| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Hardware Junkies Problemen met je videokaart of wil je geluidskaart niet meewerken? Stel hier je vragen! |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 maart 2008 Locatie: Hardenberg
| Ik heb mn examens afgerond en mag als 'cadeau' een computer samenstellen etc. van mn ouders. Budget: ± 750-800 euro Processor: Core 2 Duo E8400 De nieuwe Wolfdale op 45 nm gebakken processor: minder warmte, minder energie, meer oc. Geheugen: G-skill DDR2 4096 MB-Ram PC6400 800 Mhz Niet veel over te zeggen, is al gekocht. Info: Azerty Hardware Moederbord: Asus P5E Leuke featureset, ondersteund de nieuwe Wolfdales, PCI-E 2.0, externe Geluidskaart en nog wel meer, leek me een leuk ding gezien de reviews en de BBG @ Tweakers. Harde Schijf: Samsung Spintpoint F1 750 GB Goede prijs per GB. Vrij Stil en genoeg ruimte voorlopig. Videokaart: EVGA GeForce 8800GT,512MB, GDDR3 Redelijk goede videokaart die de games van dit moment in ieder geval aankan en in de toekomst waarschijnlijk ook nog wel een tijdje. Kast: Lancool Metal Boned K7 Gemaakt door Lian Li, goed en strak afgewerkt, 'goedkoop'. Best wel wat features en scoort goed in de reviews van oa Bit-Tech. Voeding: Be Quiet Straight Power, 500 Watt, Retail Hier zit ik nog redelijk mee in de knoop, hoeveel watt zal ik nodig hebben, ik denk wel dat ik genoeg heb aan + nog wat fans en zooi om de boel koel te houden. Mensen nog suggesties/opmerkingen?
__________________ //Thapous Laatst gewijzigd door Thapous : 30-05-2008 om 09:48. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: Ridderkerk
| De 500 watt is opzich voldoende. Voor de rest valt er niet veel op aan te merken. Wil je later nog SLI draaien, Zo ja neem dan een moederbord met Nforce chipset. Dan heb je wel een zwaardere voeding nodig. En de GT is een goede keuze, valt redeleiijk te ocen als je dat wilt
__________________ Intel c2d E6750, Abit Fatality Fp-in9 SLI, 2GB DDR2 800mhz, 7900GT-1950XT, 160GB Hitachi |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 maart 2008 Locatie: Hardenberg
| SLI zou voor mij overkill zijn, ik game niet superveel ofzo, zal wel meer worden, maar dan nog zou ik liever een nieuwe kaart kopen omdat SLI vrij veel stroom vreet. En omdat er PCI-e 2.0 op het moederbord zit, kun je waarschijnlijk nog wel een tijdje nieuwe kaarten insteken.
__________________ //Thapous |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nieuwe kast en nieuwe voeding | DaLamaMan | Hardware Junkies | 21 | 17-01-2008 20:57 |
| Nieuwe voeding, nieuwe kast, verlichting knippert, boot niet | hellraver | Hardware Junkies | 5 | 15-08-2007 19:38 |
| Nieuwe Router, nieuwe fratsen... | Freakazoid | Hardware Junkies | 11 | 21-06-2004 21:50 |
| Nieuwe Windows install op tweede (nieuwe) hdd. | defecto | Software Junkies | 21 | 1-04-2004 20:28 |
| Nieuwe Technische Dienst, Nieuwe indeling 19" rek | Fleppuhstein | Hardware Junkies | 7 | 10-02-2003 20:59 |