| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Dat gaat zeker lukken, omdat je intake druk opbouwt en de outtake de druk weer weghaalt. Je moet wel zorgen dat de warme lucht niet opnieuw voorbij de intake komt!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 januari 2008
| Citaat:
Klink ook wel heel logisch, had ik niet aan gedacht ![]()
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Dus wat Bartjez al zij.. Door de druk van de intake fan zoek de lucht vanzelf een uitweg en de enige uitweg is via de outtake fan.
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
[Offtopic] Als je helemaal vanuit het niets een kast gaat bouwen, heet dat dan een casemod, of heet dat dan een casebuild? Ik ga namelijk een kast bouwen vanuit niets,, maak ik dan een casemod of casebuild? ![]() [/Offtopic]
__________________ Wie dit leest kijkt op zijn beeldscherm Laatst gewijzigd door BasKuipers : 22-06-2008 om 16:01. | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Weet ik dat ook weer ![]() En ik zat ff te denke en ik dacht in een keer aan dit... Heb je dan eigenlijk niet het probleem dat de warme lucht rechtsboven blijft hangen zoals hier: ![]() ![]() Of niet? ( sorry voor slechte kwaliteit van het plaatje maar had het bestand al verwijderd )
| | |
| | #10 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Daar zou in principe een wervel kunnen ontstaan, echter je hebt het hier over een hele kleine ruimte en die wervel zal dus minimaal zijn. Als je er echt bang voor bent kun je altijd nog een schuine kant maken om het effect te verkleinen. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Ik doe het in mijn volgende Casecon gewoon zo en zal dan wel even meten hoe warm het daar in dat hoekje word.
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Dat kan niet gebeuren als je een outtake hebt, die trekt alle lucht weer naar buiten. En al zou er warme lucht blijven hangen, als het rondwerveld ververst het ook regelmatig.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| hoe hoger de luchtsnelheid, hoe meer lucht er per seconde langs je te koelen object komt. Wat dus betekend dat er meer warmte kan worden opgenomen en afgevoerd. Stil staande lucht neemt alleen warmte op (tot een bepaald punt) en zal dan stoppen. Wat dus betekend dat het niets opneemt en niets afgeeft. Dus isoleert. Dus zoals BlackWhizz al zei: bewegende lucht wordt niet zo snel warm omdat het gewoon constant wordt ververst. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| (mogelijk) Nieuwe pc | SiLaTroN | Hardware Junkies | 16 | 21-12-2003 12:28 |
| [OC] AMD Athlon 1800+ Hoe ver is het mogelijk met fsb? | Masterslave | Cooling & OC Junkies | 40 | 24-06-2003 00:15 |
| Standalone Shoutcast Player, mogelijk? | Benadski | Software Junkies | 9 | 19-04-2003 20:34 |
| aansluiten van laptop tft mogelijk? | -PartyBoy- | Elektronica Junkies | 15 | 19-04-2003 00:18 |