extra aandacht als een leuk extraatje.
StealthViper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2006, 14:29   #8 (permalink)

Standaard

casemodden is je kast (pc) uniek maken
Oud 16-04-2006, 14:55   #9 (permalink)

Standaard

Ok dus als ik een krasje op mijn kast aan het zetten ben, ben ik aan het casemodden ?
Xghost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2006, 16:21   #10 (permalink)

Standaard

Een unieke kast houdt in dat hij moeilijk tot niet na te maken is omdat hij echt origineel is.
Een krasje op je kast zette is niet origineel, je kan het makkelijk namaken en het is dus geen casemod.

Ik zie zelf het casemodden niet als het kopen van een premod-kast en dan dan een paar ledfans en ccfl's in te bouwen, je moet altijd een persoonlijke en originele touch aan je case geven, iets waar je toch zelf wat hebt over moeten brainstormen.
Zo vinden sommige mensen sommige casemods mooi en speciaal omdat er opvallende, dure hardware inzit, terwijl er maar weinig originele dingen aan de kast zijn gemodificeerd. Dit vind ik dus geen casemod, omdat de casemod hier afhankelijk is van de hardware en niet van de case zelf.

Maar dat is mijn visie erop :P

Greetzz
hybrid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2006, 16:26   #11 (permalink)
Administrator

Standaard

Iedereen zal er wel anders over denken en daar hou ik ze niet in tegen.
Maar het is toch ben leuk om zo eens te lezen wat andere mensen er van vinden
Mijn nieuwe systeem:| Intel E8500 @3.16GHz | Asus Rampage Formula |Asus EAH4870 512MB ddr5 | 4GB Corsair Dominator DDR2 1066 |Coolermaster Silent Pro M 700 watt | Coolermaster Cosmos S |1x Samsung 640gb 1x Samsung 500gb 1x Seagate 80gb
Mijn oude systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus n6200 | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-04-2006, 16:51   #12 (permalink)

Standaard

Onder het casemodden versta ik niet zo veel, meestal sta ik dan wel te dremelen ofzo...
Mijn ma moet meestal 2 keer roepen.
Oud 16-04-2006, 18:25   #13 (permalink)

Standaard

Lol
hybrid is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Casemodden met PCM Tress Area 1337 23 30-10-2005 11:45
ben nieuwe met casemodden en heb 2 vragen:) Nightdemon Area 1337 1 28-04-2004 20:36
Het ''Hoe brengen we Casemodden onder de aandacht'' Topic mark10123 Area 1337 22 31-12-2003 02:34
Het hoe ben jij begonnen met casemodden/overclocken topic Ice T Area 1337 31 11-10-2003 15:45
Casemodden???? Neeej KaasModden The_Resetter Area 1337 122 1-09-2003 19:13

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.