Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-02-2006, 13:01   #1 (permalink)

Standaard Het 'Gaat de wereld naar de klote' topic

Gezien alle commotie rond de Amerika/Europa/Israel vs. moslimlanden rellen, was ik wel benieuwd naar jullie reacties en meningen omtrent dit probleem. Ligt het aan mij of kunnen we de laatste rel rond de cartoons van de profeet Mohammed vergelijken met de moord op Franz Ferdinand in 1914? Zeker dit soort foto's verontrusten mij toch wel:

Toch even wat regeltjes: onderbouw je mening, zeg niet zomaar 'alle moslims zijn honden!' maar zeg waarom je iets vindt, bij voorkeur met onderbouwde feiten. Verder zijn wat mij betreft alle meningen geoorloofd, zolang je maar respect blijft hebben voor ieders mening en godsdienst.
Oud 7-02-2006, 14:10   #2 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard Re: Het 'Gaat de wereld naar de klote' topic

Ok mijn mening maar.

We leven, denemarken ook, in een VRIJ land. Iedereen mag zijn mening naar uitten, mits dit niet beledigend is voor een ander. Ik vind dat de cartoons moeten kunnen. Moslims in NL noemen ons ook VARKENS, en dat moet mij maar tolereren, maar zodra we wat zeggen over de islam, dan breekt de hel los. Sorry hoor maar dat vind ik absoluut niet kunnen.

Ik vind de islam een gevaarlijk geloof. Het staat zelf in de Koran dat het GERECHTVAARDIGD is mensen te doden tegen de islam zijn indien er sprake is van oorlog. Dit stuk wordt vaak niet goed begrepen door imams en gebruiken dit vers om radicalisering te ondersteuenen bij moslims.

Hebben jullie het nieuws gezien van een Palastijnse school waar KLEUTERS een vlag maakte van Denemarken en deze vervolgens in brand staken op het schoolplein? Dan breekt er toch wel iets in mij als ik zoiets zie!
En dan moet NL de palastijnen subside geven en dan nog wel nota bene aan de Hammas, sorry hoor maar als ik het voor het zeggen had......

Ik vind dat de minister van Buitenlandse Zaken in Denemarken goed optreed, vrijheids van meningsuiting staat bovenaan, net zoals Geert Wilders. Alhoewel ik hem niet als minister president wil heeft hij in veel dingen mbt de samenleven en maatschappij absoluut gelijk.

Zelf ben ik niet gelovig, dat wilde ik er toch even bijzeggen.

Ik kan nog wel een uur tikken hierover maar ja daar heb ik niet zoveel zin in.

Mijn bottomline: Ik vind het niet normaal wat de moslims op dit moment doen in het midden oosten.
Oud 7-02-2006, 14:50   #3 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik de Islam, voor zover ik het heb gemerkt, geen vrolijke godsdienst. Ik zeg absoluut niet dat alle moslims raar optreden en raar denken, maar er zijn er zeker wel een hoop, voornamelijk in de echte moslim landen, waarvan de gedachten me niet aanstaan.

Die commotie om de prenten uit Denemarken. Die prenten zijn dacht ik al meer dan een half jaar geleden gepubliceerd en nu gaan ze daar ploteling moeilijk over doen. O.a. de Hammas blijkt uit deze situatie nu ze in Israel aan "de macht" zijn gekomen voordeel te halen. Ik vind het allemaal maar overdreven gedoe.

Maar dat wil niet zeggen dat dit heel goed zou kunnen leidden tot een grote geloofs oorlog. Westerse / christelijke landen tegen de Islam. Wij hebben betere wapens, maar zij olie en dat is toch wel een groot gevaar.

Ik hoop persoonlijk natuurlijk dat alles goed stabiel blijft en dat de Islam zich lekker met hun eigen geloof blijft bemoeien en ons (Christenen, Westersen en Casejunks) lekker met rust laat. Helaas geloof ik er niet zo in dat dit alles goed gaat komen. Voornamelijk wegens die foute interpretatie van de Koran. Misschien ben ik dan wel een beetje een doemdenker maar ik houd liever alle mogelijkheden open.

(*begint met bouwen van schuilkelder )
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-02-2006, 15:28   #4 (permalink)

Standaard

Al dat gezeik ben ik ook helemaal zat. Ik kijk al een jaar of 5 geen TV meer, op discovery channel na omdat daar Mythbusters op te zien is. Wat de media in mijn ogen teveel doet is een flamebait op proberen te stoken tussen bepaalde bevolkingsgroepen of geloven, zodat er wat nieuws is om over te schrijven, zoals je op dat plaatje in de TS kan zien. Toch gebeurt het nog soms dat ik wat nieuws lees of hoor ergens, en dan heb ik meestal het gevoel dat het compleet nergens over gaat. Ow jee, een tekenaar tekent wat plaatjes, laten we lego in de fik gaan steken. Dat gaat toch compleet nergens over meer? Wat mij betreft komt er maar een dikke oorlog en blazen al dat soort extremisten zichzelf maar lekker op, zijn we van dat volk ook af.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-02-2006, 18:10   #5 (permalink)

Standaard

Ik vind het ronduit belachelijk. Als je echt in een geloof gelooft, dan sta je boven een prentplaat. Er zijn honderden cartoons met een wacko afbeelding van Jezus, maar er zal niemand zo gek zijn om vanwege zo'n strip een gebouw in de hens te steken.

Maar het is ook deels Bush zijn schuld, want die zit die moslims alleen maar op te fokken met zijn oorlogsplannetjes. Eigenlijk is het echt maf beginnen te worden na 9-11, want toen leek het alsof de moslims ineens allemaal extreem waren. En daardoor zíjn ze ook extreem geworden. We krijgen een godsdienstoorlog van jewelste mensen, Bush die valt binnenkort half midden-oosten aan, en daarna gaan die andere gekken zichzelf massaal opblazen.
Sterker nog: het zou me niet veel verbazen alst een nucleaire(of hoe je dat ook schrijft) oorlog word. Want als ik me niet vergis, heeft Iran kernwapens, niet waar? En het is idd net als met Franz Ferdinand, de spreekwoordelijke druppel.
Ik maak me er serieus zorgen over.
Oud 7-02-2006, 19:14   #6 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Dat de wereld naar de klote gaat is een feit, daar hebben we geeneens een godsdienst oorlog voor nodig kijk alleen maar even naar het millieu en wat wij met z'n allen MOEDER AARDE aandoen ! (ja caps, om even duidelijk aan te geven wat het woord "moeder" hier betekent)

Vergeet ook niet dat veel zogenaamde moslim-landen pas enkele tientallen jaren bekend zijn met onze westerse zogenaamde beschaving (radio, tv, i-net, stoomtrein..) en tot voorkort nog net zo leefde als honderden jaren terug zoals "wij" in de middeleeuwen. Sterker nog: er zijn landen waar de mensen nog steeds nauwelijks op een andere manier leven dan tweeduizend jaar geleden.
Dit geeft allemaal niks als het maar zo blijft, wat nu gebeurd is de sterke interactie met deze twee werelden en dat brengt onherroepelijk wrijving met zich mee, men denkt anders ten opzichte van die "ander"...

Ik hoor soms in de verschillende media: "men wil de islam aan alle ongelovigen brengen, desnoods met geweld" ?
Hebben wij een paar honderd jaar geleden niet precies het zelfde gedaan ? Overal zendelingen heensturen om het woord van God te verkondigen, niks mis mee maar dat ging ook zeker niet altijd zonder geweld, sterker nog: we roofden dan ook meteen het land/continent nog even leeg !
Gelukkig is dat verleden tijd en zijn we beschaafd ... beschaafd, my ass !! er worden in deze wereld gewoon zeer smerige spelletjes gespeelt ! Wie weet is deze cartoon hype in de wereld geholpen om het hele zaakje op te ruien in bepaalde bevolkingsgroepen en zodoende een brede coalitie tegen het westen te vormen, of andersom
Vergeet niet dat Amerika de Afghanen flink heeft gespekt ten tijde van de koude oorlog, nu weten ze niet hoe ze "dat zooitje"moeten elimineren, ik bedoel maar, van dit soort zaken zijn zat voorbeelden ...

Waar ik me verschrikkelijk aan stoor is de media. Je ziet dan bij een reportage als deze, de cartoons, allerlij heethoofden die met veel geweld vlaggen verbranden en kogels door een poster schieten ... dan wordt je toch ook bang ? dan zeg je toch al snel: "die gasten zijn niet goedwijs"? Zelden zie je een moslim rustig zijn verhaal maken en beargumenteren, of zeggen waar de Islam volgens hem of haar voor staat bijvoorbeeld want dat is niet spannend genoeg . Er wordt veel haat gekweekt door de media ...

Begrijp me niet verkeerd, ik probeer te relativeren, neutraal te blijven ? ... hier raak je voorlopig niet over uitgepraat. ...

Wat een wereld wat een wereld *schudt hoofd*
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-02-2006, 19:50   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the widow maker
Al dat gezeik ben ik ook helemaal zat. Ik kijk al een jaar of 5 geen TV meer, op discovery channel na omdat daar Mythbusters op te zien is. Wat de media in mijn ogen teveel doet is een flamebait op proberen te stoken tussen bepaalde bevolkingsgroepen of geloven, zodat er wat nieuws is om over te schrijven, zoals je op dat plaatje in de TS kan zien. Toch gebeurt het nog soms dat ik wat nieuws lees of hoor ergens, en dan heb ik meestal het gevoel dat het compleet nergens over gaat. Ow jee, een tekenaar tekent wat plaatjes, laten we lego in de fik gaan steken. Dat gaat toch compleet nergens over meer? Wat mij betreft komt er maar een dikke oorlog en blazen al dat soort extremisten zichzelf maar lekker op, zijn we van dat volk ook af.
Zou een mooie oplossing zijn niet?

Het probleem is dat wij en de rest van de wereld dan ook f*cked zijn...
Oud 7-02-2006, 19:58   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mir4dor
Waar ik me verschrikkelijk aan stoor is de media. Je ziet dan bij een reportage als deze, de cartoons, allerlij heethoofden die met veel geweld vlaggen verbranden en kogels door een poster schieten ... dan wordt je toch ook bang ? dan zeg je toch al snel: "die gasten zijn niet goedwijs"? Zelden zie je een moslim rustig zijn verhaal maken en beargumenteren, of zeggen waar de Islam volgens hem of haar voor staat bijvoorbeeld want dat is niet spannend genoeg . Er wordt veel haat gekweekt door de media ...
Dat gebeurt natuurlijk ook weer van twee kanten, ook de zender Al Jazeera is een doorgeefluik voor terroristen en anti-westerse organisaties.

Vraag is dan natuurlijk wat je er tegen kan doen? Ik ben hartstikke anti-Bush en verheerlijk zijn ideeën ook niet, maar ik zou nu echt wel begrijpen als er een peleton seals naar Iran wordt gestuurd om die achterlijk president daar om zeep te helpen..
Oud 7-02-2006, 20:35   #9 (permalink)

Standaard

Leuk Whatpulse-topic.

Zelf vind ik dat gedoe van die moslims absoluut niet kunnen, er wordt in de media vaak genoeg met God gespot en daar hebben de christenen ook maar mee te leven. Ik bedoel, het is toch overdreven om ambassades in de fik te steken? Schrijf dan een brief ofzo naar de Deense regering, verzamel zoveel mogelijk handtekeningen, whatever.
Hun zeggen dat ze dat doen uit naam van de heilige oorlog, maar volgens mij wordt er in de Koran geschreven dat dit niet met geweld maar verbaal moet. (of heb ik dat fout?)
Ik zeg natuurlijk niet dat alle moslims zo zijn, maar ik had het ff over die militante gozers.

Just my 0.02
Daantke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-02-2006, 23:57   #10 (permalink)

Standaard

Ik vind het volgende ook altijd zo vreemd:

Van chinezen, indische mensen, jappaners, eigenlijk compleet azie hebben we nooit last van, terwijl andere nationaliteiten elke dag in het nieuws zijn vanwegen aanslagen, bedreigingen en stakingen.

En om een paar van die spotprenten zo moeilijk doen..... Zij steken vlaggen en foto's in de fik, maken god belachelijk enz enz. Heeft ooit een christen, protestant etc daar een bomaanslag voor gepleegd? Ik vind het nergens over gaan, gun elkaar gewoon het licht in de ogen.

What comes around, goes around.
AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix
Pietjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2006, 00:35   #11 (permalink)

Standaard

IIG een boeiend topic omtrent het nieuws, om te beginnen wil ik een voorbeeld voorleggen over wat er in Nederland gebeurt met de gabbers gebeurt, ben zelf namelijk gabber. Die worden bijna allemaal gezien als Nazi's, kisten, bomberjack en een Nederlandse vlag. Als je het mij vraagt gebeurt dat ook met de Moslims, er zijn over de wereld 800 miljoen? Moslims, het lijkt mij sterk dat ze allemaal dezelfde ideën hebben als die mensen op de foto, ik vind het natuurlijk abnormaal wat er gebeurt maar daar zouden we niet alle Moslims over moeten beschuldigen. Op het nieuws is dus inderdaad alleen te zien wat die woedende Moslims doen omdat sensatie is, maar de andere 799.000.000 miljoen Moslims zijn niet boeiend genoeg omdat ze niet in opstand komen. Dan wordt er snel een oordeel geveld over het gehele geloof. Dit is de ene kant van het verhaal.

De andere kant daarentegen vind ik het gewoon abnormaal dat er zo moeilijk word gedaan over een spotprent van Mohammed, dat lijken tegenwoordig wel de feiten dat iedere Moslim onder zijn hoed een bom draagt. Als je het mij vraagt moeten we gewoon wat strenger zijn in Nederland, wij lopen toch ook niet te gallen in Turkije als we een spotprent van Beatrix tegenkomen. Van mij mogen de wetten in Nederland wel wat strakker worden.

YaaD

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2006, 01:11   #12 (permalink)
Administrator

Standaard

Nou ja wat kan ik hier nog aan toevoegen?
Ik denk dat de meeste hier wel hetzelfde over dit onderwerp denken net als ik.
ook ben ik wel vaker bescholden voor kaaskop maar dat interreseert me niet en het houd me ook niet bezig en als wij eens een keer iets in de vorm van een tekening maken waarop hun god wordt beledigd zijn ze meteen op de teentjes getrapt.
Als minister verdonk ook zo zou reageren net als die islam figuren zouden we nu ongeveer 14 miljoen mensen in ons land hebben
Maarja wat kunnen wij junks hier aan veranderen? ook niet veel want ook wij worden wel gezien als nerd o.i.d. alleen omdat onze hobby of beroep met pc's te maken heeft en dat pikken we ook bijna allemaal
Dus ik vind dat de islam nou net ff wat meer moet kunnen hebben want anders draait het wel op een oorlog uit waar uit eindelijk niemand beter of slechter van wordt.
Hier is ook nog een plaatje die ik op zich wel grappig vond maar verder bedoel ik er niks mee ik kwam hem alleen tegen op het ó zo grote world wide web( ik weet alleen niet echt goed hoe je de breedte kan verminderen maar ik heb morgen alle tijd :P
Mijn nieuwe systeem:| Intel E8500 @3.16GHz | Asus Rampage Formula |Asus EAH4870 512MB ddr5 | 4GB Corsair Dominator DDR2 1066 |Coolermaster Silent Pro M 700 watt | Coolermaster Cosmos S |1x Samsung 640gb 1x Samsung 500gb 1x Seagate 80gb
Mijn oude systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus n6200 | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-02-2006, 01:18   #13 (permalink)

Standaard

Fijn om te zien dat er ook wat serieuzere onderwerpen besproken worden in dit forum.

De oorzaken van deze demonstraties zit hem in beide partijen. Aan de ene kant hebben de Jyllands-Posten en de Deense president in begin niet gereageerd op klachten uit de islamitische wereld. Die laatste wenkte zelfs een delegatie Arabische ambassadeurs af met een 'take it or leave it' of soortgelijke boodschap, wat al niet een positief beeld geeft van Denemarken.
Aan de andere kant is het natuurlijk de combinatie van het temperament van sommige islamieten waarbij deze spotprenten de "laatste druppel waren", en een goed georganiseerde aanwakkering door de Deense imam Abu Laban.

Ik vind hoe dan ook de reactie van islamitische demonstranten meer dan overdreven, maar verklaarbaar vanuit de (in Westerse ogen) onderontwikkelde en intolerante gelovigen van de islam. Bedenk maar eens dat Mohammed B. onlangs nog met stelling riep: "Ongelovigen moeten dood", dan zie je dat de kreten op die spandoeken echt fundamentele opvattingen zijn van sommige islamieten over de hele wereld.

Ik hoop echter dat de mensen die dingen zeggen als "laat ze zichzelf toch lekker opblazen" of "schiet hun president dood" het niet echt menen, want dan ben je geen haar beter dan die moslim-extremisten.

Bovendien hebben inmiddels naast de regering van Denemarken die van Libanon en Syrie hun excuses aangeboden voor de incidenten. Daarom denk ik dat we voor een oorlog voorlopig niet hoeven te vrezen, ook omdat natuurlijk lang niet alle islamieten zo geweldadig zijn ingesteld. Daarnaast is het Westerse beeld van de islam nogal scheef, mede door de media waar toch naar mijn mening onterecht veel boze vingers naar wijzen.

Nog iets, de VS en Groot-Brittanie kiezen officieel in dit dilemma voor de kant van de islamieten (op eerste gezicht vreemd maar wel begrijpelijk vanuit hun politiek). Ze passen liever wat censuur toe dan op deze manier een hele bevolkingsgroep te beledigen. Daar kan ik mij tot op zekere hoogte wel in vinden, want naast de vrijheid van meningsuiting moet iedereen wel het respect en fatsoen bewaren voor anderen als je weet dat men aanstoot aan je uitingen kan nemen.
Oud 8-02-2006, 11:06   #14 (permalink)

Standaard

Laten we even niet vergeten dat we hier met een kleine groep te maken hebben. De TV zenders laten het zien alsof het er miljoenen zijn maar het gaat over een aantal duizend verspreid over tientallen landen. Gezien de 800 miljoen moslims op onze aarde dus niet veel. En dat komt puur doordat de islam op veel plaatsen is verwaterd in een soort sekten of subculturen. Zoals Mir4dor al zei; die landen hebben heel land geleefd in een tijd zoals wij leefde tijdens de geboorte van Jezus (om even een indicatie te geven van tijd, ben zelf niet gelovig). Ze hebben daardoor weinig contact gehad met andere landen en culturen en daardoor zijn ze sterk gaan leunen op hun eigen geloof en sommige zijn doordoor geradicaliseerd of iig verdeeld geraakt over verschillende subculturen binnen de islam. De groepen die je op TV ziet kunnen binnen die radicale subculturen liggen maar het zijn ook gewoon veel werkeloze en / of ontevreden mensen die op die manier hun woede uiten zoals onlangs ook in Frankrijk.

Ik probeer het niet goed te praten, tegendeel, ik veroordeel dit geweld en alle andere vormen van geweld. Ik ben het echter ook niet eens met de cartoons die gemaakt zijn. Sommige mensen noemen het "vrijheids van meningsuiting", ik noem het onbeschoft, respectloos en gewoon ontzettend zielig. Dat vindt ik overigens van alle cartoons die op deze manier worden neergezet, zowel voor de Islam als Christenen. Je mag van mij best je mening uiten maar hou dan een aantal dingen in het achterhoofd: ga niet generaliseren en probeer je mening te onderbouwen met feiten.

Het lijkt me verder wel duidelijk; ik kies (nog) geen zijde, ik blijf voorlopig neutraal omdat ik deze hele toestand compleet idioot vindt en zonde van de tijd. Ik stem niet voor niks PvdA.
Oud 8-02-2006, 23:46   #15 (permalink)
Administrator

Standaard

En nu ff wat heel anders; ik heb deze 2 links van me broer gekregen, het gaat over 9/11 de dag dat er zogenaamd een terroristiese aanval op amerika was.
de man die het filmpje heeft samengesteld heeft samen met andere mensen allerlei dingen onderzocht, en ze komen tot de conclusie dat het dus helemaal geen terroristiese aanval was. wat je ervan vind moet jezelf weten maar ik geloof het hele filmpje gewoon omdat het hele filmpje gebaseerd is op echte videobeelden van allerlei tv zender's.
het zijn bijna 2 dezelfde filmpjes maar de laatste duurt langer en heeft ook andere videobeelden. het eerste filmpje duurt een uur en de 2 een uur en 20 min en ze zijn allebei engels gesproken wat mischien jammer is voor sommigejunks onder ons.
ook zou ik jullie willen vragen om dit deze films door te sturen naar wie dan ook, ik vraag het alleen ik verplicht jullie niks.

http://video.google.com/videoplay?do...q=loose+change

http://video.google.com/videoplay?do...q=loose+change

uiteindelijk komt het op hetzelfde neer; de grootste terrorist is george w bush himzelf
Mijn nieuwe systeem:| Intel E8500 @3.16GHz | Asus Rampage Formula |Asus EAH4870 512MB ddr5 | 4GB Corsair Dominator DDR2 1066 |Coolermaster Silent Pro M 700 watt | Coolermaster Cosmos S |1x Samsung 640gb 1x Samsung 500gb 1x Seagate 80gb
Mijn oude systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus n6200 | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gaat er nog iemand naar TP (the-party) sniffysniper Events Junkies 4 20-03-2007 18:36

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.