| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Goed, ik heb wel een paar ideeën maar misschien zijn er mensen die ook nog andere opties aandragen die slimmer zijn. Ik ga een wireless router in een waterdichte kast bouwen en buiten in de tuin in een mast hangen met een grote omniantenne, dit is verder niet zo interessant. Ik wil wel graag binnen de statusleds van de router in de gaten kunnen houden. Nu wil ik i.v.m. garantie van de router dat ding niet gaan openschroeven en voor de leds fototransistors plaatsen die vervolgens het signaal overdragen naar de leds die in het huis in een kastje gemonteerd zijn. Alleen wil ik van zo weinig mogelijk kabel gebruik maken (lees: aders) om de status van de zeven leds van de router naar het info-kastje binnen te brengen. Dus, hoe gaan we dit oplossen ?
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| wireless natuurlijk ![]() emz ff denken... probleem is dat de software in de router zo moet worden aangepast dat hij de LED signalen mee stuurt in het wireless signaal... ik edit mn bericht straks wel ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 oktober 2003 Locatie: Internet
| 1 netwerk kabeltje voor de data aar de router toe.. + 1 netwerk kabeltje voor een common cathode en de rest voor de 7 anode lijntjes.. Maar dit heeft inderdaad of openschroeven en solderen tot gevolg.. Of je moet zien dat je op de een of andere manier duidelijk de ledjes een vor een kunt waarnemen met een fototransistor.. Probleem zal dan zijn dat je boel goed moet afschermen vanwege licht invloed van de zon.. En van de ledjes onderling... De voedingsspaning voor de transistrs heb je daar toch al omdat je ook de router zou moeten voeden... Echter vraag ik mij af of je dan niet gewoon goedkoper uitbent om een WIFI antenne te kopen en die met 1 coax kabeltje naar buiten te brengen... Dat scheelt toch: 1 waterdichte kast een boel kabel een hoop gedoe. Tja en het is natuurlijk jammer als je dan niet een router hebt met een extern uit voor antenne.. Op de zaak hebben we dat wel.. Antenne op het dak staan, en hier thuis (500 meter verderop) Zitten we redelijk degelijk op het netwerk van de zaak.. Wat niet uitsluit dat de verbinding nog wel eens wegvalt door storing in de lucht... ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
reden voor buitenmontage is beperking van het verlies in de antennekabel, aircom plus kabel heeft weinig verlies, maar mijn huis ligt een stuk lager dan m'n tuin die ontzettend groot is en dan zou er ontzettend veel antennekabel tussen moeten, kost ook veel geld en UTP heb ik nagenoeg voor niets via m'n werk. M'n eigenlijke probleem behelsd het overbrengen van de status van de leds (aan/uit) over zo min mogelijk aders. Ik dacht aan een tweedraads overdracht via speciale ic's o.i.d. Het opnemen etc. is niet zo'n punt.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Kan je niet gewoon een webcam derbij in zetten in die doos? en die met rj45 stekkers in je router plugge en je info sturen over lan?
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Citaat:
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Laat ik het even anders formuleren. Ik heb zeven stuurlijnen -> IC1 -> twee draadjes (evt. drie) -> IC2 -> zeven stuurlijnen. Ik moet dus iets invullen op de plaats van de IC's, dus ic1 is een encoder IC en ic2 is een decoder IC. o.i.d.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Aha. Dat wordt ff wat programmeren met een pic ofzo. En in de conrad staat dan nog wat mooisvoor de verzending: Bladzijde 731 links bovenaan.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
![]()
| | |
| | #15 (permalink) |
| Aaaah, draadloos. Ik denk dat ik toch gewoon een UTP kabel ga trekken, aangezien er toch een aantal moeten gaan lopen, boeie. Wordt anders te kostenintensief ben ik bang. thnx anyway for the thinking guys.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Weer pc op afstand aanzetten. | modder.exe | Elektronica Junkies | 7 | 12-12-2004 19:01 |
| waarmee monitoren | sero | Cooling & OC Junkies | 17 | 3-10-2004 19:54 |
| msn + hulp op afstand | Spoon | Software Junkies | 16 | 23-07-2004 17:25 |
| afstand gaten NB | Wabs | Cooling & OC Junkies | 7 | 22-11-2003 16:15 |
| GPU temp monitoren | vanderstoep | Cooling & OC Junkies | 6 | 22-05-2003 18:44 |