| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2008
| Ik ben nieuw met pc modding en had een vraagje. Ik heb al over het internet lopen zoeken maar ben er niet helemaal uitgekomen. Ik wilde een window kit in mn zijscherm gaan maken en dan 1 ccfl buis en 2 LED fans erin maken. Ik wilde de 92x25x92 mm fan die standaard in mn pc zit vervangen door 1 met LED en controller en de standaard uit mn pc zit met een 3 polig molex in het moederbord, dus dat moet wel te vervangen zijn, alleen vroeg ik me daarbij af of de controller stroom krijgt van de 3 polige molex of dat ik daar weer een aparte aansluiting voor nodig heb. Daarnaast zag ik een molex vanuit de voeding naar de HD gaan en daar zat nog een soort tussen stekker tussen zodat ik dan naar mijn idee nog iets op aan kon sluiten het was een female molex. Ik vroeg me dan af of ik daar een molex male naar 4 en 3 polig male splitter op aan kon sluiten zodat ik op de 4 polige molex van de splitter de ccfl kan aansluiten en op de 3 polige molex van de splitter dan een extra 120x25x120 mm LED fan voor op/aan het plexiglas kon aansluiten. Zo wilde ik het gaan maken alleen vroeg ik me af of mijn idee zou gaan werken. Ik kan eventueel foto's maken als er meer duidelijkheid nodig is. Op de voeding staat : Max DC Output 200 W ( + 3.3V & +5V = 105 W MAX ) en zou dat er dan nog wel is bij kunnen die ccfl en een extra LED Fan. Alvast heel erg bedankt ![]() Laatst gewijzigd door NightWidow : 4-06-2008 om 08:34. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Het ligt er even aan wat je verder in je pc hebt zitten of je voeding het trekt. Maar over het algemeen hebben een fan en een CCFL heel weinig nodig en zal je voeding dat vast wel kunnen hebben. Over je fan/splitter vraag: De aansluiting op je moederbord levert ook de stroom voor je fan, je kan je fans echter ook direct op je voeding aansluiten. Die aansluiting op je moederbord zorgt er alleen voor dat je pc de snelheid van je fan softwarematig kan uitlezen (en misschien zelfs aanpassen). Als je je fan direct op de voeding aansluit zal hij gewoon altijd op volle snelheid draaien. Die splitter die je wilt gebruiken kan hoogst waarschijnlijk inderdaad wel, zo wordt het namelijk wel vaker gedaan. |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
De fan ik ik wilde vervangen maak natuurlijk niet uit qua watt want dat zal ongeveer wel hetzelfde zijn als de gene die ik dan weghaal, want ze zijn even groot. De extra fan gebruikt 1.44 watt dus dat lijkt me geen probleem. De CCFL komt uit hong kong dus vandaar dat ik geen idee heb hoeveel watt die zal gebruiken of hoe ik het nou moest installeren wat ik dus nu weet ![]() Die vervangende fan komt op het moederbord, omdat mn standaard daar ook op zit en de extra komt gewoon aan de molex splitter, omdat die de CCFL moet gaan koelen. Dan vraag ik me eigenlijk af welke van de 2 opties het beste zou zijn. Op het moederbord of op de splitter. Hoe kan ik eigenlijk te weten komen hoeveel alle hardware samen aan watt gebruikt van mijn voeding zodat ik dalijk niet opeens mn voeding sloop. Hier een wat details, ik weet niet of het nodig is hoor : System Manufacturer: Acer System Model: Aspire RC810 Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz Memory: 1024MB RAM --------------- Display Devices --------------- Card name: RADEON 9600 SERIES Manufacturer: ATI Technologies Inc. Chip type: RADEON 9600 SE AGP (0x4151) Display Memory: 128.0 MB ------------- Sound Devices ------------- Description: Realtek AC97 Audio Ik hoop dat dit voldoende informatie is. Alvast bedankt. Laatst gewijzigd door NightWidow : 4-06-2008 om 10:50. | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Je CCFL koelen lijkt mij een beetje merkwaardig, maar ik ben ook nog niet zo lang in de 'wereld van casemodders' ![]() Bij de EL FAQ zit een link naar een site waarmee je kunt berekenen hoeveel watt voeding je nodig hebt. EDIT: De link http://www.jscustompcs.com/power_supply/Enne... mag ik vragen waarom je CCFL helemaal uit hongkong komt vliegen? ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
En over die CCFL het was sound sensitive en 3 euro en gratis verzendkosten. Dus vandaar dat ik dat daar heb besteld. En even terug op dat je het merkwaardig vond. het leek me juist dat een CCFL buis warm word en de temperatuur in je case verhoogd dus dacht ik dat dat dan het beste was om te koelen. Als ik het er toch instop en het is teveel wat kan er dan gebeuren ? En samen is het ongeveer 9 watt dus dat valt wel mee lijkt me. Naja ik heb alles nog niet alleen heb ik de CCFL bestelt dus ik probeer die eerst is uit en vervang daarbij de standaard fan. Die extra fan kan ik dan nog wel wegdenken. Laatst gewijzigd door NightWidow : 4-06-2008 om 21:25. | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Citaat:
Maar je kunt het gerust proberen![]() EDIT: waar heb je het trouwens besteld? voor 3 euries zou ik het ook wel willen ![]() ![]() | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Er staat niet veel info bij maar voor die 3 a 4 euro ongeveer dacht ik dat ik het maar gewoon moest proberen. En het lijkt me dat alle hardware in je pc nooit de volle voeding in 1 x kan gebruiken. Er blijft volgens mij altijd nog wel wat watt over. Achja je moet zoiets gewoon even proberen, want al die power supply calculators geven rond de 300 watt terwijl ik maar 200 watt kan op mn voeding. Ik snap daar dus echt niks van maar ok. ik had er dan 1tje die wel rond de 200 zat dus miss klopt dat wel. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CCFL op 220? | matery | Elektronica Junkies | 11 | 25-04-2006 10:16 |
| 92mm round ccfl en 120mm round ccfl | Mojo^PowaH | Casemod Junkies | 10 | 18-08-2004 22:55 |
| ccfl | Mr. Neo | Casemod Junkies | 7 | 15-07-2003 12:42 |
| CCFL | Raven | Elektronica Junkies | 16 | 19-05-2003 19:55 |