| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Tja, ik ben met een PSU bezig en daar moeten een paar draadjes van de printplaat ge-de-soldeerd worden, probleem is dat het met mijn Weller 15W niet lukt om het tin te doen smelten. Ik las in de elec.FAQ dat soldeerbouten worden aangeraden van 10 tot 40 Watt.... Is de enige oplossing een zwaardere soldeerbout kopen of zijn er nog handigheidjes of andere manieren ? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Heb het ook wel eens gedaan. Je moet idd heel goed en lang verhitten wil het eens gaan smelten. Mijn soldeerbout is een 80 watt.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Ik heb een soldeerstation van 48w, en die heeft op volle sterkte er ook moeite mee. De enige oplossing is om een zwaardere soldeerbout te kopen/lenen.
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik wil op NWD ook wel ff mijn (50W) soldeerbout meenemen, dan hoef je geen nieuwe bout te kopen.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Wat ik vaak doe is (hangt ook van het werk af maar ik heb meestal mijn 25 watt of soms gebruik ik een 45 of 120 watt) een beetje tin eerst over het te de-solderen ding heen doen met eventueel een beetje vloeimiddel (k weet dat het niet goed is voor printen )En dan vervolgens flink stoken . maar door het laagje eigen soldeer is de geleiding wat beter. Ik heb er goeie ervaringen mee.
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 september 2003 Locatie: Galder
| Citaat:
__________________ Project Centurion All Star: 50% {||||||||||..........} Project Battle server: 50% {|||||||||...........} | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [Lcd/connector/soldeer probleem =] | Baboon | Elektronica Junkies | 14 | 7-08-2004 16:13 |
| soldeer probleem | squid | Elektronica Junkies | 17 | 22-02-2003 13:46 |