| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Heb hier nog ergens een USB-hub liggen die ik ooit eens ergens bij heb gekregen. Het probleem met die HUB is dat die veel te weinig stroom geeft om de meeste apparaten te kunnen gebruiken, er is wel een DC aansluiting voorzien zoals bij veel kleine elektro toestellen. Nu zou ik die HUB in mijn mod willen inbouwen, maar als ik die niet kan voeden is dat natuurlijk nogal zinloos... Nu vroeg ik mij dus af of ik die op de één of andere manier van mijn voeding uit kan voeden. Iemand enig idee? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| Als jij je adapter nog hebt van je hub, moet je erop kijken welk voltage die gebruikt. Met dat voltage kan je aan de slag, de stekker van je heb kan afknippen en die aan je voeding monteren dmv een molex of simpelweg gewoon vast solderen. Als je voltage geen 5, 7 of 12 Volt is zal je er een weerstand tussen moeten hangen of dergelijke.
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 juni 2008
| Als je hub niet gevoed wordt door een externe adapter (Dus alleen via USB), dan zou je kunnen de USB kabel de verbinding voor de voeding uitzoeken, en die aansluiten op je voeding. Quote Wikipedia : Citaat:
| |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 mei 2008
| Wss moet je hem met 5V voeden. Het beste is om hem open te maken en te kijken wat hij doet. Kan goed zijn dat als er een externe voeding aan hangt hij geen 5V uit de USB-poort meer trekt dmv doorschakeling. 2e optie is om een kale USB-plug (M) met D+ en D- door te lussen naar de hub en de +5V en GND vanuit een molex te prikken. De USB-poort merkt het namelijk niet of er wel of geen stroom vandaan getapt wordt. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| Citaat:
Als er een grotere of kleinere stroom door de weerstand gaat lopen word de spanning over de weerstand anders, hierdoor gaat de geleverde spanning ook varieren. Als je geluk hebt brand dan alleen de weerstand door en in het ergste geval alles wat je er aan hebt hangen. Weerstanden kan je dan ook alleen gebruiken als er een vaste stroom loopt en als de stroom dan niet te groot is. Als je twijfelt moet je er zeker geen weerstand tussen hangen. Wat je wel kan doen is het volgende; knip de 5 volt draden van de usb kabel door een verbind de draden aan de kant van de hub met de 5V op de molex, houd er wel rekening mee dat de hub gebouwd is voor een stroom tot maximaal 500 milli Ampere en dat je er niet zomaar van alles aan kan hangen. Als je het veilig wil houden moet je een 500 mA zekering tussen de +5V draad maken. Laatst gewijzigd door Gizmo : 16-06-2008 om 20:31. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| @Gizmo, helemaal verkeerd gezegd ja, mijn fout! En wat jij zegt klopt helemaal, alleen mijn verwoording was mischien niet helemaal top.
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Breek dat ding open, knip de voedingsdraden van je usb aansluiting door. Daarna bekijk je wat de soldeerpunten zijn van de adapterplug. Op het pinnetje in het midden staat altijd de voedingsspanning, bij USB apparaten is dat altijd 5V, rode draad van de molex dus. Aan de buitenkant zit altijd de massa, de zwarte draad van de molex dus. Nu kun je op alle poorten van je USB hub net zoveel stroom trekken als je wilt. Bouw voor de zekerheid een zekering in van 0,5A x aantal usb-poorten in. Dus voor een hub met 4 poorten moet je een zekering van 2A inbouwen. Zo heb je voluit stroom voor al je usb apparaten en kan dat ding niet zorgen voor sluiting.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |