| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Elektronica Junkies Deel hier je ervaring en stel je vragen over elektronica |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2008 Locatie: Haren
| Ik heb dus een afstandsbestuurbaar vliegtuig die ik op moet laden via de afstandsbediening. Nu kost me dit heel veel batterijen, dus ik zou het fijn vinden als er een andere mogelijkheid zou zijn om hem op te laden. In de afstandsbediening gaan 6 AA batterijen. Ik heb geen batterijlader, maar wel een regelbare voeding. Zou ik gewoon de batterijhouder kunnen overbruggen en de voeding daarop aansluiten (dus ipv. de batterijen)? ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 april 2008
| denk het niet neen, er moeten toch weer batterijen in om te kunnen besturen en neem aan dat ge geen voeding meeneemt nar buiten of ge moet al snoer hebben ik neem aan dt er wel een accu te koop is, of een accu modden, een pakje oplaadbare batterijen zijn niet zo gek duur, mn ma verkoopt OA die krengen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je kunt net zo goed idd oplaadbare batterijen gebruiken. Die hebben een 4x zo grote capaciteit als wegwerp-exemplaren. Je kunt ook je voeding die je hebt op 6x1,5=9V zetten en 2 draadjes naar de batterij contacten brengen. Maar dan ben je idd aan je snoer gebonden...
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Die heeft vast wel een setje van die GP batterijen liggen. Die zijn tegenwoordig ook supersnel vol. Dus ik zou niet weten wat je met een regelbare voeding of een aparte accu moet...
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 mei 2008
| Je kunt het beste een schema voor een acculader op internet opzoeken, zomaar 9V op je batterijen zetten geeft meestal geen succes. Je moet nl ook rekening houden met maximale laadstroom en als de accu vol zit moet je overgaan op druppelladen anders overbelast je de accu. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| goedkope batterij werkt, philips longlife niet @rc vliegtuig | ReseTTim | Elektronica Junkies | 19 | 16-07-2003 20:12 |