| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| ik heb um net aangesloten. ging ff doormeten of alle draden nergens kontakt maken in mijn kast met een multimeter die gaat piepen zodra er een kontaktje is. maakt mijn 12v en gnd dus kontakt door de speol van mijn relais... dit klopt neem ik aan of heb ik nu iets fout zitten?? (ik wil neit mijn enermax de lucht in blazen voor zo iets :P ) |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| dat heb ik al gedaan,. dat klopt ook wel het is het relais, maar het lijkt me nu dat ie meteen kortsluiting maakt of zie ik dat verkeerd en houdt die spoel ut verder tegen? moet mijn multimeter piepen als ik allebei de kanten van de spoel aanraak? |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Ja dat klopt wel. Je spoel is gewoon 1 lang stuk draad maar omdat er een kern in zit en in een spoel gevormd is, maakt het een magnetisch veld. Je meet gewoon met een hoge ohms meter ofzow.... Maar het klopt dus wel |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| 230 Volt waterpomp in de pc kan dat? | peter-lampje | Cooling & OC Junkies | 12 | 5-09-2007 19:15 |
| Relais stuk ofwat | dj_dysaster | Elektronica Junkies | 2 | 15-08-2004 16:51 |
| Relais voor aan/uit schakelen fans e.d. | Longlegg | Elektronica Junkies | 16 | 13-10-2003 17:39 |
| Vertragings relais. | Freakazoid | Elektronica Junkies | 2 | 13-07-2003 04:00 |
| power switch relais | squid | Elektronica Junkies | 11 | 14-03-2003 07:12 |