| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 november 2005
| Ik vraag me af waarom alle videokaarten ondersteboven zijn gemaakt. Koop je een mooie (en natuurlijk goeie) videokaart dan wil je al dat moois ook natuurlijk aan iedereeen laten zien. Maar eenmaal gemonteerd zit al dat moois onzichtbaar aan de onderkant van de printplaat. Je kan natuurlijk een spiegel op de bodem van de pc maken zodat het onzichtbare toch zichtbaar wordt, maar toch .... Nu kan je van de meeste kaarten een glimp opvangen van de zijkant. In mijn ogen zonde van al dat moois. Waarom maakt niemand een videokaart met het moois boven? Of bestaat het misschien al of zeg ik nu iets heel geks of onmogelijks? Ik weet het het gaat natuurlijk niet om showen van de kaart. Het zijn de prestaties die tellen, maar ze worden niet voor niks zo mooi gemaakt. De een is nog mooier dan de andere. Maar dan komt gelijk weer mijn vraag in mijn hoofd 'Waarom dan ondersteboven?'. mvg, Paul |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Stel, je processor koeler flikkert naar beneden, zo vol op je videokaart! Dan wil je natuurlijk niet dat je GPU chip en de mem chipjes naar zijn grootje zijn.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Dat is gewoon een van die vele standaarden in de pc-industrie. Een optie om die te omzeilen is natuurlijk een BTX- of gespiegelde ATX-kast te nemen.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 september 2005
| Dit zal idd wel weer zo een standaard zijn, maar de fabrikanten van gpu's maken hun kaarten ook niet zo, zodat ze door ons, modders, mooi te zien zijn. Het overgrote deel van alle pc-gebruikers zal wel een case zonder window hebben, dus dan maakt het niet uit vanwaar je de kaart kunt bekijken. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Maar vanuit thermisch oogpunt is het ook niet zo slim. Dus de BTX standaard gaat dat oplossen. ![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Citaat:
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: zelzate, belgica
| Citaat:
Veel verschil zal het iig niet maken imo ![]()
__________________ pcatom.be | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Ik heb een spiegel op de bodem, dus ik kan mijn XFX 6600GT goed zien :P Daardoor was ik bij de installatie ook bang dat hij door zou vikken omdat de fan erop stopte na ong. 10 seconden, maar dat bleek normaal te zijn. En in windows gaat hij weer aan omdat hij dan meer te doen heeft (resoluties etc). En bij games draait hij op volle toeren. Vooral als de temp. omhoog gaat. ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Kabels opgeruimd, Schets window gemaakt | PsychoBram | Casemod Junkies | 8 | 29-11-2007 22:35 |
| Reservoir kan die van gewoon plexieglas gemaakt worden ? | Li-Unit | Casemod Junkies | 10 | 25-01-2004 13:19 |
| Heb me eigen lasercut fangril gemaakt. | ~Dissection~ | Casemod Junkies | 6 | 21-01-2003 21:28 |