| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Ik wilde wel eens weten of er veel met RC gerommeld wordt onder de CJers, want het valt me op dat alle CJers n beetje dezelfde interesses hebben. Dus als je aan RC doet, laat het hier maar eens zien/horen. Ik zal beginnen: Ik ben begonnen als ieder jongetje, met wat nikko prulletjes, bootjes en autotjes, en daarna is het verder gegaan met wat grote mensen speelgoed. :P Nitro Cars Toen ben ik n jaartje bezig geweest met een onroad nitro autotje zoals op et plaatje hierboven, maar de oliesmurrie die daarbij komt kijken viel mij vies tegen. Robot Wars ![]() Daarna ben ik met een paar vrienden begonnen aan een heel aparte tak van de RC wereld, namenlijk battle robots. Dit is 3 jaar goed gegaan totdat we geen werkplaats meer hadden voor de robot (Een nieuwe werkplaats vinden voor een 100kg wegend gevaarte van 110x85x35cm valt niet mee) Electro Vliegen ![]() En momenteel ben ik aan het experimenteren met andere dingetjes in de RC. Ik heb onderandere een vliegtuigje gekocht, maar het weer zit tot nu toe niet mee. Electro Varen ![]() Ook heb ik een speelgoed boot (50cm lang, dualprop) van zolder gehaald, en aangepast met eigen speedcontrollers en ontvanger, maar de kleine motoren beloven weinig goeds, en zijn niet tot heel moeilijk te upgraden. Zo, das mijn RC verhaaltje. Nu jullie. ![]()
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Citaat:
![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| ja, waar niet. Maar ik ben nog vanplan hoe dan ook dat ding n keer af te maken want ik heb al n klein fortuin in die machine gepompt.
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Zoals je misschien wel weet houdt ook ik van RC-Cars, en ik heb er een stuk of 6 electro en nitro en ook twee RC-Motoren (electr . Je kan mijn auto's vinden in de gallery van de 'zuster' site van CJ: www.RC-Junkies.com
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 juni 2003 Locatie: Hoofdstad van N-H
| Vroegâh (zo'n 9 jaar terug) heb aan de RC electro racerijen gedaan. In klasse F1 van Tamiya. Zo'n 3 jaar gedaan en was er (naar m'n zeggen) best wel goed in ![]() Bij de amateurs NK heb ik veel prijzen weten te bemachtigen. En als eindklassement was ik toen 3e. Leuke was toen dat je overal in NL gaat komen. En er echt proffessionele circuits zijn daarvoor (check het spelletje Big Scale Racing dan maar). Maar goed, de auto's wat ik heb (jaja, ik heb ze nog): 2x Tamiya F1 (F101, F103) (Benetton & Lotus (in eigen kleuren). [1:10] 1x Tamiya DTM (TA01) Mercedes Benz 180E [1:10] 1x Tamiya Toyota 4x4 [1:10] 1x Tamiya Avante (off road). [1:10] 1x speedboot (enkel propellor) [1:10] 1x Tamiya Ferrari Testarossa [1:24] |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Geen RC, wel elektrische autootjes: ![]() Een racebaan ![]() Hij is eigenlijk van m'n vader, die heeft 'm vorig jaar voor zijn 48e verjaardag gekregen :P (hij heeft jaren gezeurd dat ie een racebaan wilde omdat ie er vroeger nooit een gehad heeft) Het circuit is inmiddels al flink uitgebreid, de baanlengte is inmiddels bijna 15 meter geloof ik. Het huidige ronderecord van de baan ligt op 5,9 seconden. De auto's die er bij zitten zijn een Ferrari Enzo en een Porsche Carrera GT. Ook hebben we er een elektronische rondeteller bij gekocht, wat erg leuk is om wedstrijdjes te houden Ik zal binnenkort een keer pics schieten.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| KWIJL!!! in de autoweek van 10 of 11 weken geleden (:P wij hebben leesmap ) stond er ook een stuk over racebanen, een baan van fkkn 32 meter!!! :|kan je dat gewoon zelfbouwen, of moet je delen bestellen bij webshop oid?
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Wij hebben gewoon baandelen gekocht bij een modelbouwzaak, maar slotcar-verenigingen maken de banen geloof ik meestal zelf. Zoek ook eens op Google naar 'slotcar racing', dan kom je echt de meest absurde banen tegen :P
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Ow shit, dat spul is gevaarlijk, daar ben ik 5 jaar hooked aan geweest. :P Ik heb op zolder nog een doos van een cubic meter staan, helemaal stampvol met baanstukken en transformators. Ik heb es een dragrace baan gebouwd door onze gang, van 20 meter lang, en alles was toegestaan binnen een maximale maat. Ik deed met mijn vriend altijd webstrijdjes ieder weekend. Ik heb het zelfs al es gepresteerd om een mabushi 500 motor (Stock RC auto motoren) op mijn carretje te mounten. Onze keukenmuur heeft nogsteeds rare deuken van de (stukken van) autotjes die door ons visser/vangnet waren heen gevlogen. Als wij weg powerde met onze autotjes dimde et licht en na 1 drag waren de brushjes onder die autotjes ook totaal weg gefikt. Mijn maat zijn controller is zelfs al es inbrand gevlogen.Kortom, weet waar je aan begint. ![]()
| | |
| | #14 (permalink) |
| Mja ik zit er wel aan te denken om een zwaardere voeding aan de baan te hangen, zodat de autootjes nog iets harder gaan. Maar draggen vind ik niet zo leuk, juist voor het bochtenwerk heb je techniek nodig.. Onder die Carrera Evo auto's zit trouwens een magneet die je kan verschuiven, zodat je de grip van dat ding in kan stellen Erg leuk om te driften met een auto van 12 cm lang ![]()
| | |