| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 mei 2004
| Hey, Op donderdag de 19e was ik aan het far cry'en en toen mijn beeldscherm opeens groen blauwig werd was me hardeschijf opeens uit het leven gestort. Bij het rebooten zij de pc dat windows/system32 map niet gevonden kon worden en ik met windows reparatie het moest oplossen. Na een tijdje kwam ik erachter dat windows helemaal geen hardeschijf zag en hij ook opeens uit me BIOS verdwenen was. Ik naar een PC shop verderop om te vragen om advies, omdat het een SATA schijf is kan ik ook niet bij vrienden kijken als hij leeft, want niemand heeft een pc die SATA nog ondersteunt binnen mijn vriendenkring. Na het verhaal te hebben uitgelegd bij de PC shop constateerde de man dat me schijf hoogstwaarschijnelijk dood is gegaan. Ik had hem daar niet gekocht dus ik moest maar contact opnemen met de juiste zaak dan zou het zo goed komen. Ik heb de schijf bij yorcom gekocht, en bij het bellen kreeg ik tips hoe ik me schijf misschien kon aansluiten, om te zien als hij dan wel zou werken. Niks werkte, maar me schijf draaide wel. Volgens Yorcom was hij ook hoogstwaarschijnelijk dood en moest ik hem retour zenden. Ik had hem in een bubbelenvelop verstuurd met de HDD in een antistatisch zakje. Dinsdag de 24e had ik nog steeds niks gehoord, en ik opbellen. Een man van Yorcom noteerde me tel. nummer en zou uitzoeken hoe het zat, hij was wel binnengekomen want het stond in de pc, maar er was geen bon oid. Toen ik donderdag de 26e nog niet was terug gebeld ik weer opbellen. Nu had ik iemand van de TD die wel iets wist van de hardeschijf, hij zou meteen kijken waar hij was en zo terug bellen, dat gebeurde ook niet. Wegens drukte kon ik pas vandaag de 30 weer terug bellen. De TD wist wel over de hardeschijf en zette me in de wacht. Toen hij weer terug kwam moest ik opeens het postkantoor bellen om te zien als me pakje wel was verstuurd, want ze hadden de brief wel maar geen hardeschijf. Na het uitleg hoe en waarin hij versturud was ging hij weer kijken. Opeens had de TD volgens hem mij hierover al gemaild en had ik geen garantie. Ik had de hardeschijf verkeerd verstuurd, want in zo'n verpakking kan hij tijdens het versturen beschadigd raken. Toen ik protest indiende omdat zijn collega hierover helemaal niks had gezegd, en er nergens iets vermeld stond over dat hij in een doos met schuim oid verstuurd moest worden ging hij met zijn collega overleggen. Ja meneer, u hardeschijf is bij de leverancier die gaat kijken als er garantie opzit, anders moet u een nieuwe kopen... We hebben hier over u gemailt, maar dat is blijkbaar niet ontvangen. Oh, en wanneer kan ik verwachten dat ik iets hoor over me schijf? Dat weet ik niet meneer. En wanneer is hij verstuurd? Dat weet ik ook niet, dat heeft iemand anders gedaan. Dus u weet niet wanneer ik iets over me schijf hoor? Nou ik verwacht deze week dat wij uitslag krijgen. Ik heb gezegd dat ik gebeld wou worden als de schijf terug was. Me ouders denken dat ze waarschijnlijk mijn schijf zijn kwijt geraakt en een oor proberen aan te naaien. Maar wat moet ik doen, ik heb mezelf een deadline van vrijdag gegeven, en als ze dan nog geen contact hebben opgenomen wil ik me schijf retour. Ik kan dan nog altijd de schijf naar maxtor sturen, in een doos en juist verpakt om garantie te krijgen. Ik voel me ontzettend genaait, want in me shuttle past maar 1 HDD en tot die tijd kan ik ook niet op me eigen pc werken. Het gaat om een Maxtor SATA Daimond Plus 9 160 Gig HDD, bij Comptechworld waar ik geweest was, was het de eerste 160 gig sata schijf die hij dood had gezien, dus ze schijnen wel kwalitatief goed te zijn. Alvast bedankt voor tip oid
__________________ n00bie |
| |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Tsja, hier kun je weinig aan doen, behalve hopen dat de winkel eerlijk is. Natuurlijk kun je je schijf gewoon terug claimen, als ze hem kwijtraken zijn ze verplicht je een nieuwe te geven. Voordat je in het vervolg een grote aankoop doet zou ik eerst eens wat onderzoek doen mbt de RMA regeling van de betreffende shop. Dat kan je heel wat problemen besparen! |
| |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Een HDD in een envelop versturen, hmmmm dat zou ook niet mijn eerste keuze zijn geweest. Een beetje logisch verstand zegt me dat dat vragen om problemen is, eieren stop je ook niet in een envelop toch? Verder kan ik me je frustraties goed voorstellen maar dit soort zaken moet je toch echt met je dealer rondbreien. Advies: vraag naar de bedrijfsleider en haal je gelijk. Remember: blijf kalm en wind je niet op, dat werkt averechts! Goeie argumentatie moet de klus klaren. |
| |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Citaat:
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} | |
| |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| IK koop regelmatig bij yorcom, en nog nooit problemen gehad. Ik neem aan dat je hem toh wel per pakket post hebt verstuurd, met waarde aangifte ? Versturen in een envelop is wel heel erg fout. Alle pakketdiensten gooien ermee, en de harde randen van een HDD zorgen er zovoor dat hij uit de envelop scheurt. Jij zou ook uit je dak gaan als jij een nieuwe HDD krijgt opgestuurd in een envelopje, toch ? En je bent zelf verantwoordelijk voor het juist verpakken van de materialen, hetzij zelf, of door aanwijzingen van de andere kant.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 december 2003 Locatie: Eindhoven
| Citaat:
Ik zou idd ook even contact opnemen met maxtor. succes
__________________ [1800+ @ 2012Mhz on stock cooling] [Abit NF7-SL rev 2.0] Any vBulletin questions? visit vBFans/vBnl timmehh@vBfans.com | |
| |
| | #8 (permalink) |
| Ze hebben me alweer niet gebeld, maar ik had wel een pakket met me hardeschijf in de bus vandaag. Bij de factuur van 1 cent stond Power Max Errors oid. Ik ga nu kijken als ik hem aan de praat kan krijgen zonder te moeten defragmenteren. Tnx voor de tips iig.
| |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 november 2003 Locatie: Vlaardingen
| Nou ik denk dat het wel goed zal komen. Ik heb dus alleen maar goede ervaringen met Yorcom. Een kapote HD zonder problemen omgeruild en een camera die kapot was gegaan, de leverancier deed moeilijk over reparatie of een nieuwe, ik heb van hun toen een nieuwe gehad en hun zochten het verder uit. |
| |
| | #10 (permalink) |
| Verder heb ik ook goede ervaring, maar ze bellen nooit terug als ze zegen dat ze het zullen doen. Maar ik zal ze niet afzeiken verder, het is eigenlijk ook een fout van mij met het verkeerd versturen. Slotskie ![]()
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Plaatjes niet juist opslaan met IE | DJD xtreem | Software Junkies | 4 | 20-05-2004 23:10 |
| wat is juist? | Foxie | Cooling & OC Junkies | 13 | 5-01-2004 18:17 |
| WaterCooling of juist niet | Sander | Cooling & OC Junkies | 7 | 8-10-2003 19:33 |